Dzisiaj jest 24 kwie 2024, 12:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 mar 2012, 1:30 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
A wiec, sporo juz osob pisalo, abym opisal moj sposob, ktorym wykonalem nowa tarcze z licznikiem Simsonowskim i elektronicznym obrotomierzem z Poloneza. Przerobka nie tyle bedzie opisana jak to zrobic, co unaocznic jak to jest zrobione.
Wszystkie czesci jakie potrzebowalem to:
-lutownica
-nozyce do blachy
-szlifierka stolowa (nie jest konieczna)
-wiertarka
-kilka srubek, nakretek rozmiaru 2-4mm
-blachowkrety
-2 metry kabla
-nozyczki/ucinaczki
-kawalek blachy 0,5mm
-plytka z pleksi (moja 1,5mm)
-komputer + drukarka
-kilka-kilkanascie diod
-klej topiony z lasek
-koszulki termokurczliwe
-marker, klej superglue
-pilniki
-wskazowki ze starych licznikow (ja uzylem od malucha i poloneza)
-dobrych pare godzin pracy.

Ponizej wstawiam zdjecia, oraz podpisuje co po kolei robilem i jak to sie mialo do rzeczy.

Najpierw wymontowalem licznik, rozebralem go, pobralem pomiary i sporzadzilem wstepna tarcze i rozmieszczenie na komputerze.
Obrazek

Kolejno pobralem wszystkie wymiary z obrotomierza i rozmontowalem go, by go wymierzyc i rozplanowac.
Obrazek

Po demontazu sprawdzilem, czy obrotomierz wskazuje jak wskazywal w calosci. Podlaczylem sama cewke kablami, caly uklad scalony umiescilem za instalacja w SR50.
Obrazek

Kolejnym bardzo kluczowym krokiem, nie ukrywam ze zeszlo sporo czasu na to, bylo ugiecie podstawy pod licznik z blachy (nie chcialem niszczyc oryginalnego plastiku)
Obrazek

Niestety nie uwiecznilem tego jak bylo jako tako luzem. Bateria padla, a nie chcialem przerywac pracy.
Obrazek

Ponizej natomiast zdjecie tej owej blachy juz po wklejeniu polutowanych diod. Coprawda diody wkleilem na koncu, po wywierceniu otworu, oraz spasowaniu blachy z licznikiem, ale widac tu rozmieszczenie otworow i sposob ugiecia.
Obrazek

W zwiazku z tym, iz mialem tylko jedna probe na wyciecie otworow i spasowanie zegarkow na pleksi, najpierw poswiecilem blache, by to wszystko zestroic. Na blasze wygladalo to mniej wiecej tak, juz po zalozeniu wstepnych testowych wskazowek.
Obrazek

A tu pod innym katem.
Obrazek

Nastepnie wykonalem tarcze za pomoca programow graficznych. Po jej wydrukowaniu, zaczalem wycinac plytke pleksi, lecz ona sie bardzo lamala, totez zalozylem cienszy grot miedziany na lutownice i przetapialem wzdluz. Ponizej cyferblat.
Obrazek

Zaraz po zaklejeniu cyferblatu na plytke pleksi, wklejeniu rurek z diodami jako kontrolki, oraz przykrecenie licznika wygladalo to tak.
Obrazek

A tu podglad na podswietlanie.
Obrazek

Po umieszczeniu okablowania w odpowiedniej pozycji przy uzyciu koszulek, oraz po wkreceniu cewki obrotka wygladalo to tak.
Obrazek

Calosc prezentowala sie mniej wiecej tak, lecz tu jest zdjety obrotomierz, oraz jego wskazowka w przygotowaniu.
Obrazek

Tu to samo z innej pozycji.
Obrazek

Do wykonania wskazowki obrotomierza nie mam dokumentacji (zdjec). Jest to oszlifowana, podcieta i pomalowana markerem wskazowka predkosciomierza z fiata 126p tj. malucha.
Ogolnie rezcz biorac to mam jeszcze filmiki (sredniej jakosci niektore) na ktorych widac owy licznik.
Mozna je obejrzec pod tym adresem:
http://www.youtube.com/watch?v=nkuAeLv6WBM <- tu widac podglad na podswietlanie i kontrolki (niemalze pokaz slajdow...)
http://www.youtube.com/watch?v=A8vqtkphV0Y <- tu przy wytezeniu wzroku, mozna dopatrzec sie wskazan licznika w fazie testow (jakosc tragedia niestety)
http://www.youtube.com/watch?v=zTIUF9dybbQ <- tu natomiast widac go w miare dobrze, lecz jego wskazania sa wahliwe przez nietypowe dzialanie ukladu zaplonowego.

To byloby na tyle, patent nie tyle tlumaczy jak zrobic konkretny licznik, lecz unaocznia jak moze byc taki zrobiony. Jest tu duze pole do popisu. Pozdrawiam, dziekuje za wyrozumialosc w komentowaniu.

PS. Jestem autorem pomyslu, wykonania, opisu. Sposob adaptacji obrotomierza z Poloneza do silnikow 2T znajdziecie w internecie.


Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 1:31 przez AntonioPL, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2012, 10:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
Świetnie, chyba sam skorzystam i przerobie wskaźnik paliwa na obrotomierz, tylko nie wiem jak się podczepia i gdzie? Gdzie +, -, i impuls? impuls ma iść z kabla w/n czy modułu? ;))


I ogółem jeśli ktoś ma poradnik do połączenia bardzo bym prosił o link ;)


ps. Chciałem skorzystać o obrotka z WV golfa III ale tam jest wszystko na jednej płytce i bardzo ciężko było by się dam połapać co jest 5 ;P




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2012, 17:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
A jak z ustawieniem tego, żeby nie przekłamywał? W sensie ustawienia samej wskazówki + projekt tarczy?
Nie wiesz może czy będzie działał poprawnie przy wyskalowaniu do większych obrotów?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 mar 2012, 20:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
Booyaka pisze:
projekt tarczy?


z tym racze nie nie ma problemu, bierzesz oryginalną od Poldka, i cyrkiel, robisz koło takie jak chcesz mieć na liczniku i nanosisz na to takie same odległości jak w liczniku z polda, z ustawieniem odpowiednio wskazówki to już nie wiem...

Ale ponawiam pytanie z mojej pierwszej wypowiedzi




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2012, 10:36 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
To nie jest wskaznik paliwa, tylko obrotomierz.

Jak podlaczyc, tam sa 3 konektory w postaci srub. Plus, minus i sygnal. Jak znajdziecie plus, to reszte mozna metoda prob i bledow, bo nic sie nie stanie.

Obro ma opor do 10,500 obrotow na minute, wiecej wskazowka nie pojdzie. Wyskalowanie ma dokladnie takie jakie miec powinno, polonez czterosuw, 4 garnki -> podwojna cewka abimexu, co w efekcie daje jedna cewke na 2 garnki, czyli 1 iskra na obrot walu, jak w 2t. Oryginalny cyferblat nie przeklamuje, ten u mnie moze miec do 500 obrotow na minute wychylenie, bo zawsze jest jakies ale, przy demontazu wskazowki, zeby ja potem wlozyc w idealnie tej samej pozycji.

http://www.youtube.com/watch?v=Ax7F6xCUfo8 <- dzwiek sie zkrzaczyl.

Aaa, gdyby jednak komus udalo sie wyhaczyc obro z poloneza z pojedyncza cewka (nie znam oznaczen) to wtedy wskazania mnozymy razy dwa, czyli mozemy wydrukowac cyferblat do powiedzmy 14 tysiecy, gdzie 14 bedzie w miejscu 7 tysiaca.


Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 10:38 przez AntonioPL, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2012, 14:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
AntonioPL pisze:
To nie jest wskaznik paliwa, tylko obrotomierz.


wiem, ale ja chce w moim liczniku w skuterze zamiast wskaźnika paliwa wstawić obrotomierz ... :))


A nie wiecie gdzie impuls podczepia się w p/g?




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2012, 16:15 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
No zgadnij :roll:
Na kablu od impulsatora.


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Booyaka, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 mar 2012, 22:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
AntonioPL pisze:
dyby jednak komus udalo sie wyhaczyc obro z poloneza z pojedyncza cewka


po czym go poznać? :) czym różni się on no tego z podwójną? bo u znajomych mam kilka liczników i nie wiem który wybrać;))




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 2:41 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Mozna go rozpoznac po oznaczeniach na tyle licznika, jednak za chiny nie jestem w stanie powiedziec, ktore sa ktore. Wiem, ze tych z pojedyncza cewka, ktore zanizaja, jest bardzo malo. Osobiscie mialem ich 4, kazdy kupiony w ciemno ponizej 25 zl i zaden nie zanizal.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 9:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
a powiedź mi teraz tak, Jeśli mam dwa obrotomierze, jeden jest jedno drugi dwucewkowego . i każdy ma skale do +/-9

to jak je podłącze to na jednocewkowym powinno pokazywać dwa razy mniej?dobrze rozumiem to?;)




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 9:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
AntonioPL pisze:
rezcz
fajny poradnik oby takich więcej ale przyznam, że średnio mi się to podoba tzn. ten plastik marki polonez :D


ps. fajny cyferblat :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 21:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
mam jeden licznik od poloneza... Napisane jest na obudowie obrotka 2 imp/1obr

Czyli oznacza to że będzie pokazywało 6 tysięcy a tak na prawdę będzie to 3?

Obrazek

wyskalowany jest do 8 tys. czyli do 4 tys obrotek się nie przyda :(

Obrazek




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 22:44 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
Jeżeli byś podpiął ten obrotomierz pod cewkę WN to powinno pokazywać 2 razy mniej niż w rzeczywistości, chyba .... Najłatwiej spróbować, tylko 3 kable :P




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 mar 2012, 22:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
Random pisze:
Najłatwiej spróbować, tylko 3 kable :P


to to wiem, ale teraz jest wieczór i chciałbym tylko wiedzieć jaki efekt uzyskać...

Bo zdziwiło mnie to troszku, że będzie tak zaniżał ;oo




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2012, 11:38 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:25
Posty: 1611
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Gilera GSM, Derbi Senda, Beta
Dooobry poradnik! :)) , Nawet dobrze wyszło . :)




_________________

Derbi Senda 3 Project , Ciekawy ?! // By Drifter
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2012, 11:52 
**

Rejestracja: 24 wrz 2010, 21:27
Posty: 297
Lokalizacja: Kowalik
Pojazd:
m930x pisze:
Bo zdziwiło mnie to troszku, że będzie tak zaniżał ;oo


Na moje rozumowanie obrotomierz pokazuje 2 impulsy jako "jeden obrót na minutę". W dwusuwie iskra jest podawana co suw także powinno obroty zaniżać 2 razy. Z resztą, koniec spamu - jeżeli licznik jest sprawny to go sprawdź i zdaj relację.




_________________

[center]Moje bp:
http://bikepics.com/members/nos2000kowroz/[/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2012, 12:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
sprawdziłem, i pokazuje tylko do 8 tysięcy przekłamując dwa razu, czyli zamiast 8 są 4 tysiące obrotów... licznik ze starego typu licznika nie nadaje się do tego;/ jak znajdę od poldka caro to może będzie lepiej,,,




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2012, 12:26 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Stary typ bede zakladal niebawem, przeskaluje go, bo potrzebny mi obro do 14 tysiecy, wec generalne do 7 tysiaca mam pelna skale. Obok pojdzie licznik elektroniczny zamiast tego na linke.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2012, 20:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
AntonioPL, a da się zrobić cos z tym co mam, aby pokazywał inne wartości? bo nie opłaca się ładować do skutra obrotka do 4 tysięcu kiedy skuter stratuje przy 8 xD




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 mar 2012, 0:41 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Wlasnie robie obrotomierz na podstawie tego kwadraciaka, ktory podeslaliscie wyzej. Za pare-parenascie dni bedzie poradnik oraz bardzo duzo zdjec (pewnie ze ponad 50mb 6mpx lacznie)

On max pokazuje do [b] 18 tysiecy!/b] Skale ma do 8, ale wskazowka leci tak daleko, jakby do 9. Zaniza o 1/2 wiec trzeba pomnozyc przez 2. On ma dosc specyficzna konstrukcje, pomijajac fakt, ze jest dosc ciezki i wskazowka jest wywazona razem z zestawem, nie osobno (czyt. wymieniajac wskazowke, trzeba skorygowac potencjometr, rowniez podczas zmiany jej polozenia)

Obrotomierz ma 2 sprezynki oraz mechaniczne ograniczenie, wiec wskazowka zwyczajnie sie opiera, nie potrzeba bolca w cyferblacie. Mam nadzieje tylko, ze bedzie tolerowal wibracje z uwagi na mase na osi wskazowki.

Odpowiedz na pytanie wyzej, aby jego wskazanie wynosilo dokladnie 1:1 w dwusuwie, nalezy przelutowac kondensator. Ktory? Otoz jest taki duzy kondensator (nie pamietam rodzaju, nie elektrolityczny ani kwarcowy) o wartosci 220nK (220 nanofaradow) ktory trzeba zastapic takim o wartosci 440nK (ale jest ciezko dostepny, wiec zaklada sie 470nK).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy