nie chcę żebyś zrozumiał mnie źle, no ale jak inaczej coś ustalić?
w dwusuwie jak coś zgrzyta to jest to praktycznie zawsze skrzynka biegów, jak stuka to łóżyska na wale, a czterosuw ma w głowicy zawory, wałki, dźwigienki, łańcuch, napinacz, czyli ogólnie cały rozrząd. sprawa jest dodatkowo złożona jak ma kopniak, bo jest też jeszcze dekompresor...
tak więc sam widzisz, nie jest to coś nie wiadomo jak skomplikowanego, bo ludzie to rozkładają, skaładają i jeździ (ja rozłożyłem silnik suzuki) ale parę ogólnych zasad trzeba znać.
tak więc sam widzisz, nie ma w moich postach złej woli. postaw się ty na miejscu moim albo innych userów forum - ktoś pisze że coś mu stuka w silniku, ale nie wie co i nie podaje jaki to silnik, ale prosi aby mu to odgadnąć. to chyba trzeba mieć szklana kulę w domu. chciałbym pomóc, ale sam widzisz jakie ciężkie warunki