Dzisiaj jest 28 lis 2024, 8:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 wrz 2017, 16:17 
*

Rejestracja: 09 cze 2015, 20:25
Posty: 18
Pojazd: Aprilia Rally 50
Proszę, doczytaj do końca :-)

Cześć, mam problem z moim skuterem. Jest to Aprilia Rally LC rocznik 1997. Skuter w zeszłym roku przeszedł kompletny tuning mechaniczny i regulację w tym serwisie: [url]jhrracing.pl[/url]

Oto części mechaniczne, które zostały zamontowane:

:arrow: Wał korbowy Hebo Manston Racing HPC z łożyskami Koyo japan z luzem C4 i koszykiem z teflonu razem z uszczelniaczami Corteco

:arrow: Wariator Malossi Multivar

:arrow: Cylinder Hebo Manston Replica 70cc

:arrow: Gaźnik Dellorto 21 mm

:arrow: Sprzęgło Stage6 Sport Pro

:arrow: Dzwon sprzęgła Hebo Manston Wing

:arrow: Przeciwtalerz wariatora Motoforce

:arrow: Moduł sportowy Malossi

:arrow: Filtr powietrza Polini Airbox

:arrow: Tarcze hamulcowe Galfer

:arrow: Nowe klocki hamulcowe

:arrow: Sportowy tylny amortyzator

:arrow: Pompa wody Stage6 SSP +40%

:arrow: Wydech Tecnigas Triops

:arrow: świeca FE85PS U-super (teraz jak poszedłem sprawdzić jaka ona jest to po wykręceniu gwint jest cały czarny i mokry).

Czyli silnik jest praktycznie cały nowy więc nie powinno być problemów. W dodatku skuter został profesjonalnie wyregulowany przez właściciela tego serwisu. Rok temu jak wracałem z tego serwisu do do domu (około 50 km) to w trakcie jazdy urwał mi się silencer i musiałem nowy sprowadzić z Anglii bo samych silencerów do Triopsa oczywiście w Polsce nie sprzedają :evil: Oprócz tej przygody podróż przebiegła ok i silnik w czasie jazdy i na postoju pracował jak należy. To było w zeszłym roku. Od tamtej pory skuter stał pod dachem, ale na świeżym powietrzu i w dodatku okryty pokrowcem. Kilka dni temu wreszcie kupiłem silencer i zamontowałem go. Akumulator był przez te miesiące w moim pokoju, zamontowałem go. Zrobiłem mieszankę 1:50 z oleju moto tech 2t i benzyny 98-oktanowej i zalałem do baku bo było sucho. Oczywiście silnik jest na dotarciu i ja usilnie starałem się przestrzegać zasad docierania. po kilkunastu próbach skuter odpalił, rozgrzałem go i wybrałem się na przejażdżkę było ok.
Dzisiaj jestem już maksymalnie wkurzony i po kilku przejażdżkach moje obserwacje są następujące:

1. Skuter po odpaleniu na postoju pochodzi przez kilkadziesiąt sekund, potem obroty spadają do poniżej 1000/min. i gaśnie. Żeby go rozgrzać muszę trzymać manetę w okolicach 1500-2000/min inaczej gaśnie. Rusza dopiero w okolicy 6000-7000 obrotów (mam zamontowany licznik KOSO, taki jak na zdjęciu Obrazek

2. Podczas jazdy na początku jest ok, ale tylko przez pierwsze kilka sekund. Potem silnik pracuje nierówno, na 1/2 manetki przerywa co kilka sekund, na full manetce cały czas dy dy dy dy dy (oczywiście w mega szybkim tempie) oprócz tego jest niesamowicie głośny, aż ludzie patrzą ze zdziwieniem, aż mi wstyd jeździć. Może to zasługa niestandardowego wydechu ale moim zdaniem chyba nie powinien być aż tak głośny, no nie wiem.

3. W takim setupie miałem obiecywane branie na koło z samego gazu i gówno z tego jest, bo [cenzura] przerywa. Maksymalnie ciśnie koło 80 km/h. Jak jest zimny to mniej przerywa i wtedy się da to sprawdzić. Ale przerywa wtedy i tak tylko, że mniej.

4. Pali jak smok!!! 5 litrów mieszanki (czyli tyle ile wejdzie do baku) i licznik KOSO pokazuje brak paliwa! Ja [cenzura]!

Nie wiem dlaczego skuter znowu się [cenzura], mam go od 2008 roku i naprawdę go kocham, po odebraniu z serwisu podróż przebiegła okej, skuter pracował jak należy. Rok stał w miejscu odpaliłem i sytuacja wygląda tak jak opisałem. Aktualnie ma przebieg 110 km. Moim problemem jest to, że nie znam się na mechanice, więc jakieś zaawansowane samodzielne naprawy nie wchodzą w grę. Potrafię właściwie tylko wymienić świecę. W przeszłości Aprilia była już zepsuta i naprawiana setki tysięcy razy, myślałem, że teraz już powinno być ok, a tu takie kwiatki.

Proszę, pomóżcie jakoś, bo naprawdę nie chcę jej sprzedawać... Opisałem problem wyczerpująco. :-)


Ostatnio zmieniony 11 wrz 2017, 20:24 przez robdk, łącznie zmieniany 1 raz
Regulamin pkt. 10


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 wrz 2017, 16:33 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Wypadałoby umyć gaźnik, filtr paliwa, kranik czy działa dobrze sprawdzić. Skoro wcześniej działał dobrze, rok stał i się popsuło to należy posprawdzać części eksploatacyjne, może świeca padła? Sprawdź na innej. Albo coś z zapłonem albo za dużo paliwa ma, za mało powietrza. Może uszczelniacz wywaliło któryś? Albo membranka jakaś padła w zaworze? Dwusuw nieużywany umiera, tak jak z ludzkimi narządami, dlatego wstawia się do ocieplanego pomieszczenia, gdzie jest sucho i może tam stać nawet 20 lat.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2017, 16:52 
*

Rejestracja: 09 cze 2015, 20:25
Posty: 18
Pojazd: Aprilia Rally 50
Jasne, rozumiem. Czyli to jest najprawdopodobniej wina tego, że stał tak długo? Czyli nie jest to wina serwisu. Najgorzej, że sam to jedynie tą świecę mogę sprawdzić, reszty rzeczy sam nie sprawdzę bo po prostu nie umiem. A czasu mi zostało niewiele, bo od października zaczynam studia w odległym mieście i skuter znowu będzie stał rok czasu nieużywany... ech... A trzymać za bardzo nie mam gdzie, nie mam garażu a do domu go chyba nie wprowadzę...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy