Dzisiaj jest 16 lis 2024, 1:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 sie 2009, 11:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Regulacje najlepiej prowadzić od zera kompletnie. Odpalić skuter, rozgrzać go (koło 5 minut żeby na wolnych obrotach pochodził, możemy czasem go przegazować lekko). Jak silnik już się nagrzeje to skręcamy śrubkę od składu mieszanki na maksa, śrubkę jałowych można też trochę wkręcić, skuter może nam zgasnąć. Teraz odkręcamy śrubkę od mieszanki o jeden pełen obrót(można o pół, silnik i tak powinien odpalić). Odpalamy skuter. Może nie będzie chodził równo czy stabilnie ale zaraz do tego dojdziemy. Teraz musimy zmienić wolne obroty na jak najwolniejsze się da(dla tych z obrotomierzami, coś koło 900-950 obr.) po przez śrubkę położenia przepustnicy. Następnie zwiększamy te obroty wykręcając(o ćwierć obrotu maks.) śrubkę od składu mieszanki, i z powrotem zmniejszamy obroty śrubką położenia przepustnicy i zwiększamy je wykręcaniem śrubki od składu mieszanki. I tą czynność powtarzamy do czasu aż odkręcanie śrubki od mieszanki przestanie podnosić obroty. Jak tylko silnik zacznie chodzić nie równo, wtedy powracamy do ostatniego dobrego ustawienia. Należy pamiętać że silnik może nie reagować od razu na regulacje dlatego po każdej zmianie położenia którejś ze śrubek powinno się dodać gazu, pomaga to uniknąć błędów przy regulacji oraz możemy wtedy ocenić jak silnik wkręca się na obroty. Później zostaje nam przejechanie się na trasie w której głównie średnie i wysokie obroty górują, a niskich jest najmniej(trasa ok. 5km). Po takiej przejażdżce sprawdzamy stan świecy, powinna być ona koloru kawy z mlekiem lub brązowa. Stanu świecy nigdy nie sprawdza się po pracy na wolnych obrotach czy po odpaleniu. Silnik po poprawnej regulacji i gdy jest z nim wszystko w porządku powinien wchodzić na obroty i z nich schodzić w niedługim czasie do poziomu wolnych obrotów.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 10:34 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 gru 2009, 17:41 
*

Rejestracja: 01 lis 2009, 18:58
Posty: 19
Lokalizacja: Ziemia->EU->PL
Pojazd:
No coz.. mi "poradnik" pomogl.. :mrgreen: Pozdrawiam.. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 sty 2010, 13:43 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 19:13
Posty: 381
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd:
która to jest śrubka od składu mieszanki, jałowych a która to położenia przepustnicy?
jakby ktoś mógł to na zdjęciu pokazać najlepiej w minarelli




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 sty 2010, 0:08 
*

Rejestracja: 17 lis 2009, 17:56
Posty: 68
Lokalizacja: szczytno
Pojazd:
sróbka ze sprezynką jest od połozenia przepustnicy a ta bez od skladu mieszanki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 19:19 
*

Rejestracja: 08 lut 2010, 20:35
Posty: 88
Pojazd:
Mam takie pytanie może dla niektórych banalne, ale czy podkręcając śrubkę wolnych obrotów zwiększam spalanie czy to nie ma żadnego znaczenia???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2010, 21:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2009, 18:00
Posty: 28
Lokalizacja: Morąg
Pojazd:
;d;d "poradnik" ok ale pierwszy raz słyszę ze po 5 km przejechanych świeca już była przebarwiona...no ale cóż kazdy świat widzi w innych barwach:)

Post napewno się przyda:)
Pozdrawiam :D




_________________

Zipp Jazzy -> Aprilia Sr 99 -> Malagitu F12 03 -> Yamaha Aerox 99 -> Piaggio NRG 04 -> Aprilia RS125 99 -> Yamaha Aerox 97 -> RS125 GS ->itd.

Porting, flow, tuning silników 2T, 4T, lakierowanie
GG: 4129154




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lut 2010, 21:20 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2010, 21:15
Posty: 673
Pojazd:
Wyregulowalem, wszycho ok tylko na zimnym nie chce palic co jest?




_________________

Pozdrawiam, Wiśnia :wink:

Wisnia1504, masz racje.

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 maja 2010, 13:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 maja 2010, 15:22
Posty: 12
Lokalizacja: Sanok
Pojazd:
ustaw na iglicy 1 ząbek w góre, widocznie masz za ubogą mieszankę




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 maja 2010, 18:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2009, 13:03
Posty: 228
Lokalizacja: OSTROŁĘKA
Pojazd:
Siemka dzisiaj załozylem gaźnik 17.5 delorto i dysze 90 iglice ustawiłem na 2 ząbek. Srube od obrotów i mieszanki wkręciłem na max i zluzowałem o 2obroty. Odpaliłem skuta i były strasznie wysoke obroty wiec prubowałem je zmniejszyc ale nic niedało. Jak to wyregulowac? To moja pierwsza regulacja wiec prosze o wyrozumiałosć. Z góry Dzięki




_________________

Hebo Manston Repica LC
MOTOFORCE RACING
Yasuni R
Dellorto PHBG 19
Polini Air Box
Malossi Multvar
Stage6 VForce3 by Tassinari
Malossi Flay




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2010, 15:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 wrz 2009, 11:20
Posty: 21
Lokalizacja: Zakopane
Pojazd:
xdeers, Pierwsze sobie sprawdz czy czasami linki od gazu Ci nie przycieło.. i czy iglica w ogole dochodzi do końca..;D




_________________

Obczaj speeda.. http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=470097#470097

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2010, 12:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2010, 10:22
Posty: 296
Pojazd:
A jeśli ja nie mogę rozgrzać bo nie mogę go w ogóle odpalić bo jest tak wyrególowany?? :cry:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2010, 14:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Panas1994, Jeżeli jest wszystko z silnikiem w porządku to musi odpalić.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2010, 19:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 14:38
Posty: 510
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
kurna bede musial w poniedzialek zrobic regulacje wg tego poradnika bo tak nierowno chodzi i chodzi z obrotow ze to poezja ;))

dobry art ;))




_________________

Aero pisze:
KEWIN WYMIATSZ

:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 13:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sie 2010, 13:11
Posty: 27
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Pojazd:
a mógłby ktoś wrzucić zdjęcie jak powinna wyglądać świeca przy prawidłowej regulacji?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 21:16 
Zbanowany

Rejestracja: 29 sty 2010, 15:11
Posty: 210
Lokalizacja: Imielin
Pojazd:
Mam problem z moim gaźnikiem.
Wrzuciłem dzisiaj do mojego piaggio odblokowany króciec i go dłowiło. Po wkręceniu śrubki paliwo/powietrze dalej to samo obroty tez miał niskie śrubka od obrotów na fula wkręcona.
wiec wrzuciłem spowrotem stary króciec i było tak samo jak na odblokowanym.

I nie wiem co teraz mam z tym zrobić żeby to chodziło jak wcześniej lub wyregulować go na tym odblokowanym króćcu, żeby to chodziło fajnie.
Ma ktoś jakiś pomysł :D ??




_________________

Sprzedam silnik piaggio 150,Pisac na gg 1241245
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2010, 21:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Dawciok, Ja mam pomysł. Załóż swój temat w działach silnikowych.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2010, 21:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2009, 22:49
Posty: 543
Lokalizacja: Lubraniec
Pojazd:
Czy śrubka od przepustnicy to jest ta najbliżej gardzieli na którą nakładamy filtr ? Taka wkręcana lekko pod kątem ? xD I która śruba jest od biegu jałowego ? Najlepiej jakby ktoś miał fotkę na przykłądzie gaźnika PHBN 12 :D z góry dziękuje !




_________________

ZOBACZ!

Sprzedam wydech tecnigas next r w chromie stan idealny ! P/G




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 sie 2010, 21:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Ta prosto w gaźnik jest od biegu jałowego.
Ta pod kątem od składu mieszanki.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 0:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2009, 22:49
Posty: 543
Lokalizacja: Lubraniec
Pojazd:
Dobra, dzięki :) a ta od przepustnicy




_________________

ZOBACZ!

Sprzedam wydech tecnigas next r w chromie stan idealny ! P/G


Ostatnio zmieniony 15 sie 2010, 0:08 przez wicherq94, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 sie 2010, 22:55 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2009, 23:26
Posty: 250
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: NRG Mc1, Mk1, 126p
Dobry poradnik!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 139 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy