Dzisiaj jest 28 lis 2024, 0:14



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 wrz 2010, 15:31 
**

Rejestracja: 01 mar 2010, 17:15
Posty: 270
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd:
siemanko tak jak w temacie to z tych 3 motorków chciałbym kupić, i moje takie pytanie to jest dla początkującego ale nie oznacza to że na motrach nie latałem mialem 50 i tam 70cc i latalem na rs 125. Ale pomińmy to :D Jaki motor polecacie z tych ? Jakie spalanie maja i czy zdołam ogarnąć z kosztami naprawy itp ? I czy w wieku moim oplaca sie zaczynać przygode z motocrossem ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 15:42 
*

Rejestracja: 06 kwie 2010, 15:49
Posty: 10
Pojazd:
Suzuki Dr 650r lepiej raz na sezon olej zmienisz a moc podobna(tylko troche ciezka) . pozatym baaaaaaardzo duze koszta sa utrzymania . a o spalaniu lepiej nie pisac :D pozatym jak juz chcesz sie bawic w motocross to lepiej kupc Honde Cr . :) bardzo elastyczny i o duzej mocy cross jak na 125.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 15:48 
**

Rejestracja: 01 mar 2010, 17:15
Posty: 270
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd:
powiadasz :D bo mysle wlasnie nad jakims fullem ale 650 to cs nie tak :D bo to cieżkie ze ja pierdziu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 15:56 
*

Rejestracja: 06 kwie 2010, 15:49
Posty: 10
Pojazd:
za jakieś 1.5 tyg kolega złoży huske full crossa 2000r nowa tuleja w cylindrze nowy tłok vertexa . korba tez vertexa nowa . generalny remont :) cos koło 4 by chciał za to . a nawet opona nowa jest :P jest kosa bo 2 tyg temu po torze nią jezdziłem to ręce prostuje :D i na pierwszego crossa bym nie radzil bo kolega pierwszy raz jechał to złamane zebra , nadgarstek i skrecona stopa :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 15:59 
**

Rejestracja: 01 mar 2010, 17:15
Posty: 270
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd:
nom wiadomo wiem altalem juz takim xD a tak to napisz mi na PV o tym runerze ile chcesz bo mam kupca :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 18:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Gdzie tym zamierzasz latać po torze czy po lesie i po polach ?? DR 650 ciężkie i zapalić na kopkę ciężko.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 18:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Wybierz to, co będzie w najlepszym stanie. Benzyna do crossówki jest najtańsza. Tak z grubsza to tłok co jakieś 30mt/h - 300zł, korba co 2 tłoki - 300-350zł, zależnie od firmy. Się przyda jeszcze w którymś momencie zmienić łożyska na wale, olej w skrzyni co 8-10mt/h. Jak wytrze sie nicasil to koszt ok. 900-1000zł za nicasil średniej klasy. Więc to nie jest tania zabawa.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 18:41 
**

Rejestracja: 01 mar 2010, 17:15
Posty: 270
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd:
właśnie pierw chciałem polatać tak po drogach polnych i lasach noi oczywiście` trochę po torze się uczyć a później zacząć motocross ale nie wiem czy od 17 lat opłaca sie zaczynać przygode czy nie ?? jak mówicie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 18:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
Tak, opłaca się, ale wyjeździj sobie na polanie jakiś tor jazdy, z czasem zrobią się bandy, albo sam zrobisz i sobie będziesz tak śmigał, a później na tor.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 19:17 
**

Rejestracja: 01 mar 2010, 17:15
Posty: 270
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd:
Nom właśnie dobry pomysł a tor mam niecaly kilometr odemnie więc nie jest daleko :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 20:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Jeżeli stać cię na koszty które podał Borek96, to kupuj crossa jeżeli nie to jakieś enduro. 125 będzie najlepszym wyborem jak masz małe doświadczenie. RM i YZ ciągną lepiej od dołu niż Husqa czy Honda CR a KTM jest takie pośrednie. Więc na początek lepiej rozglądaj się za Yamahą lub Suzuki.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 21:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Moje słowa z innego forum (żeby nie było że plagiat czy co):

Czy w w ogóle ogarniacie co to znaczy seta 2t ? Tłok wymieniasz co 50 mth... także wychodzi rekreacyjna jazda w weekand i tłok do wymiany po roku... Swiatła mam na akumulator, taki jak z małego samochodziku, także ładowanie przed jazdą, bo cewki świetlnej, a tymbardziej ładowania nie ma... chyba, że wykosztujesz się 900zł na nową cewkę z funkcją ładowania... Spalanie, tu chodzą mity i legendy, ale prawda jest taka, że baku (8l) to mi starczy na 2h jazdy po torze 4-5 po lesie... Osiągi... hmmm... zapier**la jak porypana, ale wszystko kończy się przy 110-120 przy obrotach takich, że myślisz, że zaraz tłok z korbowodem wyjdzie Ci z boku cylindra... Szum opon na asfalcie jest niemiłosierny, i jeszcze wydech... jest tak głośny, że mama jak odpalam motor u kolegi jakieś 1,5km od mojego domu, wie, że zaraz będę. Koszt remonu i serwisowanie jest strasznie wysoki, jeżeli sam tego nie ograniasz... na sezon wychodzi jeden tłok (polecam vertexa, lepiej się wkręca od oryginalnego yamahy - 400zł), korbowód i łożyska co dwa tłoki (400zł), cylinder wytrzymuje w tych nowszych 5 selekcji A, B, C, D, E, z tym, że tłok może wejść np. 2x pod jedną selekcję, ale nie zawsze... Trzeba wspomnieć, o remoncie zawieszenia, uszczelniacze przód, trójkąt wahacza tył (mój w trakcie wymiany - 500zł), regeneracja amortyzatora tył, opony co 2 sezony tylnia, i spory zapas klamek od sprzęgła i hamulca ... Byle jakiego oleju też tam nie wlejesz w zasadzie powinno się lać najlepszy olej na jaki Cię stać... oczywiście w pełni syntetyczny, np. Motul 800 2T (cukierkowy) - 70zł, Castrol Racing 2T - +- 45zł, Ipone Racing 2T (truskawka ) 70zł... Aaa... właśnie, jak kupisz jakąś zajeżdżoną nie znając się za mocno na tym to możesz trafić, na ostatnią selekcję tłoka, starą korbę, zębatki w skrzyni do wymiany, napęd do wymiany, zawieszenie do regeneracji, także za wszystko możesz zapłacić ok 3500-4000zł, bo cylinder trzeba wysłać do Czech albo Anglii na nałożenie nowego nicasilu, śregnio koszt obsługi 2T w ciągu roku to około 1000-1500zł , mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem pojęcie o crossach




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 21:18 przez jedrula123, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 21:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
jedrula123, Zapomniałeś dodać że nie ma czegoś takiego że, tłok jeszcze kompresje trzyma to pojeżdżę na nim pół sezonu co ostatnio jest modne na tym forum. Miną motogodziny i tłok wymieniasz a jak nie wymienisz, to cylinder pójdzie w moment. Jeszcze ceny opon trzeba doliczyć, smary do filtra i łańcucha. Olej do 2t itd. Nie jest to tania zabawa. Jak nie chcesz wydawać kasy to lepiej kupić słabszą DT 125 albo DR 350 w dobrym stanie.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 21:32 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 22:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2010, 14:00
Posty: 57
Lokalizacja: California
Pojazd: X-type 3.0/Astra Turbo
Konrad324, O właśnie :D, wiedziłem, że o czymś zapomniałem. Olej do filtra, powiedzmy szwajcarski Motorex to ok 50zł, spray do łańcucha jakiś Bel Ray czy coś tego pokroju do offroadu to ok 40zł ... Jedyną oznaką, że trzeba wymienić tłok, gdy powiedzmy nie mamy licznika mtH to to, że motor nie trzyma wolnych obrotów na ciepłym, ale wtedy może być już trochę za późno... Opony... :) Ja czasem się przejadę po asfalcie, trochę wolnej gumy, power whellie, a kostka się robi już okrągła :). Motocross to skarbonka, jeżeli nie masz stałych dochodów, musisz wszystkiego nauczyć się sam, a dwusów jest przecież prosty jak budowa cepa :). (Pamiętaj o ciuchach, mi buty uratowały stopę w sierpniu... skończyło się na pękniętej i zerwanej torebce stawowej... Na prześwietleniu powiedzieli, że bez butów byłoby złamanie otwarte w 2 miejscach i odprysk kostki ;(, bezpieczeństwo jest najważniejsze)




_________________

GALAXY pisze:
coś mi sie wydaje że masz 2t (mój derbi ma to samo) :)


quap pisze:
kielbaski z gazowego grilla sa dobre


Sprzedam: http://otomoto.pl/yamaha-yz-125-zarejes ... 93269.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2010, 22:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Buty, zbroja i kask w MX to podstawa reszta to już sprawa drugorzędna.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy