Dzisiaj jest 23 kwie 2024, 10:41



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 sty 2011, 17:39 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Program:

Oblicza wysokości portu z czasów trwania, czas trwania wysokości portu.
Przypisuje stałe relacji pomiędzy płukami i wydechem. Umożliwia automatyczne wyliczenie wszystkich wysokości portów, z podanego czasu otwarcia okna wydechowego.
Wartość czasu otwarcia okna wydechowego i głównych płuków być wprowadzona przez przycisk myszy na wykresie, lub poprzez wpisanie go.
Oblicza wymagane zakresy Jenning'sa lub obszarów Blair'a czyli, kąt średni i obszarów dla czasów otwarcia.
Regulacja skali wykres rpm: 7k przewijane zakres, regulowany od 1k do 18k
Oblicza możliwe rpm trzepotanie ring
Średnia prędkość tłoka
Rozmiar gaźnika proponuje
Miernik mocy (wpisujesz wartość oczekiwanego średniegp ciśnienia użytecznego), możliwe przełączanie pomiędzy ISP & HP lub BAR & kW
Projektowanie w "PortCad":
Wprowadź poszczególne wartości kształtu lub przeciągnij jeden z kursorów zaznaczonych na porcie.
Ograniczenia CAD:
Maksymalnie jeden port wydechowy, jeden Boostport.

Początek operacji w programie:
Wpisz specyfikacje seryjnego silnika czas w górnej tabelce. Gdy skończysz, kliknij na " Clear mods " przycisk, po prawej stronie suwaka regulacji wysokości. To oczywiste wkaźnik "raise port" pokazuje, i ustala prawidłowy czas trwania otwarcia portu silnika (w zależności od trybu).

Wybór trybu wprowadzania danych:

Czerwony suwak, po lewej stronie dolnej tabelki, ustawia program do obliczania albo podniesienia portów (podajemy kat otwarcia jaki chcemy uzyskać a program wskazuje o ile mm musimy podnieść dane okno) , lub czas trwania (podajemy ile podnieśliśmy, lub ile chcemy podnieść, a program podaje jaki otrzymamy kąt otwarcia). Dane wprowadzane Wyświetla jako zielone, a otrzymane jako czerwone, po przesunięciu suwaka zielone dane zmienią kolor na czerwone.


Po ustawieniu na obliczenie podniesienia wysokości portu (rys. 1), należy wprowadzić żądany czas trwania otwarcia dla poszczególnych okien. Program użyje tego okresu, wraz ze specyfikacją cylindera czas i danymi uszczelki, aby obliczyć niezbędne zmiany w wysokości portów.
Obrazek

Po ustawieniu na obliczanie czasu trwania (rys. 2), należy wprowadzić podniesienia okien. Program oblicza nowe czasy w oparciu o podane dane.
Obrazek

Płuki & boost porty.

Otwórz okno ustawień płuku głownego, klikając na przycisk z prawej strony widoku jego czasu otwarcia.
Dla każdego portu płukowego może zostać ustalony czas trwania w stosunku do reszty czasów rozrządu. Czas płuku z kolektora dolotowego może być ustalony na czas odmulania/płukania i czas płuków/boostportów może być zupełnie inna niż płuku głównego.
Obrazek
Obrazek

W tym przykładzie, ze wszystkimi portami ustalonymi na możliwe do zmiany wyłącznie przez program, w trybie do obliczenia wysokości portu, jedynym parametrem który możemy zmienić jest port czas otwarcia portu wydechowego. Wpisz czas
(w przykładzie 180), a program oblicza wszystkie inne zmienne. Możesz zmienić Równe Zwiększenie(Barrell Adjustment) lub jakikolwiek parametr silnika, układu wydechowego czas pozostanie na 180, a wszystko inne
będzie regulowane automatycznie. W tym przykładzie, wysokość dla Boostportów będzie ograniczona do +0.32 mm, co stanowi maksymalną wartość podniesienia Boostportu wtym przykładzie, inaczej stałby się ujemny.

Raise barrel control

Jako że zazwyczaj tłok nie dochodzi do szczytu cylindra należy uwzględnić tą wartość. Zakres kontroli to podniesienie kanałów cylindra przez skok tłoka:
- Dolną granica jest od-2mm dla skoku 39.2mm, do 5mm dla 99mm skoku
- Górna granica to 5 mm na 39,2 mm skoku, do 12.6mm dla 99mm skoku

Ten suwak dostosowuje wysokość cylindra w ok. 0,1 mm odstępach. Aby przesunąć o 0.01mm możesz kliknąć na małe strzałki na końcach suwaka. Aby wyzerować dokładnie suwak zero, można skorzystać z "0" - przycisk po prawej stronie suwaka widoku wartości liczbowej.

Wykorzystując wartości wykresu

Czasy portów, spalin i głównych płuków, mogą być wprowadzane bezpośrednio z wykresu. Ustaw kursor na żądaną wartość z wykresu czasu trwania otwarcia okna wydechowego, i kliknij na suwak wykresu prawym przyciskiem myszy aby zatwierdzić zmiany. Powtórz te czynności dla głównego rozrządu płuku (chyba, że czas trwania głównego płuku jest już określony przez czas blow-down[czas płukania]). Czas trwania nw wartości powyżej 150 stopni ustawiport wydechowy, poniżej 150 płuku głównego.


Jeśli wybierzesz czas otwarcia płuków i okna wydechowego w tym samym przedziale obr / min, prędkość obrotowa będzie ukazana w okienku "Port height based rpm'", wtedy tło okienka obr / min zmieni kolor na zielony. Funkcja ta zostanie włączona w przypadku gdy czasy trwania otwarcia portów są brane z wykresów Bell'a obr / min vs czas trwania . Jest to tak dla przypomnienia.

Power Meter
Oblicza KM od wartości oczekiwanej średniego ciśnienia użytecznego. Wartość ta użyteczna jest również do obliczania obszarów Blair portu. Możnemy wybrać jednostki ciśnienia między psi i bar i mocy między KM i kW. High Low przycisk przełącza zakresy œrednim ciœnieniem użytecznym zakresie od 75-145psi (~ 5-10bar) i 145-215psi (~ 10-15bar).

Ports Areas

Można przełączać pomiędzy sposobem wyliczania pola powierzchni portu wg Jennings'a lub Blair'a. Podczas korzystania z sposobu Blair'a, można ustawić wartość średniego ciśnienia użytecznego na mierniku. Korzystając z sposobu Jennings'a obszarach min płukóww zakresie min-max stanowi wytyczne dla otrzymania wykresu mocy zgodnego z tym z programu. Dla obszarów blair wartości min płuków stosuje się dla silnika o niskiej kompresji skrzyni korbowej (bez tak zwanego Wału HPC), w przypadku wartości max - wysoki stopień kompresji skrzyni korbowej (z HPC). W tym przypadku dla powierzchni min wartość będzie wyższa od max.Dzieje się tak, przy założeniu że pole portów płukowych są około 0,7 powierzchni całkowitej Jeżeli czas otwarcia boostportu różni się od czasu płuków, można wybrać czas trwania taki jak dla wykorzystany do obliczenia średniej wartości pola głównego płuku. Średnią wartość pola można można oprzeć na zielonym wyświetlaczu przesuwając suwak(rys. 6), które mogą być regulowane od lewej (czas trwania głównego płuku) do prawej (boost duration).
Obrazek


Tabelka u góry (podajemy dane seryjnego silnika!!!) :
ExhHeight - wysokość okna wydechowego
MainTrHeight - wysokość płuku głównego
AuxTRHeight - wysokość płuków
BoostHeight - wysokość boostportu
Bore - średnica tłoka
Stroke - skok tłoka
ConRod - długość korbowodu
Deck - grubość uszczelki pod cylem (na 90%)
Engine CC- wiadomo pojemność

Tabelka u dołu (wartości jakie chcemy zmienić/otrzymać):
Exhaust - kąt otwarcia wydechu
MainTr - kąt otwarcia głównych płuków
AuxTr - kąt otwarcia dodatkowych płuków
Boost - kąt otwarcia Boostportu

Dla Wyjaśnienia! Średnie ciśnienie użyteczne -> kompresja cylindra.




Tłumaczyłem sam więc może być coś inaczej lub nie dokładnie. Są nie jasności? pytać powiem o co mi chodzi... Często mam tak że umiem coś powiedzieć po angielsku i wiem co to znaczy a po polsku przez długi czas nie mogę sobie przypomnieć.
Oryginalny tekst z strony producenta!!
Zakaz rozprzestrzeniania tłumaczenia.




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 sty 2011, 22:04 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 14:25
Posty: 548
Lokalizacja: Nowa Huta
Pojazd:
hoho jak się rozpisałeś Artyku po prostu Glanc Cycuś ! :mrgreen: :mrgreen:
Na pewno się sprzyda ! :)
Pozdro :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 10:47 
*

Rejestracja: 22 wrz 2008, 13:34
Posty: 1
Pojazd:
Możesz podać link do programu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 20:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2009, 18:43
Posty: 836
Lokalizacja: stalowa wola
Pojazd:
to takie rzeczy muszą być obliczane czy można to robić na oko ?




_________________

Honda NSR 125 <3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 20:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
zawada123 pisze:
to takie rzeczy muszą być obliczane czy można to robić na oko ?


Niektórzy mają linijkę i kątomierz w oku :cool:


Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 20:46 przez Sendzia, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2011, 14:43 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Warto dodać, żeby prawidłowo wszystko było podane, trzeba w portcad rozrysować porty...




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lut 2011, 14:08 
*

Rejestracja: 13 lut 2011, 14:02
Posty: 1
Lokalizacja: Łódz
Pojazd:
Witam...

sorki, że odświeżam ten temat ale może mi ktoś podać link z którego można by pobrac ten program lub wysłać mi go na mail?? bym był bardzo wdzięczny.. pozdro;)




_________________

ampero




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 16:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Udostępniłem specjalnie do pobrania ten program.

Możecie znaleźć je >>TUTAJ<<




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2011, 20:47 
*

Rejestracja: 04 lip 2011, 0:48
Posty: 3
Pojazd:
jest to mozliwe zeby moj korbowód w AM6 miał 25mm bo jak sie włącza ten progam to wszystkie dane jakie tam sa są zbliżone do tych mojego cylindra własnie oprucz conrod bo tam jest 80 a u mnie 25 to troche spora rozbieżność




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 sie 2011, 21:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Skąd wziąłeś 25mm? :shock:
W minarelli horizontal ma 80mm, w am6 i p/g 50ccm ma 85mm.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 sie 2011, 14:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
P/G ma 80 mm ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2011, 13:42 
**

Rejestracja: 16 sty 2010, 13:58
Posty: 428
Pojazd:
Siema interesuje mnie porting cylindra seryjnego z minarelli horizontal LC. Opłaca się robić? Wszystko seria tylko tłumik leo TT. Okno wydechowe już rozwierciłem... Mógłby mi ktoś opisać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 paź 2011, 14:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Wymagasz, żeby ktoś zrobił coś za Ciebie a nawet nie napiszesz co chciałbyś tym osiągnąć. Szukasz wykresów przy jakich cylindrach i jakich obrotach ten wydech osiąga maksymalną moc i stosujesz podobne kąty rozrządu, ewentualnie dobierasz z książek.
Tylko to nie jest wszystko tak hop-siup.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 7:35 
*

Rejestracja: 14 paź 2015, 7:00
Posty: 1
Pojazd:
Witam, znalazłem kilka błędów 404 na mojej stronie od tej strony .
Linki zostały ustalone . Niestety za dostrzeżenie tego tak późno .

Zauważyłem również link do pobrania moje programy za darmo . Ten
Nie było moim zamiarem , po spędzeniu dwóch lat ich tworzenie .
Jednakże, jeśli znajdziesz program przydatny i może sobie na to pozwolić ,
proszę rozważyć ich kupnem .

Nie wiem, po polsku, więc ten post został wykonany z pomocą
Tłumacz Google. Mam nadzieję , że nic nieprzyzwoitego wynikiem
niepoprawne tłumaczenie .

Pozdrawiam,

Walter




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy