Witam,
Mam problem z gaźnikem phbg 19mm TEC black edidtion. Przy dłuższej jeździe na otwarciu przepustnicy powyżej 1/2 po około 300-500 metrów obroty słabną, silnik przestaje wkręcać się na obroty, a po zatrzymaniu gaśnie. Ponowne uruchomienie jest możliwe jedynie z włączonym ssaniem. Charakterystyczny dzwięk jaki przy tym wydaje silnik wskazuje na braku wystarczającej ilości paliwa w mieszance. Co dziwne gaźnik daje się wyregulować i z jazdą, powiedzmy mniej wytężoną nie ma żadnego problemu. Do tej pory wyeliminowałem płytki membrany (obecnie są Malossi 0,30), problem z elektryką przez wymianę cewko modułu, statora, regulatora napięcia i świecy. Filtr powietrza nowy naoliwony. Zmieniłem filtr paliwa dwukrotnie, a obecnie jest całkowicie wymontowany. Kranik podciśnieniowy został też zmienioniony na nowy oryginał Piaggio. Wężyk paliwa zmieniony z średnicy 5mm na 6mm.
Nie ma problemu z uruchomieniem zimnego silnika.
Gaźnik jest nowy kupiony w marcu tego roku. Po kilku tygodniach jazdy silnik oprócz powyższych objawów zaczął również gasnąć po dodaniu gazu. Objawy się pogarszały do momentu, aż zaczął chodzić tylko na wolnych obrotach z otwartym ssaniem. Czyszczony był już 2-krotnie. za drugim razem udało mi się wydmuchać brud po produkcyjny z dyszy wolnych obrotów. Po pomiarach pływaka zauważyłem iż jest on położony za nisko w stosunku do specyfikacji Dellorto powinno być 16+-0,5mm, a jest jakieś 19mm. Jakkolwiek po otwarciu zaworku iglicowego ze zdemontowaną pokrywą pływakową paliwo spływa dość swobodnie. Zauważyłem również, że podczas demontażu komory pływakowej gaźnik musi być ustawniony do góry dnem inaczej komora chaczy o pływak i nie da się jej zdemontować.
Obecne ustawienia gaźnika:
Dysza wolnych obrotów: 40
Atomizer:262AU
Dysza główna 80 ale zmniejszę na 78 (regulację zaczynałem od 84) zauważyłem, że im mniejsza dysza główna tym dystans jaki pokonuje bez gaśnięcia jest dłuższy. I reakcja na pełne otwarcie manetki jest lepsza.
Dysza ssania 60
Przepustnica 50
Iglica W3 na 3 ustawieniu od dołu (testowałem też dysze W16 i W7)
Podkładka antyrozpryskowa usunięta.
Co wg Was powoduje objawy gaśnięcia przy zbyt długiej jeżdzie na odkręconej manetce? Też byście stawiali na pływak?
Dodam tylko, że silnik przeszedł w tym roku pełen remont połączony z tunningiem i obecnie jest zmontowany na:
Cylinder CYLINDER KIT AIRSAL SPORT 70CC
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... ASC&pp=120
Wał WAŁ KORBOWY TOP RACING HIGH-TECH
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... ASC&pp=120
Wydech WYDECH TECNIGAS NEXT R
https://sklep.mieloch.pl/czesci-do-skut ... =01_TPH_50
GAŹNIK TEC PRO BLACK EDITION PHBG 19MM, UNIWERSALNY 2T (2 SUWY)
https://sklep.mieloch.pl/szukaj/gaznik- ... ce&od=DESCZ góry dzięki za pomoc i sugestie w rozwiązaniu problemu.