Dzisiaj jest 16 kwie 2024, 18:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lut 2012, 23:39 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Witam

W tym temacie pokażę Wam jak zmajstrowałem w swoim skuterze obrotomierz. Na wstępie dodam tylko, że pierwotnie miał on mi się przydać podczas docierania cylindra oraz regulacji napędu, ale okazało się, że jest to również fajny element tuningu optycznego.

Wszystko zaczęło się od zakupu uniwersalnego obrotomierza Auto Gauge. W jednocylindrowym dwusuwie wymagane jest, aby obrotomierz współpracował z dwucylindrowym czterosuwem (jeden impuls na jeden obrót wału):

Obrazek

Obrazek

Jak widać w zestawie są kable do podłączenia oraz kubki montażowe. Biały kabel, to czujnik impulsów elektrycznych - podpina się go do wskaźnika i do przewodu wysokiego napięcia. Czarna wiązka to zasilanie elektryczne. Są tam 4 kable różnych kolorów:

Obrazek

Czerwony: stały + z akumulatora
Czarny : - (masa)
Biały i Żółty: podświetlenie zegaru (są 4 kombinacje ich podłączenia, podpina się je do kabla, w którym jest prąd po przekręceniu kluczyka).

W międzyczasie zakupiłem trochę elektronicznych części montażowych, aby wszystko miało "ręce i nogi" i żeby było po fachowemu zrobione :):

Obrazek

Najpierw oczywiście na szybko posprawdzałem czy wszystko działa i zabrałem się za zrobienie miejsca na wskaźnik.

Obrazek

Tu będzie idealnie! Obrysowałem kształt wskaźnika, zaznaczyłem na plastiku ile trzeba wyciąć i wiertarką wyfrezowałem odpowiedni otwór:

Obrazek

Potem z kubków montażowych zmajstrowałem trzymadło, skleiłem klejem poliuretanowym i na koniec zalałem żywicą i włóknem szklanym:

Obrazek

Tak się prezentuje w finalnej wersji:

Obrazek

Ok, zatem zostało już tylko podłączyć solidnie do instalacji. Początkowo miałem zamiar wpiąć się w kable od stacyjki. Jednak stwierdziłem, że to nie jest dobry pomysł, bo w kostce nie było miejsca na 2 przewody, cienkich nie chciałem dawać, bo by się pozrywały, więc ostatecznie zdecydowałem się podpiąć bezpośrednio do akumulatora, a odpowiedni kabel w którym płynie prąd po przekręceniu kluczyka znalazłem przy klaksonie. Pomocny okazał się multimetr. Masę podpiąłem kablem bezpośrednio do aku, a plusem (czerwonym przewodem) szukałem prądu przy wyłączonej i włączonej stacyjce (znalazłem odpowiedni kabelek przy głośniku klaksonu) :

Obrazek

Obrazek


Pozostało już tylko zrobić solidną wiązkę elektryczną:

Obrazek

Obrazek

Podłączyć do akumulatora:

Obrazek

... i przypiąć czujnik, który zwykle owija się na kablu wysokiego napięcia, jednak nie w tym przypadku. Trzeba go wpiąć w przewód plusowy pomiędzy modułem, a cewką zapłonową:

Obrazek

Oto efekt końcowy:

film1

film2


Ostatnio zmieniony 18 kwie 2012, 0:32 przez patrolek, łącznie zmieniany 6 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 23:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2011, 13:25
Posty: 209
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Bardzo fajny tylko daj link do niego.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lut 2012, 23:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
http://www.dabtuner.pl/Obrotomierz_SM_Peak-79.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 0:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2011, 13:25
Posty: 209
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Bardziej jest opłacalny już stage6




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 0:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Stage 6 nie ma startu do tego obrotomierza. Po pierwsze kosztuje 350zł, mój 155zł. Po drugie Stage 6 ma bardzo niskie odświeżanie, tzn, działa z opóźnieniem i czasami nie zdąży pokazać wszystkich wartości jakie powinien. Tutaj jest silniczek krokowy stepper motor i jak na razie technologicznie ma wszystko pod sobą.

Gdyby S6 był lepszy, to bym jego kupił, ale to padaka jest.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 7:01 
*****

Rejestracja: 14 paź 2011, 14:02
Posty: 2034
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa
Pojazd: Aerox FullSport
Bardzo fajny poradnik tylko zmień nazwę na jak zamontować obrotomierz a nie zrobić bo tu nic innego jak montaż to nie ma ale poradnik i tak się przyda. Na +.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 9:10 
*

Rejestracja: 10 cze 2011, 21:41
Posty: 21
Lokalizacja: Budziska
Pojazd: Rieju MRX
Czy ten obrotomierz będzie pasował do każdego skutera?
I czy czeba wymieniać świecę na tą z oznaczeniem R np. BR8HS
Pozdro




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 12:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Tak, będzie pasował nawet do jednocylindrowego czterosuwa. W sumie to on do wszystkiego pasuje, bo jest od 1 do 10 cylindrów (wszysto podane do 4T) oczywiście do 2T ustawia się na dwa cylindry, żeby zgadzały się obroty wału w stosunku do ilości impulsów.

A świecy nie trzeba wymieniać, bo ona nie ma żadnego znaczenia. Czujnik impulsów przypina się do kabla od fajki.

Huberto203 Rozumiem Cię, ale zostawię "zrobić". Zamontować to bardzo błaho brzmi, tu dostaje się wskaźnik i dwa przewody, więc całą resztę trzeba "zrobić"


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 12:39 przez patrolek, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 14:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Nie uważasz, że skala do 10 tyś to trochę mało dla dwusuwa?
Chiński 4T ustawiasz też jako 4T dwucylindrowe. Świece zmieniasz w razie problemów z pracą obrotomierza.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 15:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2011, 6:58
Posty: 739
Lokalizacja: Gorzów
Pojazd:
Fajny poradnik przyda się na 100% i ponad połowę tańszy niż S6 :mrgreen:


Oczywiście duży + dla autora


Ostatnio zmieniony 01 maja 2012, 12:37 przez GuN, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 15:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Booyaka
Cytuj:
Nie uważasz, że skala do 10 tyś to trochę mało dla dwusuwa?


Na początku też tak myślałem, ale streetrace przy sportowym wydechu kręci jakieś 10,5 tys. obrotów. Podczas przyśpieszania wskazówka pokazuje ok. 7 tys. obrotów, więc te skrajne wartości są pokazywane praktycznie tylko przy osiągnięciu prędkości maksymalnej tak sądzę (jeszcze nie sprawdzałem).

GuN coś źle napisane?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 17:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwie 2010, 10:20
Posty: 241
Lokalizacja: słupsk
Pojazd:
Czyli do silnika 2T też można go wstawić :?: Jeżeli tak czy wymaga to jakiej przeróbki :?: Mam aprilie rs z 2001 roku :wink:




_________________

APRILIA RS MONSTER ENERGY PROJECT ZAPRASZAM --> KLIK

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 21:39 
**

Rejestracja: 10 sie 2011, 20:42
Posty: 205
Lokalizacja: lublin
Pojazd:
http://allegro.pl/ea-obrotomierz-uniwer ... 87619.html

jak myślisz zadziała to do 2t?




_________________

To poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat?


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 21:48 przez mateo.yamaha, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
mateo.yamaha
Ten obrotek jest zawalisty. Jakbym wcześniej znalazł tą aukcję, to bym pewnie brał ten, co linka dałeś. Będzie działał, tylko musi współpracować z dwucylindrowym silnikiem czterosuwowym.

[/b]krzyman1111[/b]
Cytuj:
Czyli do silnika 2T też można go wstawić Jeżeli tak czy wymaga to jakiej przeróbki Mam aprilie rs z 2001 roku


Akurat ten mój do wszystkiego podejdzie, do Twojej RS`ki również :) Nic nie trzeba przerabiać - w ustawieniach wybiera się liczbę cylindrów i śmiga.


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 22:11 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:10 
**

Rejestracja: 10 sie 2011, 20:42
Posty: 205
Lokalizacja: lublin
Pojazd:
ale jest napisane na górze że pracuje też z silnikami 1 garowymi. tylko jak myślisz z tym odświerzaniem?? i jeśli to będą faktycznie 3 kable to chyba podłącze bo świetny elektryk to ze mnie nie jest




_________________

To poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Wydaje mi się, ze to jest ten:
http://www.youtube.com/watch?v=aBHkzaLE7-4

Działa przekozacko - bardzo wyraźnie i b. dokładnie wszystko widać. Jest tańszy i lepszy od mojego (jeśli to ten). Tylko strasznie wali po oczach. Można by go trochę przyciemnić. Poradzisz sobie, ja też nie znam się na elektryce.


Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 22:19 przez patrolek, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:18 
**

Rejestracja: 10 sie 2011, 20:42
Posty: 205
Lokalizacja: lublin
Pojazd:
tak to raczej ten. a ten cały kabel co idzie do fajki to moge zdjąć fajke włożyć kabelek to przewodu wysokiego napięcie (od fajki) i wkręcić fajke??




_________________

To poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Cytuj:
a ten cały kabel co idzie do fajki to moge zdjąć fajke włożyć kabelek to przewodu wysokiego napięcie (od fajki) i wkręcić fajke??


To już będziesz musiał sam sprawdzić - jak coś źle będzie zamontowane, to obrotomierz nic nie pokaże.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:23 
**

Rejestracja: 10 sie 2011, 20:42
Posty: 205
Lokalizacja: lublin
Pojazd:
i włąśnie dlatego nie lubie elektryki. aa jak to niepodziała to co ściągnąć troche izolacji z kabla od fajki tam wtedy nawinąć ?




_________________

To poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lut 2012, 22:26 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
W moim czujniku fabrycznie na końcówce ok 1 cm była zdjęta izolacja, więc pewnie ma to jakieś znaczenie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy