Dzisiaj jest 21 cze 2025, 0:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 paź 2011, 14:44 
***

Rejestracja: 11 lip 2011, 19:27
Posty: 514
Pojazd:
tak jak w temacie
np hebo 50 a 90?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 14:45 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
ma wpływ, ponieważ reguluje docisk sprzęgła, im mocniej dociśnięte tym lepsze osiągi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 16:21 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
ale prędkość maleje a obroty rosną wraz z twardszą centralką




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 16:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 cze 2009, 20:16
Posty: 389
Lokalizacja: Przemyśl
Pojazd:
wpływają i to bardzo znacznie jak wlozysz np 90% sprezyne + lekkie rolki to sktuer będzie krecił maksymalne obroty a moze jechac np 60km/h sprezyna musi być idealnie dobrana z rolkami.




_________________

Stage 6 Streetrace 70
Top Racing Evo ng
SKF HQ TEFLON
Hebo NG
Pasek Polini For Race
Yasuni r
Stage6 Black Edition 19mm
Tec Evo racing




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 16:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 8:02
Posty: 527
Lokalizacja: Zamość
Pojazd:
barto96 pisze:
ma wpływ, ponieważ reguluje docisk sprzęgła, im mocniej dociśnięte tym lepsze osiągi


Takich głupot to w życiu nie slyszalem :roll: sprężyna centralna dociska korektor momentu obrotowego :roll:




_________________

Wybaczcie ale mam dysleksje, za błędy z góry przepraszam.
Sprzedam przekładnię 13/52 12/44 (na sile, stunt, 15 obrotów sprzęgła na 1 obrót kola) do minarelli horizontal i tecnigas next r chrom w bardzo dobrym stanie za 250zl, gg/arnold14-15@o2.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 17:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
Arnold1994 pisze:

Takich głupot to w życiu nie slyszalem :roll: sprężyna centralna dociska korektor momentu obrotowego :roll:


nie wiem co ty pier*olisz ale ja tłumacze w jak najprostszy sposób innym a nie pokazuje jaki ja jestem mądry i wyrafinowany




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 17:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 8:02
Posty: 527
Lokalizacja: Zamość
Pojazd:
hehehe spoko blednę tłumaczenie jest najprostszym sposobem, przepraszam.




_________________

Wybaczcie ale mam dysleksje, za błędy z góry przepraszam.
Sprzedam przekładnię 13/52 12/44 (na sile, stunt, 15 obrotów sprzęgła na 1 obrót kola) do minarelli horizontal i tecnigas next r chrom w bardzo dobrym stanie za 250zl, gg/arnold14-15@o2.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 paź 2011, 17:16 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sie 2011, 20:56
Posty: 1212
Lokalizacja: Tu i tam
Pojazd: Fiat Stilo 3D, Corolla E12 D4D
miło że poznałem twoją wypowiedź

Użytkownik otrzymał ostrzeżenie.


Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 22:32 przez barto96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 13:06 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
Arnold1994 pisze:
barto96 pisze:
ma wpływ, ponieważ reguluje docisk sprzęgła, im mocniej dociśnięte tym lepsze osiągi


Takich głupot to w życiu nie slyszalem :roll: sprężyna centralna dociska korektor momentu obrotowego :roll:


właśnie sprzęgło do czego ma dociskać ??? do dzwon ?? od tego są sprężynki sprzęgła i okładziny które sie otwierają . Sprżyna tak jak powieidzałem jest od tego jakie obroty ma mieć skuter im twardsza sprężyna tym kręci wyższe obroty ale im większe obroty nie znaczy że prędkość więkksza wręcz odwrotnie miałem sytacje w której sprawdziłem jak to wygląda :

na sprężynie medium s6 skuter nie wkręcał się dobrze na obroty ale za to jechał 90 zaś na malossi czerwonej wkręcał się idealnie w każdym puszczeniu i dodaniu gazu zrywał lecz jechał 78/80




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 14:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
barto96 pisze:
im mocniej dociśnięte tym lepsze osiągi

czyli mówisz, że czym twardsza, tym v-max jest większy?
właśnie nie. jak masz twardą sprężynę to mocniej ściska pasek, nie ma mułów bo się nie ślizga, ale v-max teoretycznie powinien być mniejszy.
jak miękką to słabiej ściska pasek, skuter może mieć lekkie muły przez ślizganie paska w przyśpieszeniu, ale dochodzi do v-maxa przy wyższych obrotach bez problemów.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 16:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
roxxx10 pisze:
Arnold1994 pisze:
barto96 pisze:
ma wpływ, ponieważ reguluje docisk sprzęgła, im mocniej dociśnięte tym lepsze osiągi


Takich głupot to w życiu nie slyszalem :roll: sprężyna centralna dociska korektor momentu obrotowego :roll:


właśnie sprzęgło do czego ma dociskać ??? do dzwon ?? od tego są sprężynki sprzęgła i okładziny które sie otwierają . Sprżyna tak jak powieidzałem jest od tego jakie obroty ma mieć skuter im twardsza sprężyna tym kręci wyższe obroty ale im większe obroty nie znaczy że prędkość więkksza wręcz odwrotnie miałem sytacje w której sprawdziłem jak to wygląda :

na sprężynie medium s6 skuter nie wkręcał się dobrze na obroty ale za to jechał 90 zaś na malossi czerwonej wkręcał się idealnie w każdym puszczeniu i dodaniu gazu zrywał lecz jechał 78/80



Przyganiał kocioł garnkowi... Fakt, on napisał głupotę, ale ty 3x większą...



Sprężyna centralna dociska talerze korektora, poprzez ściśnięcie jej pomiędzy ww. Korektorem a sprzęgłem... Nie reguluje ona żadnych obrotów ! Sprężyna centralna ma za zadanie, utrzymywanie tależy na danym przełożeniu przy określonych obrotach które wywołują poprzez wariator i rolki nacisk na pasek który przesuwa się w kierunku osi korektora... Bez sprężyny korektor od razu miałby najniższe przełożenie (tj. Pasek na samym dole korektora). Wyciągając z tego wnioski... Sprężyna centralna odpowiada za opóźnienie zmiany przełożenia. Im twardsza sprężyna tym wolniej zmienic się przełożenie, co za tym idzie szybciej przyspiesza. Owszem, może zdazyć się tak że rolki do danej sprężyny będą za lekkie, wtedy skuter bedzie kręcił bardzo wysokie obroty, a przy tym słabo przyspieszał i mial niski vmax. Zaś jesli będą za ciężkie skuter na chwile wkreci się na obroty a następnie obroty spadną i skuter bedzie mial tylko przez chwile wysokie obroty i przyspieszenie, pozniej muł i niski vmax. Kwestia dobrania odpowiedniego czasu zmiany przełożenia to setup i własne widzimisię... Vmax na twardszej sprężynie może być zarówno wyższy jak i niższy... Dużą rolę pełni waga polek.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 19:19 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
weż nie piepsz że obrotów nie zmienia załóż sobie np 15 a 90 to zobaczysz jakie będą obroty a v-max myślisz że siię nie zmienia ?? to tak samo ty brednie wygadjesz przejedź się na twarszej i wtedy sprawdź czy się zwiększyła czy zmalała a rolkami choć byś regulował to i tak zbytnio tego nie zmienisz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 19:25 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
nie im twardsza tym v-max mniejszy ale nie zawsze odpowiednie dostawnienie rolek może lekko to zmienić ale i tak będzie on mniejszyy !!!!

Po pierwsze: Regulamin, bo się pożegnamy.
Po drugie: Składnia, przeczytaj swój post zanim go wyślesz ...
Fornal


Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 22:39 przez roxxx10, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 paź 2011, 22:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
roxxx10 pisze:
weż nie piepsz że obrotów nie zmienia załóż sobie np 15 a 90 to zobaczysz jakie będą obroty

15% i 90%? to są inne właściwości tych sprężyn :) zależy to od firm, trochę dziwne porównanie.
jak są +7, +15, +22, to można by to tak podpisać:
+7 (biała malossi) = +50 (firmy hebo),
+15 (żółta malossi) = +60 (hebo)
itp.
chciałem ci to jakoś uświadomić, oczywiście nie są takiej samej twardości, ale podobne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 paź 2011, 16:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Nie reguluje obrotów! Reguluje prędkość zmiany przełożenia!
roxxx10 pisze:
weż nie piepsz że obrotów nie zmienia załóż sobie np 15 a 90 to zobaczysz jakie będą obroty a v-max myślisz że siię nie zmienia ?? to tak samo ty brednie wygadjesz przejedź się na twarszej i wtedy sprawdź czy się zwiększyła czy zmalała a rolkami choć byś regulował to i tak zbytnio tego nie zmienisz


Uważaj na słowa... Na forum mamy zakaz używania przekleństw, a byłeś na tyle wspaniałomyślny, że skierowałeś je do mnie. Jestem moderatorem i powinienem to ukarać... Jednak nie zrobię tego tym razem, a następnym...


Twoją tezę podważę doświadczeniem. Nie od dziś mam do czynienia z silnikami i skuterami. Zjadłem zęby na książkach poświęconym silnikom 2T i modyfikując takowe (nie powiem że umiem wszystko, taki to się jeszcze nie urodził). Temat przekładni wariacyjnej to temat rzeka, śmiało można by napisać pracę magisterską a nawet robić doktorat z tego... Zależności na prawdę jest w ch...olerę...

Podam Ci przykład z życia.
Regulowałem skuter kolegi, dokładniej Kymco Sniper z następującym setupem:

- cylinder Polini Sport (przerobiony na Corsę) oczywiście 70cc
- wydech Leovince SP3
- Malossi Multivar
- Kehin 17.5mm


I. Sprężyna Centralna jaką zastosowaliśmy na początku to była Malossi Żółta, niby 40% lecz ciut twardsza od Hebo Czarnej, wraz z rolkami 4.1g uzyskaliśmy najlepsze efekty (dysponowaliśmy rolkami z zakresu 3g-8g), Vmax na tym ustawieniu wahał się 90-95km/h

II. Sprężyna Centralna Hebo czerwona 90% najtwardsza z wszystkich jakie mieliśmy... Wraz z rolkami 5.4g Skuter przyśpieszał znacznie lepiej niż na poprzednim ustawieniu a V max oscylował w okolicy 115-125km/h


Wytłumacz mi słuszność twojej tezy... Dlaczego Vmax na twardszej sprężynie miałby być niższy? Może czas zakupić kilka centralek i parę zestawów rolek, pobawić się z silnikiem, a dopiero wtedy odzywać się w ten sposób na forum?

Wytłumaczę Ci na czym polega Twój błąd... po raz kolejny powtórzę "Sprężyna centralna NIE REGULUJE OBROTÓW!!! " Ona reguluje opóźnienie zmiany przełożenia, podobnie jak rolki... A to że skuter się wkręca wolniej czy szybciej przy danym ustawieniu, jest KWESTIĄ PRZEŁOŻENIA!!! Wyobraź sobie że jedziesz na rowerze... Zmieniasz przerzutki szybciej, bardziej się męczysz, bo musisz wkładać w to więcej siły, przez co wolniej napędzasz korbę która z kolei za pośrednictwem łańcucha napędza zębatki z tyłu, które napędzają koło... Jeśli zmieniasz przerzutki później, marnujesz mniej energii i szybciej przyspieszasz bo kręcisz korba wyższe obroty... Podobnie jest w tym przypadku, tylko przerzutki są zmieniane automatycznie i jest ich nie bardzo wiele!




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 paź 2011, 20:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
Marcin194, tylko jeszcze napisz do kogo piszesz to będzie git :) chyba, że to jest odp. na ten cytat, to nie musisz pisac ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2011, 9:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Kierowałem wypowiedź do roxxx10.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2011, 9:53 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
No i tym oto krótkim wykładem na temat sprężyny centralnej i jej zastosowania marcin194 przedstawił wam odpowiedz na temat "czy sprezyna centralna ma wplyw na v-max"
xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2011, 10:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
dudek1015 pisze:
No i tym oto krótkim wykładem na temat sprężyny centralnej i jej zastosowania marcin194 przedstawił wam odpowiedz na temat "czy sprezyna centralna ma wplyw na v-max"
xD

w razie czego jest o tym poradnik napisany przez fachowców, powinien ktoś od razu zarzucić linkiem.
szukanie nie boli ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 paź 2011, 14:07 
Zbanowany

Rejestracja: 16 sie 2011, 17:22
Posty: 215
Lokalizacja: Góra Śląska
Pojazd:
Bolo pisze:
wpływają i to bardzo znacznie jak wlozysz np 90% sprezyne + lekkie rolki to sktuer będzie krecił maksymalne obroty a moze jechac np 60km/h sprezyna musi być idealnie dobrana z rolkami.


Masz raqcje ja mialem sprezyne serie i rozpeddzał sie do konca ale bardzo wolno a teraz dalem twardsza sprezyne i rolek nie dalem ciezszych i skuter mi idzie 55 max a obroty takie ma ze korba prawie wyjdzie. kupilem juz rolki i zmienie niedlugo, teraz mam obecnie 4,5 i docisk +22% top racing czerwona i musze rolki ciezsze kupic bo wyje a nie jedzie. wiec tak im dajecie twardsza SPRĘŻYNĘ CENTRALNĄ to raczej napewno 3ba dac cieższe rolki. zbyt lekkie rolki nie beda mialy sily wepchac paska wyzej bo docisk bedzie blokowac paskowi wejssc na wario na sama gore dlatego rolki cieższe jak sprezyne zmieniacie na twardsza. im twardsza sprezyna to mniejsze ryzyko slizgania sie paska. ale to kwestia regulacji. KAŻDY SKUTER REAGUJE INACZEJ NA REGULACJE NAPEDU , JESTESCIE ZDANI NA SIEBIE W REGULACJI Pozdrawiam :P :cool: :mrgreen:



KOLOR CZERWONY JEST ZAREZERWOWANY DLA MODERACJI!!! Regulamin!!!




_________________

LAKIEROWANIE MALOWANIE !!!!!!!, FELG PLASTIKÓW RÓZNYCH ELEMENTÓW. |MAT-POŁYSK. Kontatkt PW , GG


Ostatnio zmieniony 31 paź 2011, 18:14 przez like93, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy