Dzisiaj jest 24 cze 2025, 22:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 lip 2011, 20:40 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
Witam.

Wał top racing evo ng i łożyska skf c4 metal waszystko nowe...

Mam taki problem zmieniałem ostatnio wał i łożyska i montowałem to tak:
1. na wał założyłem łożyska i potem to włozyłem w lewy karter a potem zakreciłem prawy.
2. wszystko ładnie poskładane.

I teraz ten problem po złożeniu wziołem za wał od strony waria i patrze ze wał razem z łożyskami rusza sie na boki od strony magneta do strony wariatora. I jak wał popchne w strone do magneta to widac szczeline miedzy karterem a łożyskiem jest szczelina około 1mm.

1. Czy tak ma być ?
2. Co stanie sie jak bede tak jezdził ?
3. Czy mogę tam wsadzić podkładke ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 lip 2011, 21:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 sie 2010, 13:03
Posty: 124
Pojazd:
z tego co mi wiadomo, to najpierw łożyska nabija czy też wsadza jak kto woli to nazwać w kartery, dopiero potem wsadza sie wał. wg. mnie żadne podkładki nie wchodzą w gre, jedyne co przychodzi mi na myśl to poprostu źle złożone.




_________________

SPRZEDAM !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2245568#2245568




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 8:52 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
1. czy łożyska są o tych samych nr. co stare, 2.wybite lub wytarte siedzenia pod łożyska w karterach.3. lozyska nabija się najpierw na wał.a potem do karterów, tolerancja łozysk to znaczy że na wał łożysko wchodzi ciasniej niż do karterów. bez rozbiórki karterów się nie obejdzie.po rozebraniu spróbój jak łozysko wchodzi do karteru jesli wpadnie to tylko wymiana karterów


Ostatnio zmieniony 06 lip 2011, 9:27 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 10:23 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
n0ooRt, łożyska są zamawiane poprostu w sklepie mieloch stage6 c4 metal i kupywane pod silnim minarelli jak ma być to chyba wszystko ok. I teraz jak wkładałem wał razem z łożyskiem w duzy karter to poprostu ładnie luzno weszło a potem w prawy karter to już tylko troche weszło a potem musiałem ruszać w rózne strony i delikatnie gumowym młotkiem dobijac i wszystko normalnie... Dodam że skuter jezdził poprzednio na cylku Stage6 sport pro 70 gaźnik stage6 19mm wydech leovince rr i cały naped, a wał był seryjny z łożyskami c4 i nie wiem czy przypadkiem wał nie był letko skrzywiony ale to moze sie tak wydaje albo tak jest bo mam ryske taką jagby wał obcierał o karter.

Ps. Czy kartery z Aeroxa są takie same ja w Aprilia SR 99r minarelli LC, hamulec tarcza?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lip 2011, 11:45 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
łozyska muszą wchodzic ciasno w kartery, nawet się podgrzewa kartery w miejscu gdzie są łożyska np. opalarką aby je rozszerzyc iwtedy wał z łożyskami może nawet wpasc, po wystygnięciu karter się kurczy i chwyta za obudowę zewnętrzną łożyska, nabijanie wprasowanie na prasie łożysk [ na zimno],można robic gdy łożysko jest idealnie równo ułożone na powierzchni gdzie ma byc łozysko nabite nie zapominając o posmarowaniu smarem lub olejem zewnetrznej obudowy łożyskai miejsca gdzie łożysko nabijemy,jakiekolwiek wpadanie luzne łożysk czy do karteru czy na wał świadczy okoniecznosci ich wymiany[karter,wał], co do karterów aeroxa czy pasują to nie wiem,mam zipp quantum gt5,twoje stare łożyska najprawdopodobnie kręciły się razem z obudową zewnętrzną łożyska iwytarły siedzenia pod nie w karterach, możesz jeszcze to dac do tulejowania tokarzowi ale chyba lepiej kupic nowe[ koszty tulejowania karterów pod łozyska]


Ostatnio zmieniony 06 lip 2011, 12:51 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 9:00 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
kartery to stop aluminium , czy masz jakies slady rozciągniecia,uwypuklenia , prędzej powinny pęknąc niż się rozciągnąc,czy te kartery to nie składak np. z dwóch jeden, czy te wystające lożysko jest dobite do końca


Ostatnio zmieniony 07 lip 2011, 10:49 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 4 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 9:28 
**

Rejestracja: 27 lis 2010, 20:49
Posty: 442
Lokalizacja: Goniądz
Pojazd: Aprilia SR/MZ ETZ 250
tak są takie same w tym ze ten wał był seryjny i przy takim mocnym tuningu może sie skrzywił czyli rozeszed sie na boki i az kartery rozsadzał co?

Jak wbiłem stare łożysko w prawy karter (mały) to łożysko delikatnie wystawało z miejsca gdzie jest je wkładasz, a w lewym było równo to czyli ze to tego wina ze takie luzy co?




_________________

Moje maszyny:

Aprilia SR50/70 99r
viewtopic.php?p=1536447#1536447

MZ ETZ 250 84r
mz-etz-250-reanimacja-do-lat-80-t376099.html

Zapraszam !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lip 2011, 20:51 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Czy mi się wydaje, czy ty wystawiłeś te kartery na sprzedaż co niby napisałeś że WAŁ Z ŁOŻYSKAMI RUSZA SIĘ NA BOKI W KARTERACH




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy