Witam szanownych Kolegów i oczywiście Koleżanki też!
Mam przyjemność eksploatować Junkersa Vintage rocznik 2021 wyposażonego w GY6 na wtrysku. Nie jest to zasilanie "gaźnikiem elektronicznym", ale pełen wtrysk. Idzie ten chinol jak diabli, i tu od razu zaznaczam że problemy znane z gaźnikowych wersji są mi nieznane. Pali zawsze, nigdy nie gaśnie, nie dławi się, działa równo, książkowo. Ale nie o tym mowa.
Problem jaki widzę, to brak jakichkolwiek informacji dotyczących tego systemu zasilania. Nic Internet o nim nie mówi, przynajmniej w naszym ojczystym języku. Gdy wpiszę "139QMB wtrysk" wyskakują owe "gaźniki elektroniczne". Nawet na
stronie importera tylko w nagłówku jest wzmianka o spełnianiu normy kopcenia Euro 5, natomiast w tabeli danych widnieje ów "gaźnik elektroniczny" znany z wersji smrodzenia Euro 4.
Napisałem do importera zapytanie o oznaczenie aparatury wtryskowej. Otrzymałem takie dane:
Cytuj:
Sporo informacji o danych bardziej szczegółowych jest też w dokumencie COC (homologacja w j. angielskim) którą Pan otrzymał z pewnością wraz z dokumentami do rejestracji.
- typ zainstalowanego silnika: Junak WY50QT-110, wariant 00, wersja 02, SILNIK: 139QMB - informacja w dokumencie COC (homologacja w j. angielskim);
- max moc 2,1 kW przy 7200 obr/min. - informacja w dokumencie COC (homologacja w j. angielskim);
- oznaczenie sterownika zapłonu: Cewka zapłonowa zasada działania, (informacja z homologacji brzmi: Ignition coil inductive discharge ignition by ecu, więcej informacji na ten temat nie ma.);
Dostałem też "schemat instalacji wtrysku" który już z nazwy nie jest tym o czym piszę bo rysunek zatytułowany jest
"Evaporative emission control system" co oznacza układ zapobiegający ulatnianiu się oparów paliwa do atmosfery.
Na obudowie sterownika wtryskiwacza znajdującej się w miejscu gaźnika wiadać oznaczenia: GY6-45 oraz SED121-ED12-0012.
I teraz pytanie: czy ktoś miał styczność z jakąkolwiek dokumentacją do tego wtrysku?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.