Dzisiaj jest 11 mar 2025, 19:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 25 wrz 2010, 20:06 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Otóż mam wielki problem z założeniem wariatora po wymianie wału, wał jest identyczny jak seryjny tylko, że wzmacniany i tam parę innych dupereli.A mianowicie, gdy założę koło zębate od pompy wody/oleju na wał i później taką grubą podkładkę to gdy założę wariator to (talerz wariatora) ,,trzyma się" na ,,chudych" frezach i ma straszne luzy ( moim zdaniem nie powinno takich być, bo zaraz by objechało te frezy), a gdy nie założę tej podkładki grubej wario trzyma się cacy, leciutki luz(gdyż trzyma się na ,,grubych" frezach).Lecz ,gdy nie ma tej podkładki to nie mogę dokręcić przeciwtalerza, ponieważ bez podkładki zostaje miejsce i dokręcając śrubę na maxa przeciwtalerz jest nie dokręcony.Może ktoś wie jak to ma być,z podkładką czy bez, czy ma być na tych ,,chudych,, frezach czy ,,grubych,,?Najlepiej jakby ktoś miał rozebraną Gilerę i zobaczył jak to ma być.
Z góry dziękuje za pomoc.


PS:Chodzi o skuter Gilera Runner 2004r.
PS2: Dodaję film jaki luz ma wariator na frezach z i bez podkładki (z podkładką wario jest na ,,chudych" frezach a z na ,,grubych"), może to jakoś pomoże.
http://www.youtube.com/watch?v=EIYg6Hau ... r_embedded


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 20:16 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
to załóż bez podkładki za wariator , podkładkę daj na gwint przed nakrętką wariatora , wtedy ona dociśnie przeciwtalerz i nie będzie się ruszał :)




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 20:55 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Ale składając to bez podkładki może coś się stać ??...Bo nie wiem czy tak ma być czy jak, bo nie wiem gdzie była ta podkładka przedtem i w ogóle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 20:58 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 cze 2010, 20:51
Posty: 2563
Lokalizacja: Zawiercie
Pojazd:
ja też mam taką podkładkę rozkręciłem i nie wiedziałem gdzie była , dałem ją przed nakrętkę żeby docisneła przeciwtalerz i jest ok . . . niech wypowiedzą się posiadacze runnera




_________________

Zajrzyj do mojego CPI :)
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 21:15 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
Na filmie widać że z podkładką masz 5mm frezu od tuleji do gwintu.Wystarczy na przeciwtalerz i podkładke zabieraka.Nic nie zamieniaj ,pasek musi iść równo od wario do koretora momentu.




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 21:33 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Wiem ze wystarczy, ale wariator ma wtedy duży luz, a bez podkladki wariator wchodzi no gruby frez i wtedy nie ma. Wiec nie wiem jak ma być ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 21:43 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
Dokręciłeś dobrze nakrętke i chodzi ci przeciwtalerz na boki :?: Pisz dokładniej.




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 21:50 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Dokręcam na maxa nakrętke i talerz na boki lata




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 wrz 2010, 22:03 
**

Rejestracja: 09 lip 2009, 21:14
Posty: 249
Lokalizacja: sztetke
Pojazd:
Dziwne bo jak byś nawet nie miał frezu to po mocnym dokręceniu podkładka zabieraka i talerz powinien idealnie przylegać do tuleii i nie powinien chodzić na boki.




_________________

fizyki nie oszukasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 wrz 2010, 9:36 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Ale bez podkładki pasek trze o kartery...Proszę mógłby ktoś rozebrać kto ma Gilerę i zobaczyć czy to jest z podkładką za wariatorem i ile ta podkładka ma mm i czy wariator (talerz) trzyma się na grubych czy cienkich frezach?I czy pasek ma być blisko karterów czy musi mieć np.1 cm odstępu ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 wrz 2010, 19:42 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Mogłby ktoś rozebrać i dla mnie sprawdzić jak to ma wyglądać, czy ma byc na grubym frezie czy cienkim i czy ma mieć jako taki luz. Z góry dziękuje


Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 20:05 przez Igoreusz, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2010, 15:19 
*

Rejestracja: 17 lip 2010, 10:18
Posty: 43
Pojazd:
Zauważyłem,że np. wał Stage6 HPC ma na całej długości ,,gruby" frez a inne mają taki i taki, wiec jak to jest ??...Seryjny w gilerze też miał cienki i gruby frez.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy