Dzisiaj jest 21 lip 2025, 23:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 30 paź 2011, 20:21 
*

Rejestracja: 01 paź 2010, 19:55
Posty: 93
Pojazd:
ok jest w tym sporo prawdy, ale ja również się z nią nie mijam . opisze to na swoim przykładzie .

mam aeroxa z streetracem wariem s6 sport pro sprzęgłem tq wingcoolerem wydechem repicą rolki 4g sprężynki sprzęgła pomarańczowe s6 . Wszystko zakładałem sam przez co nabrałem umiajętności i doświadczenia. Zajmuję się równiż regulacją i naprawą skuterów w swoim regionie. I gdy do swojego skutera założyłem sprężyne centralną s6 medium jechał w miare dobrze ponieważ uzyskiwał prędkość 117 km/h ale jego przyspieszenie nie było zadowalające i dziwiły mnie jego obroty ponieważ jak na taki setup były one niskie. chciałem uzyskać taki efekt aby skuter był zrywny i żeby za bardzo na prędkości nie stracił więc postanowiłem sprawdzić jak skuter zareaguje na twardszą sprężyne . Wybrałem czerwoną malossi . Po jej założeniu skuter od razu miał wyższe obroty i reagował idealnie na manetke ( na tamtej sprężynie po dodaniu gazu tak nie mógł się wkręćić) tutaj zaś świetnie zrywał . Jadąc nawet 50km/h po dodaniu pełnego gazu potrafił orać . Postanowiłem sprawdzić jak z v-maxem okazało się że wynosił on 105 km/h była to dość duza różnica więc kupiłem coś między malossi czerwoną a s6 wybór padł na s6 hard okazała się ona miększa od malossi i twardsza od medium więc trafiłem idealnie . po założeniu skuter również ładnie wkręcał się po dodaniu gazu i jechał z dbrym przyspieszeniem do 114 km/h



więc jak wytłumaczysz mi Marcinie takie zjawisko ???

a jeszcze mówisz że sprężyna nie ma wpływu na obroty silnika, Sklep mieloch twierdzi inaczej : http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... f7f3a6c000

w opisie sprężyny wyraźnie jest to napisane że im twardsza tym moment obrotowy jest lepszy czyli nic innego jak to że dodajesz gazu a skuter ostro rusza bo pasek jest dobrze dociśnięty do talerzy. stosując miękkszą jest gorzej z tą reakcją ponieważ on się tam obkręca przez co wolnej wprawia w ruch .


jednak pamiętać trzeba aby wszystko dobrze dostroić zabawą z rolkami lecz nawet bez zmieniania ich możemy zobaczyc efekty


Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 20:26 przez roxxx10, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2011, 18:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Cytuj:
ardość sprężyny ma również pośredni wpływ na obroty silnika.

Pośredni wpływ tj. inne obroty przy danej prędkości spowodowane innym przełożeniem.

roxxx10 pisze:
dodajesz gazu a skuter ostro rusza bo pasek jest dobrze dociśnięty do talerzy.


Ostrzej rusza bo startuje przy wyższym przełożeniu.
roxxx10 pisze:
Po jej założeniu skuter od razu miał wyższe obroty i reagował idealnie na manetke ( na tamtej sprężynie po dodaniu gazu tak nie mógł się wkręćić) tutaj zaś świetnie zrywał . Jadąc nawet 50km/h po dodaniu pełnego gazu potrafił orać . Postanowiłem sprawdzić jak z v-maxem okazało się że wynosił on 105 km/h


Wystarczyło zastosować rolki 0.25-0.5g cięższe i zniwelowałbyś różnice Vmaxu. Bo w Twoim przypadku znowu, skuter uzyskiwał niskie przełożenie zbyt szybko.

roxxx10 pisze:
( na tamtej sprężynie po dodaniu gazu tak nie mógł się wkręćić)


Niższe przełożenie było "wybierane" przez korektor szybciej, dlatego nie mógł się wkręcić.


roxxx10 pisze:
jednak pamiętać trzeba aby wszystko dobrze dostroić zabawą z rolkami lecz nawet bez zmieniania ich możemy zobaczyc efekty


Jeśli nie dobierzesz rolek do sprężyny nie zobaczysz pozytywnych efektów :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 11:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2010, 2:24
Posty: 95
Lokalizacja: PMI
Pojazd:
im twardsza sprężyna tym wyższe obroty przy czym spada v-max :>




_________________

:arrow: MotoForce 70cc Sport
:arrow: Yasuni Z
:arrow: Sprzęgło Hebo N
:arrow: Łożyska i Uszczelniacze Teflonowe
:arrow: Boost Bottle Malossi MASCI Viton
:arrow: Stożek Revo S-Type, carbon
:arrow: Gaźnik Tec Racing 17,5




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 17:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Jaaaa p... Kolejny... przeczytaj proszę wcześniejsze posty... Bo to co napisałeś to błąd...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 11:12 
**

Rejestracja: 30 maja 2011, 12:57
Posty: 260
Lokalizacja: Lubawa
Pojazd:
DuuDas pisze:
im twardsza sprężyna tym wyższe obroty przy czym spada v-max :>

Spręzyna centralna reguluje opóźnienie zmiany przełożenia, a nie obroty...xD
Ps. Przeczytaj sobie wykład Marcina na temat regulacji napędu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy