Dzisiaj jest 20 cze 2025, 22:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 lut 2011, 19:36 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
:/ Witajcie. Jakiś rok temu kupiłem skuter Motowell KID II, przez internet (co okazało się nie trafnym pomysłem). Mieszkam w Gorzowie Wlkp. a przegląd (żeby mieć gwarancję) musiałbym zrobić w Żarach (chyba, już nie pamiętam), lecz nie było transportu więc przeglądu się nie zrobiło.

Pewnego razu moja mama wzięła skuter i pojechała do miasta, (mieszkamy na wsi) wracając do domu skończył się olej ponieważ nikt nie sprawdzał jego poziomu (ja jeździłem tylko w niedziele do kościoła i zawsze miałem olej). Silnik się zatarł.

Po jakimś czasie zamówiłem na allegro zestaw naprawczy (cylinder, tłok, sworzeń i pierścienie). Ojciec przyprowadził znajomego aby to wszystko zmontować (ja nie mam pojęcia o tym). Ok zmontowano, lecz elektryka była źle podłączona i silnik nie miał iskry... robili to na "człowiek uczy się na błędach". Ok po jednym dniu wszystko podłączyli do kupy i silnik załapał, lecz ojciec przejechał się tylko 150m po czym silnik zgasł.

Później już w ogóle nie było iskry, choć zmieniali kombinacje kabli (choć ich za dużo nie ma) i tak już od kilku miesięcy skuter stoi w garażu a miał tylko przejechane 1000km.

Poczytałem trochę w internecie i sprawdziłem cewkę zapłonową - działa, Czujnik podnóżki - działa, Automat rozrusznika - działa. Wszystko wydaje się być prawidłowo podłączone. Pozostały tylko kable chyba do tuningowanego modułu. Czy mam rację, że to właśnie moduł CDI padł ? Bo wszystko wychodzi na to, że to właśnie on jest uszkodzony.

Dodam, że kierunkowskazy, rozrusznik, światła stopu, klakson działają prawidłowo.

Proszę pomóżcie, moduł kosztuje 80 zł, a elektryk zapewne weźmie ze 3x więcej.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2011, 20:15 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Światła będą działać bo są zasilane z akumulatora :) Wiesz ja tutaj proponuje sprawdzić czy jest masa ponieważ bardzo wiele jest przypadków ze po remoncie nie ma iskry a okazuje sie ze przyczyną może być źle zapięty kabel od masy. SPRAWDŹ to !!!
Sprawdzić możesz kable które łączą silnik z instalcją te kabelki w 99% pojazdów są kolorystycznie odpowiednie sobie. Piszesz cos o tuningowym module, jeśli wymieniłeś na taki to pewno masz w domku stary jessli dobrze rozumiem to sprawdź na starym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2011, 20:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2010, 22:30
Posty: 208
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
po pierwsze: na kierunkowskazy, rozrusznik, swiatla stopu, klakson prad idzie z akumulatora
po drugie: jezeli cewka w 100% sprawna to albo moduł albo iskrownik (zapłon) zje*any




_________________

Cylek 70 ccm china
Wał RMS sport
Łożyska SKF c4 i simeringi corretto
Filtr Polini
Sprężyna centralna Hebo +50% + Sprężynki sprzęgła Top Racing +30%
Rolki 5,5g
Pasek Motoforce
Wydech LeoVince ZX
Gaźnik Dellorto 17,5
Polini Speed Control




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2011, 20:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
a nie masz znajomego który ma taki sam moduł to byś wtedy wiedział na 100% a jak nie to możesz zamówić, najwyżej później sprzedasz :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2011, 20:30 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Dzięki Markez. Jutro zastosuję się do Twoich porad.

Moduł mam oryginalny, tylko w skuterze są kable do podłączenia tuningowanego.

A moi znajomi mają skutery z innymi modułami, więc nie mogę : ).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 13:07 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Ok sprawdziłem masę i jest ok... ale jak iskry nie było tak nie ma : ( Kable od silnika też są dobrze podłączone.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 16:49 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
ale masa jest do silnika tez podłączona czy tylko do ramy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 19:01 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Jest podłączona do ramy, ale na silniku masa też jest (sprawdziłem).

Poczytałem na forach, że to może być również wina impulsatora. Jak go sprawdzić czy działa ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 19:03 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
podłączasz miernik pod kable wychodzące z iskrownika i sprawdzasz czy wytwarza napiecie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 19:19 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Ok rozumiem. Pomiar mam robić przy rozruchu ? Zapewne tak. Jutro to sprawdzę.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 17:20 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
spróbuj odpalać kopniakiem a nie rozrusznikiem :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 18:23 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Kopniakiem też próbowałem, choć przez jakiś czas był źle założony, ale naprawiłem, lecz iskry dalej nie było.

Po dzisiejszych badaniach stwierdzam:

Oporność Impulsatora to 419Ohm
Przy kręceniu rozrusznikiem impulsator wytwarza ok 3 - 4 V przemiennego.

To znaczy, że impulsator działa, ale wychodzą z niego dwa kabelki, wcześniej myślałem, że są to przewody od świateł przednich lecz jest jeden od impulsatora a drugi od magneta i mogą być źle podłączone (nie są kolorystyczne).

Jutro sprawdzę zasilanie modułu.

Czytałem również na innym forum, że można wypiąć przewód Czarno-Biały od modułu, podobno jest on od "gaszenia silnika" - czy to dobry pomysł ?

Mam dwie prośby ... Czy wiecie może gdzie mogę znaleźć schematy :

1. Do modułu Obrazek JUŻ GO MAM
2. Do skutera Motowell KID II
Proszę o jakieś linki lub cokolwiek.

W skuterze mam taki oto iskrownik :
Obrazek

Jak sprawdzić czy dobrze on działa ?


Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 19:43 przez Adrianeqq, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2011, 18:43 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
No to tak: Dzisiaj za dużo nie sprawdziłem ponieważ nie miałem za bardzo czasu a i w garażu jest dość zimno.

Te dwa kabelki podłączyłem raczej dobrze ... jeden idzie w stronę stacyjki (to ten raczej od impulsatora) a drugi chyba do modułu. Ze schematu wyczytałem w jakim przewodzie jest zasilanie modułu i było tam 15 - 20 V

Poza moduł zasilanie nie wychodzi... bynajmniej do cewki WN. (to znaczy takie jak powinno być... mam ok 1,5 - 2V)
: \
Mogę jeszcze sprawdzić cały iskrownik, oprócz impulsatora bo jak pisałem wcześniej to raczej działa. Jak mam to zrobić ? Podpiąć się z osobna pod każdy z trzech pozostałych przewodów a także do masy i sprawdzić jakie napięcie będzie na każdym z przewodów ?


Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 20:13 przez Adrianeqq, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2011, 20:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2010, 22:30
Posty: 208
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
mam taki sam problem. od modułu do cewki idzie mi napicie około 2V. Wymienilem cewke i nic nie dalo. A ma cos z tym wspolnego regulator napiecia?




_________________

Cylek 70 ccm china
Wał RMS sport
Łożyska SKF c4 i simeringi corretto
Filtr Polini
Sprężyna centralna Hebo +50% + Sprężynki sprzęgła Top Racing +30%
Rolki 5,5g
Pasek Motoforce
Wydech LeoVince ZX
Gaźnik Dellorto 17,5
Polini Speed Control




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lut 2011, 20:10 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Ja miałem ok 1,5 do 2 V od modułu do cewki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 17:46 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Adrianeqq pisze:
ogę jeszcze sprawdzić cały iskrownik, oprócz impulsatora bo jak pisałem wcześniej to raczej działa. Jak mam to zrobić ? Podpiąć się z osobna pod każdy z trzech pozostałych przewodów a także do masy i sprawdzić jakie napięcie będzie na każdym z przewodów ?
tak właśnie tak. Wiesz ja posprawdzam gdzie jest jakie napiecie dokładnie ale dopiero w sobote (szkoła)
Adrianeqq pisze:
Oporność Impulsatora to 419Ohm
taka ma być
Adrianeqq pisze:
Przy kręceniu rozrusznikiem impulsator wytwarza ok 3 - 4 V przemiennego.
iskrownik sprawny ogołnie cały zapłon dolny.
Lecim dalej wiesz ja bym Ci proponował sprawdzić czy jest napiecie na kablach wchodzących do cewki ( tej co potem na świece kabel idzie ) Jeżeli tam jest napiecie to idziemy dalej na kapturek, mierzysz napiecie w kapturku jeśli tam nie ma napiecia to znaczy ze ginie albo na kablu albo na kapturku albo cewka jebuuu. Jeśli jednak napiecia nie bedzie na kablach wchodzących do cewki to zostają nam 2 rzeczy no może 3
1. Stacyjka może być walnięta,
2. Moduł jest walniety
3. Kable źle podłaczone.
4. Jesli masz alarm to może tu trzeba szukać usterki .


A i jeszcze jedno podaj mi ile kabelków wychodzi ze statora.


Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 17:48 przez markez, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:00 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
Ok sprawdzę jakie będzie tam napięcie dokładnie, lecz w czwartek. (cewka WN) i resztę przewodów z iskrownika.

Alarmu nie mam : )

Z statora - iskrownika wychodzi 6 kabli ... 2 od impulsatora reszta z cewek. Są tam dwa kable które są ze sobą spięte ... to we wtyczce jak na zdjęciu powyżej mam 3 przewody i tamte pozostałe dwa. Od iskrownika wychodzi 6 a na końcu jest 5 ; D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 18:54 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2010, 22:30
Posty: 208
Lokalizacja: Chełm
Pojazd:
markez pisze:
Lecim dalej wiesz ja bym Ci proponował sprawdzić czy jest napiecie na kablach wchodzących do cewki ( tej co potem na świece kabel idzie )...


Adrianeqq pisze:
Ja miałem ok 1,5 do 2 V od modułu do cewki.




_________________

Cylek 70 ccm china
Wał RMS sport
Łożyska SKF c4 i simeringi corretto
Filtr Polini
Sprężyna centralna Hebo +50% + Sprężynki sprzęgła Top Racing +30%
Rolki 5,5g
Pasek Motoforce
Wydech LeoVince ZX
Gaźnik Dellorto 17,5
Polini Speed Control


Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 18:54 przez phoenix10102, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lut 2011, 19:09 
*

Rejestracja: 17 sie 2010, 15:24
Posty: 174
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
a za cewką jakie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lut 2011, 17:01 
*

Rejestracja: 12 lut 2011, 18:05
Posty: 31
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Pojazd:
phoenix10102 pisze:
markez pisze:
Lecim dalej wiesz ja bym Ci proponował sprawdzić czy jest napiecie na kablach wchodzących do cewki ( tej co potem na świece kabel idzie )...


Adrianeqq pisze:
Ja miałem ok 1,5 do 2 V od modułu do cewki.



Sprawdzę raz jeszcze ale dokładnie... w garażu mam bardzo zimno ; )




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy