Dzisiaj jest 28 mar 2024, 19:11



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 887 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 maja 2008, 19:54 
*

Rejestracja: 12 mar 2008, 12:18
Posty: 194
Lokalizacja: Mazowieckie
Pojazd:
Wiem, że jest już artykuł o polerce, ale jest nie dokładny i bez zdjęć, zamieszczam drugi mojego autorstwa, jak uznacie, że nie potrzebny proszę usunąć.


Ten artykuł opisze wam krok po kroku jak wypolerować przekładnie na lustro.

Potrzebne będą nam:
- Papiery wodne
10x320
5x400
5x600
2x800
2x1000
2x1200
2x14005x2000
5x2500
-Filc do polerowania
-Scansol(lub inny środek do usuwania starych powłok lakierniczych, ja użyłem innego z braku scansolu w sklepie i żałuję;(
-Pasta do polerowania, polecam: autosol, auto-max do aluminium, G3, pasta która na pewno do tego się nie nadaje, to pasta TEMPO.
-Pędzel do nakładania scansolu
Obrazek

No to zaczynamy….

Pierwszą czynnością jaką musimy wykonać jest odkręcenie pokrywy przekładni, oraz demontaż kopniaka ;)
Obrazek

Następnie myjemy całą przekładnie płynem do mycia naczyń z brudów smarów itp
Obrazek

Gdy mamy umytą pokrywę, bierzemy się za zdzieranie lakieru, czynność ta jest zależna od tego jakiego środka użyjemy, ja użyłem spreyu(zmywacz do lakieru), i nie polecam, wszystko lakier bardzo ciężko schodził, a puszka nie wystarczyła nawet na całą pokrywę ;(
Nakładamy środek chemiczny na pokrywę.
Obrazek

Po spryskaniu pokrywy i zdrapaniu lakieru plastikową szpachelką, uzyskałem taki efekt:
Obrazek

Pokrywę spryskałem jeszcze kolejno 2 razy, po czym zabrakło środka, efekt ni był zadowalający, no ale cóż trzeba się było wsiąść za szlifowanie ;(
Wyglądało to tak:
Obrazek

Po zdarciu lakieru nadszedł czas na szlifowanie, zaczynamy od papieru 320, którym musimy usunąć wszystkie wżery(czarne kropeczki), jeżeli ich nie usuniemy, to efekt nie będzie zadowalający. Po papierze 320 usuwamy rysy papierem 400. Szlifowanie tymi papierami trwa najdłużej z całej polerki, w moim przypadku trwało ok. 6 godzin.
Następnie szlifujemy kolejno papierami 600, 800, 1000.
Po szlifowaniu papierem o granulacie 1000 powinniśmy uzyskać taki efekt:
Obrazek

Jak widać efekt jest już zadowalający, ale lustra nie ma.
Teraz szlifujemy kolejno papierami 1200, 1400, 2000, 2500.
Po użyciu tych papierów i umyciu pokrywy powinniśmy uzyskać taki efekt:
Obrazek

Teraz nakładamy pastę na szmatkę, wcieramy w pokrywę, następnie polerujemy filcem aż do uzyskania lustra:
Obrazek



WAŻNE!!!

1.Używaj dobrych środków do zdarcia lakieru, bardzo ułatwi ci to pracę.
2.Aluminum nie rdzewieje, za to się utlenia, jeżeli chcesz utrzymać taki efekt raz na 2 tygodnie przetrzyj polerkę pastą.
3.Absolutnie nie lakieruj polerki lakierem bezbarwnym, ponieważ stracisz efekt, a lakier nie będzie się dobrze trzymać, po papierze 2500.

Oczywiście pochwała dla Ciebie, tylko, że na nowym forum, jak co to mi przypomnisz a na pewno ją dostaniesz, niedługo :) .
Kakol


Ostatnio zmieniony 29 gru 2008, 1:09 przez bassboten, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2008, 17:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
Mam takie pytanie: jak się zrobi tą polerkę to ona będzie już na wieki czy zejdzie po jakimś czasie??




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2008, 17:05 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Niestety trza ja odnawiać.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sie 2008, 17:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
bassboten pisze:
Aluminum nie rdzewieje, za to się utlenia, jeżeli chcesz utrzymać taki efekt raz na 2 tygodnie przetrzyj polerkę pastą.


aluminium będzie matowiało więc co jakiś czas trzeba wypolerować


Ostatnio zmieniony 28 sie 2008, 17:07 przez wojtq125, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 sie 2008, 19:43 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
bassboten, proszę napisz jeszcze ceny poszczególnych produktów :smile: Oczywiście jeśli mi wpadnie trochę kasy to zrobię sobie polerkę :cool:




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2008, 0:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Mi za cała polerkę wyszło jakieś 70 zł :P




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 sie 2008, 8:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
ja pisze:
-scansol: 1l 17,50zł
-papier ścierny 0,90zł za arkusz
-papier wodny 1,50zł za arkusz
-pasta k2 autochrom 7,50zł
-filc polerski 7,50zł


służę pomocą :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2008, 21:53 
*

Rejestracja: 20 sie 2008, 0:10
Posty: 9
Lokalizacja: Radomsko
Pojazd:
Mam pytanie . Posiadam przekladnie taka jak na 7 zdjeciu od gory . Czy musial bym jakos ja czyscic jeszcze czy cos zeby uzyskac efekt lustrzany?? I gdzie mozna te produkty dostac mniej wiecej :p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2008, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
te wszystkie produkty możesz dostać w sklepie budowlanym, a pastę na stacji benzynowej. musisz polerować na lustro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2008, 19:00 
*

Rejestracja: 29 sie 2008, 18:15
Posty: 17
Lokalizacja: Kolno
Pojazd:
Jak można usunac z przekładni takie czarne plamy smaru czy nie wiem czego,i tez takie czerwone po bokach są czerwone,jakby to usunąc to bym miał także to samo co na fpotce nr 7




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2008, 17:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
szlifować, szlifować i jeszcze raz szlifować :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2008, 14:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2008, 10:52
Posty: 450
Lokalizacja: Pleszew
Pojazd:
Mam pytanie... Nie moge dostać scansolu wiec polecili mi jakieś spray ale nie wiem jakiej firmy.... Co niby działa tak samo.... Co mówicie? Da rade?




_________________

Obrazek

http://wolnekonopie.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2008, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2008, 5:48
Posty: 971
Lokalizacja: -=Kamionna/Bochnia=-
Pojazd:
no nie wiem... z tego co mi wiadomo to scansol jest the best




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2008, 14:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 cze 2008, 10:52
Posty: 450
Lokalizacja: Pleszew
Pojazd:
YYY to wiem, ale chce jutro zrobic polerke a nie mam nic innego. Bd musiał dać sobie rade tym sprawyem, ponoć działa tak samo.




_________________

Obrazek

http://wolnekonopie.pl/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2008, 17:25 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Ten scansol nie jest taki dobry jak wszyscy piszą... A to w sprayu to pewnie Spray Remover... Podobno dobrze działa :wink:




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 wrz 2008, 20:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 paź 2006, 20:21
Posty: 447
Lokalizacja: Łomża
Pojazd:
Ten Scansol jest właśnie zaje***ty :mrgreen: Oczywiście jak się umie nim posłużyć :wink:




_________________

Pozdro, Carlos

Honda SJ70 Bali:
Polini Sport 70ccm
Hebo Next Generation
Leo Vince SP3
V-Max licznikowy: 95 - 100 km/h




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 wrz 2008, 9:02 
***

Rejestracja: 18 sie 2007, 6:50
Posty: 564
Lokalizacja: Husów/Łańcut
Pojazd:
Tak, jeśli się daje cieniutką warstwę to na 100% nie będzie ładnie schodziło :smile:




_________________

Porting Silników 2T/4t, Składanie, Remonty. Dobre Ceny, Wykonanie na Wysokim Poziomie! tel.606550800




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2008, 8:40 
*

Rejestracja: 28 gru 2007, 21:17
Posty: 1
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
Czy wie ktoś jak dobrze usunąć wżery na felgach ?? szlifować grubym papierem czy jak ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 paź 2008, 19:52 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
Nic innego jak praca praca praca..... i tak jak mówiłeś, grubym papierem.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 paź 2008, 19:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lip 2008, 20:03
Posty: 33
Lokalizacja: ok Poznań
Pojazd:
A jaką byście pastę polerską polecali?? Która jest najlepsza??




_________________

Bez gwiazdy nie ma jazdy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 887 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 45  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy