Dzisiaj jest 24 lut 2025, 18:55

Strefa czasowa UTC+1godz.

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
*

Pojazd: zipp vapor
Witam.

Jako iż mój chinol łapie na prostej tylko 55-60 km/h a pod górkę 30-40 km/h chciałbym zmienić cylinder na 70ccm. Skuter ma przebieg prawie 9000km.
Chciałbym się dowiedzieć czy zmiana samego cylindra wystarczy czy muszę też kupić wał wzmacniany. Proszę napisać jakie części muszą być wymienione bo jestem zielony w tych sprawach. Chciałbym się zmieścić w 400-500 zł. Pozdrawiam.

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+

Awatar użytkownika

Pojazd: Piaggio Zip 2
Jeżeli wał jest w dobrej kondycji i nie ma dużych luzów to możesz spokojnie zakupić zestaw 72cc.

Do zestawu ( cylinder+głowica+wałek+klawiatura rozrządu+łańcuszek+napinacz+ uszczelki ) potrzebował będziesz dyszy głównej 80 ( jeżeli zostawiasz seryjny filtr powietrza i wyciągasz z niego zwężkę ) bądź 88 ( jeżeli planujesz zakładać stożek ) dużo tych skuterów regulowałem i najlepiej reguluje się przy dyszy 88, gdy jest założony stożek. Jeżeli skuter ma już taki przebieg to polecam również wymienić pasek, rolki, sprężynę centralną i sprężynki sprzęgła, bądź kupić cały napęd sportowy, wtedy osiągi się znacznie poprawią. Do tego wszystkiego potrzebował będziesz silikon uszczelniający do 800*C ja zawsze takiego używam, zastosuj go między karterem a cylindrem, następnie między głowicą, a cylindrem, nie żałuj go, ale nie przesadzaj, ma być cieniutka warstwa silikonu, ale ma on się rozejść na całej uszczelce. Jeżeli nie chcesz się bawić w większy tuning to powinno Cię zadowolić, pamiętaj o wymianie oleju silnikowego i poprawnej regulacji zaworów, pierw zlej olej, złóż wszystko i zalej świeży. Jak docierać i serwisować skuter samemu ? Jest to bardzo proste, otóż musisz postępować tak:

Po przejechaniu pierwszych 300km sprawdzić, czy wszystko jest szczelne, podregulować zawory w razie potrzeby, wymienić olej na nowy.