Dzisiaj jest 25 kwie 2024, 7:47



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2011, 18:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Jak się domyślam wielu z was by chciało mieć tylny hamulec tarczowy w neosie. Można to wykonać na dwa sposoby. Do przerobienia hamulca bębnowego na tarczę będzie nam potrzebne:
-kompletny układ hamulcowy (zacisk, pompa, przewód)
-kompletne koło z piastą i tarczą
-blacha o grubości 3mm (w przypadku pierwszego sposobu)
-lewy blok silnika (dla drugiego sposobu)
Najlepszym dawcą na układ hamulcowy i kompletne koło będzie Yamaha Aerox
1. Sposób pierwszy (dorabiane mocowanie tarczy do oryginalnego bloku silnika)
a) Zaczynamy od zdjęcia starego układu hamulcowego: Kolejno zdejmujemy
-koło: niezbędnie jest zdjęcie wydechu, wydech przykręcony jest na 2 śruby przy mocowaniu i 2 nakrętki przy cylindrze, po odkręceni wydechu bierzemy się za koło. Warto mieć pomocnika który przytrzyma hamulec na czas odkręcania koła, poprawi to znacznie komfort pracy.
-linkę: odkręcamy nakrętkę przy cięgnie hamulca, delikatnie wyjmujemy linkę z mocowania w karterze a następnie ściągamy ją z klamki hamulcowej.
-kompletną klamkę hamulcową: Przykręcona jest na dwie śruby zazwyczaj na klucz imbusowy m6
-szczęki hamulcowe: zdjęcie szczęk hamulcowych jest to czynność bardzo prosta, wystarczy delikatnie odchylić szczęki i wyciągnąć je.
-Cięgno hamulca: element ten jest przykręcony do wałka cięgna hamulca za pomocą śruby w moim przypadku na klucz m10
Po wykonaniu powyższych czynności ujrzymy taki widok:
Obrazek
-Wałek cięgna hamulca: tę cześć wciągniemy bez żadnego problemu, należy ją po prostu wysunąć.
-Mocowanie szczęki: Należy je uciąć i zeszlifować na równo przy pomocy szlifierki.
b) montaż hamulca tarczowego:
-mocowanie zacisku: W tym sposobie należy wykonać własnoręcznie mocowanie zacisku, z blachy 3mm. Najlepiej na początku zrobić projekt z kartonu i potem przenieść go na blachę, klocki hamulcowe powinny idealnie stykać się z tarczą hamulcową. Gotowe mocowanie przykręcamy do karteru na śruby. Dlaczego na śruby a nie spawane? Otóż śruba wytrzyma spokojnie obciążenie przy hamowaniu zaś spaw może odmówić współpracy i pęknie. Gotowe mocowanie powinno wyglądać tak:
Obrazek
Po zrobieniu mocowania zakładamy kompletną felgę z tarczą i przykręcamy nasz układ hamulcowy .
Po wykonanej czynności należy odpowietrzyć układ hamulcowy
2.Sposób drugi (oryginalne mocowanie zacisku)
a) W tym przypadku będzie nieco trudniej, z początku robimy to samo co w sposobie pierwszym czyli demontujemy stary układ hamulcowy:
-koło: niezbędnie jest zdjęcie wydechu, wydech przykręcony jest na 2 śruby przy mocowaniu i 2 nakrętki przy cylindrze, po odkręceni wydechu bierzemy się za koło. Warto mieć pomocnika który przytrzyma hamulec na czas odkręcania koła, poprawi to znacznie komfort pracy.
-linkę: odkręcamy nakrętkę przy cięgnie hamulca, delikatnie wyjmujemy linkę z mocowania w karterze a następnie ściągamy ją z klamki hamulcowej.
-kompletną klamkę hamulcową: Przykręcona jest na dwie śruby zazwyczaj na klucz imbusowy m6
Reszty nie potrzeba zdejmować gdyż nie będzie ona przeszkadzać przy rozpoławianiu silnika.
b)Po wykonaniu powyższych czynności wyjmujemy silnik ze skutera, demontujemy z niego wszystkie części (przełożenie, napęd, cylinder, zapłon). Następnie rozpoławiamy silnik robimy to bardzo ostrożnie, najlepiej zastosować profesjonalny ściągacz, ale zakładam że wy go nie macie więc w tym przypadku należy delikatnie stukać młotkiem w wał przez deseczkę aby nie uszkodzić gwintu. Pod żadnym pozorem nie wkładamy żadnych śrubokrętów między kartery. Warto od razu zmienić łożyska i uszczelniacze. Silnik składamy w odwrotnej kolejności z tym że zakładamy lewy blok silnika od skutera posiadającego oryginalnie mocowanie na zacisk. Złożony przez nas silnik montujemy do skutera.
c) Składanie układu hamulcowego odbywa się tak samo jak w pierwszym przypadku tzn. zakładamy kompletną felgę z tarczą i przykręcamy nasz układ hamulcowy. Po wykonanej czynności odpowietrzamy układ hamulcowy.
Podsumowując. Po przeróbce hamulca na tarczowy zyskujemy:
-Efektywniejszy hamulec
-lepszy wygląd optyczny
Przeróbka ta jest dosyć trudna w wykonaniu i pracochłonna ale dla takiego efektu warto się poświęcić. Koszt przeróbki wynosi od 200zł do 400zł w zależności od tego jakiego sposobu użyjemy.
Mam nadzieje że się przyda. Poradnik jest mojego autorstwa i zabraniam kopiowania go bez mojej zgody




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 lis 2011, 18:16 przez Przemko, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 18:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lip 2011, 15:50
Posty: 1137
Pojazd: Hrr/Ninja 250r
No ładnie , następny ciekawy poradnik . +




_________________

Hary ! :
viewtopic.php?t=226138&postdays=0&postorder=asc&start=0

Ninja ! :

kawasaki-ninja-250r-technicznie-sprawna-sesja-t369596.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 18:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Przemko, Nie no stary szalejesz :mrgreen:

Dwa konkretne poradniki :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lis 2011, 18:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
capekpl1, jutro postaram się zrobić trzeci opisujący dokładnie jak zrobić virtual tuning skutera.




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 11:10 
**

Rejestracja: 18 paź 2010, 21:59
Posty: 200
Pojazd:
Spoko, napewno się przyda.




_________________

FULL SPORT !!
SCOOTER TUNING IS NOT A CRIME !!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2011, 16:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Przyda się, dużo osób chce mieć w boosterach hamulec tarczowy a tam nie możliwości zmiany karteru.




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2011, 18:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Przemko pisze:
Następnie rozpoławiamy silnik robimy to bardzo ostrożnie, najlepiej zastosować profesjonalny ściągacz, ale zakładam że wy go nie macie więc w tym przypadku należy delikatnie stukać młotkiem w wał przez deseczkę aby nie uszkodzić gwintu. Pod żadnym pozorem nie wkładamy żadnych śrubokrętów między kartery.


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Mój sposób jest lepszy i bezpieczniejszy.
Swoja drogo mam takie na sprzedasz Jak coś to pisać na GG 7010982,Za grosze :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2011, 21:52 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 20:50
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz ,Wlkp
Pojazd:
Poradnik przydatny.
na pewno się przyda.!




_________________

Jesteś zainteresowany nowym forum?
http://motowielkopolska.jun.pl
zarejestruj się !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lis 2011, 22:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2009, 12:37
Posty: 661
Pojazd:
Ciekawie a może zapodasz kosztorys tak mniej więcej




_________________

Polerowanie aluminium,spawanie plastików, renowacja części,malowanie mniejszych elementów.
Sprzedam części Katana,Sym,Peugeot,Romet,Jawa
TANIO GG 10293344




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2011, 11:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
bartos212,
1.Sposób kosztorys
-zacisk hamulcowy z przewodem i zaciskiem hamulcowym koszt około 100zł
-kawałek blachy lub płaskownika 5zł
-płyn hamulcowy dot4 0,5l 10zł
-piasta z tarczą około 70zł-100zł
-felga od 40zł do 100zł(od aeroxa w idealnym stanie)

2.sposób
-lewy karter z mocowaniem na tarcze nawet 100zł
-piasta 70zł do 100zł
-felga 0d 40zł do 100zł (zależy od stanu opony i felgi i od modelu)
-zacisk hamulcowy z pompka hamulcowa i przewodem 100zł
-płyn hamulcowy dot4 10zl
-uszczelniacze wału 20zł


Co do mojego PROFESJONALNEGO rozpoławiacza to 15zł :wink:


Ostatnio zmieniony 13 lis 2011, 21:00 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2011, 17:39 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2011, 20:50
Posty: 57
Lokalizacja: Kalisz ,Wlkp
Pojazd:
Super poradnik.!:D




_________________

Jesteś zainteresowany nowym forum?
http://motowielkopolska.jun.pl
zarejestruj się !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 19:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2011, 10:37
Posty: 33
Lokalizacja: Połajewo
Pojazd:
Przemko,
a czy zacisk hamulcowy musi byc tył czy można przód założyc




_________________

____________________


Na lewy pas do końca gaz spojrzeć śmierci prosto w twarz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 19:47 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Racin2904, Zależy jaką masz felgę, jak 12 to się nie zmieści jeśli 13 to powinien wejść :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 21:53 
niby wszystko ok ale czy oryginalnie są tam dziury żeby przykręcić ten kawałek blaszki do której przykreca sie zacisk ? :P bo zdawało mi się ze nie ma tam zadnych dziur ani uchwytów..




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lis 2011, 21:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Cytuj:
Przemko,
a czy zacisk hamulcowy musi byc tył czy można przód założyc

ciezko by było wpasować
Cytuj:
niby wszystko ok ale czy oryginalnie są tam dziury żeby przykręcić ten kawałek blaszki do której przykreca sie zacisk ? :P bo zdawało mi się ze nie ma tam zadnych dziur ani uchwytów..

Musisz wywiercić dziury i przykręcić to mocowanie




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
 Tytuł:
Post: 28 lis 2011, 15:42 
a to jakbyś dał jeszcze jakieś foty tych dziur i w ktorym miejscu je wywiercić to by było już wgl bardzo dobrze :mrgreen: bo sam u siebie bym chciał tak przerobić :lol:




Na górę
   
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2011, 17:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 wrz 2008, 19:02
Posty: 54
Lokalizacja: Czechowice-Dz.
Pojazd:
Przemko mam pytanie czy felga z neosa wejdzie czy bedzie potrzebna z roxa? i jakbyśmógł dać zdjęcie od drugiej strony :)




_________________

-Stage6 racing 70cc
-Wał stage6+łożyska i simmeringi HQ metal
-gaźnik stage6 19mm BE
-zawór+kruciec stage6
-wariator stage6 spOrt pro
-sprzęgło stage6 racing Torque Control
-dzwon stage6 WingCooler
-wydech Yasuni c20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2011, 18:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
ralfrp, jeśli zacisk będzie od roxa czyli brembo to 12 felga jest za mała i nie wejdzie(będzie tarło)
Co innego zacisk z grimeco,on jest mniejszy i felga 12 wchodzi bez problemu :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 18:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
ralfrp, do felgi od neosa nie zamontujesz tarczy, musi być od roxa. na dniach jak bd miał piaste to pokaże wam jak to wygląda u mnie w neosie




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 gru 2011, 19:27 
*

Rejestracja: 22 kwie 2011, 20:45
Posty: 40
Pojazd:
Witam mam pytanie odnośnie przerabiania na tarcze czy w p\g dało by się zrobić podobnie?




_________________

[img]http://iv.pl/viewer.php?file=26420324120504055543.jpg[/img]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy