Dzisiaj jest 01 gru 2024, 2:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 wrz 2018, 9:03 
*

Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:43
Posty: 4
Pojazd:
Witam wszystkich

Niedawno zakupiłem używany skuter Romet 717 50ccm 2T z małą wadą. Otóż nie pali on gdy chwilę się nim pojeździło. Zimny startuje od ręki z rozrusznika, natomiast po rozgrzaniu bądź przejażdżce, rozrusznik kręci i tyle, czasami da się go odpalić z kopa, czasem nawet i to nie działa. Jeżeli postoi tak z godzinkę to wszystko wraca do normy. Dodatkowo sam wchodził na wyższe obroty na postoju i czasem przyduszał się w trakcie jazdy.

Chciałem to naprawić sam, czyli: wymieniłem zawór membranowy przy dolocie mieszanki, wymieniłem filtr paliwa, wymieniłem cały gaźnik na nowy, sprawdziłem drożność przewodów, zawór membranowy pod bakiem też działa (jak zasysam powietrze, to leci paliwo). I po tych zabiegach skuter nie wchodził na wysokie obroty - szarpał, kaszlał i prędkość max 20-25 km/h. Bardzo reagował na ruch manetką gazu. Czasem udało się rozpędzić do 50km/h przy zmyślnym delikatnym ruchu gazem, ale potem po chwili zwalniał do 20 km/h. - Nadmienię, że palił bez najmniejszego problemu gorący jak i zimny.
Gaźnik o takich wymiarach, z dyszą 75 link

Wsadziłem z powrotem stary gaźnik, wyregulowałem go jak tylko się dało i efekt dużo lepszy, rozpędza się tyle, ile może, czyli max 60km/h, silnik działa ciszej niż przed wszystkimi zmianami. Lecz wrócił efekt braku zapłonu na gorącym silniku plus problem ze startem z miejsca, trzeba się trochę pomęczyć by ruszył i trochę dusi się na wysokich obrotach. Dodatkowo i tu również bardzo reaguje na gaz, przy delikatnym ruchu w miarę normalnie jedzie, jak dam na max to dusi się.


Jakieś pomysły, co mogę jeszcze zrobić? Spojrzę jeszcze na filtr powietrza jak wygląda i na świecę, wtedy dopiszę informacje.
Z miłą chęcią przyjmę pomoc od kogoś z Wrocławia, zapłacę lub postawię czteropak - w zależności, co kto chce ;).


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 wrz 2018, 14:21 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Dyszę zwiększ, sprawdź na 70 i 75. Sam wchodzi na postoju bo pewnie ssanie się załącza. Jeśli obroty falują to wkręć śrube mieszanki o np. pół obrotu. Popatrz też na szczelność połączeń, komporę pływakową czy nie sączy się paliwo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2018, 19:07 
*

Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:43
Posty: 4
Pojazd:
Czyli dysza 75 w nowym gaźniku jest ok? Myślałem, że może być za duża, dlatego tak wolno jechał.
Czy przy takiej dyszy trzeba coś grzebać przy blokadach filtru powietrza? Czytałem, że jest tam jakaś rurka do wyjęcia. Może lepiej dać stozek? Dostałem w pakiecie razem z gaźnikiem to mogę spróbować dać.

Niestety nie udało mi się wykręcić świecy, mam z długi klucz. Jak kupię inny to spróbuję to sprawdzić.

Ogólnie na starym gaźniku wszystko chulalo ok tylko był problem z zapłonem na gorącym silniku i falowały obroty. Zacząłem kręcić śrubą od mieszanki i chwilę jeździł ok (problem z zapłonem dalej był) i pewnego razu zaczął kupić przy ruszaniu ze świateł. Raczej nic nie popsułem.

Ciekawi mnie dlaczego nowy gaźnik nie miał problemu z zapłonem na gorąco a stary ma, nawet przełożyłem zawór ssania z nowego do starego i nic.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2018, 19:27 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
st_patryk pisze:
Ciekawi mnie dlaczego nowy gaźnik nie miał problemu z zapłonem na gorąco a stary ma, nawet przełożyłem zawór ssania z nowego do starego i nic.


Ciężko powiedzieć być może miał jakąś nieszczelność jaką było ciężko zauważyć




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2018, 15:51 
*

Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:43
Posty: 4
Pojazd:
Teraz w trakcie jazdy im cieplej jest na zewnątrz (cieplejszy też silnik) słychać i czuć przerwy w zaplonie. Słychać jak następuje zapłon, skuter jedzie ii nagle gaśnie, skuter zwalnia, szarpnięcie i zapłon i po chwili znowu to samo. Jak jest zimno (poranek) to w leci równo.

Czytaj w dalszym ciągu to jest kwestia gaźnika, czy do usterek dochodzi za mało powietrza lub zepsuta świeca/cewka zapłonowa?

Czy przy prawidlowej mieszance jak dam manetkę gazu na max to skuter powinien normalnie się rozpędzać czy będzie się dławił?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2018, 18:32 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
st_patryk pisze:
Czy przy prawidlowej mieszance jak dam manetkę gazu na max to skuter powinien normalnie się rozpędzać czy będzie się dławił?


Obroty powinny rosnąć a wraz z nimi prędkość. Nie powinno nić przerywać chyba ,że istnieje gdzieś inny problem.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2018, 14:18 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Ja bym stawiał na padnięty układ zapłonowy: świeca-cdi-iskrownik-cewka, coś z tego. Też miałem tak że zależnie od temperatury odcinał. Winny był iskrownik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 wrz 2018, 15:26 
*

Rejestracja: 10 wrz 2018, 8:43
Posty: 4
Pojazd:
Jest mi w stanie ktoś napisać jaka jest w tym silniku świeca? W instrukcji rometa rozpisali, że C7HSA NGK - lecz nie wiem czy to do wersji 4t czy 2t (nie sprecyzowano). Jaki opór powinna mieć cewka zapłonowa na stykach? Chciałbym sprawdzić przed wymianą ale nie mam odniesienia. CDI podobno wymienił poprzedni właściciel - dał mi nawet stary oryginalny.

Cały czas zastanawiam się, czy dysza 75 i gardziel gaźnika 18 to zbyt wiele dla standardowego cylindra 50ccm. Kupiłem taki z myślą, by nie kupować dwa razy. Mam w planach wymienić cylinder na 70/80ccm.

Muszę wymienić gaźnik - przejechałem 5km do stacji benzynowej, zalałem paliwo, zapłaciłem w kasie i już skuter nie zapalił. Dopiero z kopa po kilku razach chwycił. Bywa i tak, że w ogóle nie odpali.

Jak tylko rozgrzebię sprzęt, dam znać co mi się udało zdziałać.

-- 15 wrz 2018, 15:26 --

Niestety świecy nie sprawdziłem bo kupiłem klucz 16 a wychodzi na to że świeca jest innego rozmiaru niż ta z instrukcji. Kabel i świeca (tyle ile wystaje) na oko nadają się do wymiany - stare pośniedziałe. Wstawiłem nowy gaźnik - chwilę pojeździł, lepiej niż ostatnio bo dał radę rozpędzić się do 40km/h ale miał zero mocy i na jałowym biegu kręcił kołem - lepiej się już go wyregulować nie dało. Podkręciłem mieszanką, silnik zwolnił. W trakcie jazdy zgasł i już nie odpalił.

Czy przy zdjętym filtrze powietrza gaźnik ma lekko pryskać benzyną? Wsadziłem rękę do wlotu powietrza i miałem ją zroszoną benzyna - oczywiście przy kręceniu rozrusznikiem bo silnik już nie palił.

W starym gaźniku jest dysza 60 a w nowym 75 i gardziel też jest dużo większa. Może faktycznie nie nadaje się pod serię 50ccm. Jutro wystawę z powrotem stary gaźnik i w tygodniu oddam skuter do serwisu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy