Dzisiaj jest 19 kwie 2024, 6:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 03 lip 2021, 10:07 
*

Rejestracja: 09 kwie 2019, 19:12
Posty: 10
Pojazd: CPI Aragon '07
Cześć forumowicze.
Mam problem z elektryką w swoim aeroxie. Wymieniłem już:
-moduł
-cewkę z kablem i fajką
-instalację elektryczną
-próbowałem aku od kolegi

Problem jest taki, że kiedy włączam zapłon to w tym momencie świeca strzela iskrę 1 raz. Co jest nie tak?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 03 lip 2021, 18:52 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8330
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie spotkałem się jeszcze z takim problemem. W zasadzie po przekręceniu stacyjki iskrownik nie chodzi także ta wyżej wymieniona iskra pochodzi z akumulatora. A coś poza tym się dzieje? I jak w ogóle zlokalizowałeś ten problem? Odpalałeś z wykręconą świecą?




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2021, 19:15 
*

Rejestracja: 09 kwie 2019, 19:12
Posty: 10
Pojazd: CPI Aragon '07
Miałem problemy bo skuter zaczął przerywać, gasnąć, ciężko palił, szukałem przyczyny w zapłonie i elektryce, sprawdzałem iskrę i kiedy włączyłem zapłon usłyszałem cyknięcie, które jak się okazało pochodziło ze świecy. Tak to odkryłem, pomyślałem, że to coś z modułem, wymieniłemz dalej to samo, wymieniłem też cewkę z kablem i próbowałem też na innym aku. Podmieniałem też impulsator. Myślę coś w instalacji, to kupiłem ładną nigdy nie dotykaną i dalej to samo.. Skuter odpala czasami, niby ma moc ale zaraz zaczyna przerywać i gaśnie. Może jest zużyty, więc teraz zamówiłem nowy cylek tłokiem, w środę zamontuję i się okaże czy gaśnięcie i strzały z wydechu wyeliminuję. Czekam na jakieś sugestie.

Moduł jest zasilany właśnie z akumulatora, to nowy typ elektryki.

-- 04 lip 2021, 20:46 --

Nie wiem czy to ważne, ale zamiast stacyjki mam podpięty włącznik on/off bo kluczyk mi się złamał i został wewnątrz.

-- 10 lip 2021, 19:15 --

Założyłem nowy cylinder i dalej jak już odpali to gaśnie po chwili, strzela z wydechu, problem z iskrą dalej występuje. Teraz chyba dam silnik do rozpołowienia, na nowo gość mi go uszczelni, skręci i da nowe łożyska i simeringi. Zobaczymy co z tego wyjdzie..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 lip 2021, 20:27 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Sprawdzałeś magneto (iskrownik)?




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2021, 15:15 
*

Rejestracja: 09 kwie 2019, 19:12
Posty: 10
Pojazd: CPI Aragon '07
Tak, sprawdzałem miernikiem impulsator, wartości w normie, z resztą jest prawie nowy, mimo dobrych wartości na multimetrze i tak go podmieniłem, nic nie pomogło. Podmieniałem także koło magnesowe - bez zmian. Stator też jest prawie nowy, przed awarią podawał napięcie ładowania i na światła perfect. Też podmieniałem na inny egzemplarz - to samo.
Klin wału jest nienaruszony, wcięcie na klin też nie jest rozwalone, klin wchodzi ciasno i siedzi sam, magneto wchodzi dobrze na wał z klinem. Już nie mam sił do tego.. Próbowałem ustawiać impulsator (ma tolarencję kilka mm), to daje różne skutki - od nie odpalania wcale do odpalenia czasami na ok 10 sekund i gubi zapłon.
Nurtuje mnie ta niechciana iskra o której pisałem w pierwszym poście. Pojawia się niezależnie od położenia wału, w momencie gdy włączę zasilanie.. Jak ktoś mi pomoże rozwiązać tą zagadkę to wysyłam mu flaszkę wódki czy co tam lubi sobie wypić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2021, 16:50 
**

Rejestracja: 09 sty 2021, 13:27
Posty: 214
Lokalizacja: Okolice Norymbergi - DE | Sanok - PL
Pojazd: Gilera Stalker
Imię: Artur
Dziwny problem :?

Jeżeli nic nie pomogło, to pozostaje oddać go do jakiegoś dobrego serwisu...




_________________

Wpadnij do moich projektów! :)
http://forum.mieloch.pl/gilera-stalker-50cc-projekt-by-ado123-t426230.html
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-ii-72cc-4t-projekt-by-ado123-t426722.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lip 2021, 21:37 
*

Rejestracja: 09 kwie 2019, 19:12
Posty: 10
Pojazd: CPI Aragon '07
Dziś

1. ustawiłem impulsator na grubość źdźbła trawy xD od wypustki na kole magnesowym i na maksa w prawo
2. spuściłem do zera paliwo z baku i gaźnika, zostawiłem żeby odparowało, zalałem świeżutkie 95 + olej Stihl 2t z Shella
3. zmieniłem świecę na jeszcze inny egzemplarz (NGK BR8HS)

Kopnąłem i.... odpalił, nie mogłem uwierzyć, że to się dzieje. Zgasiłem, odpaliłem - chodzi, zagrzałem silnik i zrobiłem próbną rundkę po podwórku. Jak na razie jest git, troszkę go przylewa na niskich obrotach chyba, jutro podreguluję powietrze. Założę plastiki i zobaczę czy to chce jechać w ogóle ;) Tylko dalej jak włączam zapłon to iskra się pojawia na świecy. Ten problem pozostał. Także temat jest otwarty. Jest tu jakiś elektronik? :D Bo ja wymiękam. Ale humorek mi się poprawił tak czy inaczej, piona. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy