Dzisiaj jest 21 lis 2024, 19:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 lut 2019, 20:28 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Moc jest od regulacji,a nie od modułu. cylinder,rolki,sprezyna,sprezynki,wario wm lubi 3,5g a nie 6g


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 lut 2019, 20:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
koziolek123 pisze:
Moc jest od regulacji,a nie od modułu. cylinder,rolki,sprezyna,sprezynki,wario wm lubi 3,5g a nie 6g

Jak jest zablokowany moduł to blokuje obroty




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 8:45 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Zgadzam się, że blokuje obroty, ale żeby były obroty wyższe potrzebna jest regulacja.

Mam Romet 787 2t i wiem co mówię. Bo sam reguluje, jak piszę, że ma wariator wm i rolki 6g to za ciężkie i pisze ze lubi 3,5g.

Romet 797 jest dużym skuterem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 12:32 
*

Rejestracja: 01 paź 2018, 17:18
Posty: 23
Pojazd: romet 797
moge zaeksperymentować i zamówić rolki 3,5g ale w tej chwili na tych podzespołach skuter jest dynamiczny w pełnym zakresie prędkości od 0 do 45Kmh. czy to coś da ? widze po pokrywce rolek (widać na zdjęciu)że rolki pracują w całym zakresie a pasek wchodzi tylko dopołowy wysokości. jestem laikiem skuter kupiłem na jesieni i jeszcze tego do końca nie rozwiązałem. wydwje mi się ze to wina za długiej tulei wariatora , jakby była krótsza to przeciwtalerz wypchnoł by pasek wyżej. teraz jest tak daje gazu przyspiesza rewelacyjnie ale do 45Kmh obroty 6,5tyś moge zmiejszyć obroty do około 5 tyś a skuter dalej jedzie 45Kmh . zobaczymy moduł już zamówiłem . widze że paski są różnie opisane , długość paska mierzy się po obwodzie zewnętrznym?.mój pasek gates powerlink 788x18,1 według opisu a wymiary faktyczne długość po obwodzie zew, 805mm szerokość 17,1mm wysokość na zebie 8,6mm. znalazłem strone i na stronie inne opisy a inne wymiart. pozatym jest to kewlar . ktoś już modyfikował napęd , tak mi się wydaje.
link do paska,czy nie za długi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 13:22 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Skuter 787 2t mam go 9 lat ,części do niego mam 3 wariatory wm, malossi ,top Racine sprężyn itd. różnych do regulcji.

wiadomo tuning nie jest tani.

kup blokadę do wariatora żebyś sam odkręcał kluczem.

skuter 787 2t nie miał żadnej blokady ani moduł taki czarny z kabelkami.

zrób klucz do odkręcania sprzęgła.

wariator wm dobrze jeździ na lekkich rolkach 3,5g,4g a nie 6g, wariator malosii lubi cięższe rolki 6g,55g,czasem7g.

Nie skracaj tulei.

Zobacz filtr powietrza. Czy nie masz jakiej szmatki włożonej za gąbką. Żeby blokował wejście na obroty.

skuter 797 2t ma silnik minarelli nie orginał taki jak skuter 787 2t

-- 11 lut 2019, 14:22 --

Zdejmij wariator cały, napisz , co jest za wariatorem może jest jakaś blokada, która uniemożliwia wypchanie talerza blizej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 13:30 
*

Rejestracja: 01 paź 2018, 17:18
Posty: 23
Pojazd: romet 797
wszystkie części składowe pokazałem na zdjęciach na module jest blokada do 45Kmh według opisu w sklepie internetowym.filtr powietrza jest bez szmatek , testowałem bez wkładu z gąbki bez zmian. wariator i sprzęgło odkręcam pneumatykiem. czy fabrycznie wkładali pasek kewlarowy? wedug mnie ktoś już mieszał w napędzie.zamówie rokli o wadze 3,5 i jak dojdą potestuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 14:00 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Czy wario wm nie ma progów jak palcem przejedziesz,ten talerzyk za wariatorem jakoś słabo te rolki wypychają jest wrażenie jak by go cos blokowało. a wydech jest bez katalizatora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 14:13 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Nie wprowadzaj go w błąd. Moduł jest blokowany. Co rocznik to zmiany konstrukcyjne skutera, czyli inne blokady itp. Wario wm to zwykła seria, lub gorsze niż seria. Wm to importer chińskich części no name i skuterów. Także rolki bedą pewnie 4,5-6g. Pasek nie wchodzi na maxa bo wariator działa na zasadzie siły odśrodkowej. Czyli przy blokowanym module około 5-6k rpm. A to nie pozwoli paskowi wejść wysoko, bo za mała siła odśrodkowa.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 15:54 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Zobaczymy” znawco jak założy moduł, czy bez regulacji z 45 km uzyska 70 km, który znad będzie miał racje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 16:05 
*

Rejestracja: 01 paź 2018, 17:18
Posty: 23
Pojazd: romet 797
talerze wariatora są gładkie bez śladu wytarcia. moduł zamówiony ale tak sobie myśle skoro przy 5 tyś obrotów mam 45Kmh to te 1,5 tyś obrotów które zostają do odcięcia przy 6,5 tyś powinno powodować przyspieszanie a tak nie jest . pasek według opisu ma 788 a fizycznie około 805 tuleja wariatora długa 39mm a widze że bywają krótsze. czy ślad wytarty przez rolki jest pełnym zakresem pracy rolek czy nie? widoczne na zdjęciu slady pracy rolek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 16:22 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
2t kręci więcej niż 6,5




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 16:28 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Tu problemem jest brak samodzielnego wyciągania wniosków, można pisać 5 stron a właściciel zrobi co uważa. Nie trzeba jeździć, wystarczy na stopcie obroty sprawdzać bo rolki wtedy nie wpływają na to. Jaj się wkręca na 8-8,5k to jest ok, jak nie to gaźnik albo blokady, filozofii w tym nie ma. Potem regulacja żeby w czasie przyspieszania miał 6,5-7k rpm i tyle. Niestety żeby samemu robić trzeba mieć te minimum pojęcia, nie bez przyczyny są serwisy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 17:34 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Powinieneś założyć sprężynki żółte lub zielone Pollini one się nadają do oryginalnego sprzęgła z dlugoscią.

Będziesz ruszał 5000 rpm lub 6000 wario wm rolki 3,5g i wtedy dysza 80, żeby świeca była prawie jak kawa nie za ciemna.

żeby miał dobra moc ruszania nawet 2 osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 18:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Przy tej dyszy 80 będzie go zalewało jak łysy zalewa...




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 20:10 
*

Rejestracja: 01 paź 2018, 17:18
Posty: 23
Pojazd: romet 797
sami znawcy pisze że na stopkach kreci 6,5 i w czasie jazdy też 6,5 bo jest zablokowany moduł. tylko analizując objawy dochode do wniosku że predkośc 45 Kmh osiąga przy 5 tyś obrotów i potem zwiększając predkośc obrotową silnika o 1,5 tyś do max czyli 6,5 nie ma reakcji dalej jedzie 45Kmh. gdzie jest blokada ? widć że nie wchodzi pasek na wariator. i chce tylko alba aż tyle aby ktoś wytłumaczył dlaczego. prosze czytać wątek od początku tam są zdjęcia .

-- 11 lut 2019, 20:10 --

sami znawcy pisze że na stopkach kreci 6,5 i w czasie jazdy też 6,5 bo jest zablokowany moduł. tylko analizując objawy dochode do wniosku że predkośc 45 Kmh osiąga przy 5 tyś obrotów i potem zwiększając predkośc obrotową silnika o 1,5 tyś do max czyli 6,5 nie ma reakcji dalej jedzie 45Kmh. gdzie jest blokada ? widć że nie wchodzi pasek na wariator. i chce tylko alba aż tyle aby ktoś wytłumaczył dlaczego. prosze czytać wątek od początku tam są zdjęcia .co dadzą inne rolki skoro na obecnych wypycha talerz wariatora na max? myśle że problemem jest długość lub szerokość paska lub długość tulei wariatora. jeśli ktoś coś sugeruje to prosze poprzeć to dowodami a nie swoją opinią zrób tak lub tak może będzie dobrze.kupowanie części bez sensu bo może się uda to nie dla mnie. zakupiłem moduł ,bo jest zablokowany zamówie rolki testowe , bo potestuje z ciężarem rolek.ale wymiana dyszy na większą dlatego bo kogoś kumplowi to pomogło jest bez sensu. prosze się nie obrażać ale wydaje mi się że forum jest abyśmy sobie pomagali i wymieniali się doświadczeniem a nie wróżyli z wiórów po pasku napędowym . powtórze skuter idzie rewelacyjnie w całym zakresie prędkości od 0 do 45 Kmh i jest bardzo dynamiczny nawet w dwie osoby.problemem jest większa prędkośc . nie chce demona prędkości typu mi zamyka licznik . wystarczy około 60-65 Kmh tyle i aż tyle pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 11 lut 2019, 23:53 przez czarny-gda, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 21:15 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Też czytaj co inni piszą a nie swoje, każdy wie o co chodzi i bez testowania części nic nie osiągniesz, nie ma tu wróżek co powiedzą co trzeba kupić. Albo się wydaje hajs i testuje, albo oddaje do warsztatu i płaci za gotowe. Każdy chinol inaczej reaguje, ja pisałem już na poprzedniej stronie co wypadałoby sprawdzić a tobie się nie chce....Raz piszesz że pas nie wchodzi na górę na stopce, teraz że wchodzi - sam się gubisz w tym. Twój v-max to przełożenie na wario i obroty, oba musisz zwiększyć, jak ci nie wchodzi na stopce pas na max, to albo ma zły rozmiar albo tuleja jest za długa w stosunku do szerokości pasa. Jak wchodzi na stopce na max ale ma niskie obroty to albo wina ogranicznika obrotów (6,5k to śmieszne obroty) albo znacznie za ciężkie rolki, w co wątpię. Miałem kiedyś wario WM i nie było problemów z tuleją, pomiajając fakt, że to śmieciowe części.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 21:21 
**

Rejestracja: 15 lis 2013, 22:43
Posty: 311
Pojazd: skuter
Przeciw talerz jest wm, lekko stożkowy czy plaski.

jak masz znajomego co ma wariator na wał 16 mm to pożycz i zobacz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2019, 22:19 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Do up: on ma świeże części napędowe, a wał ma 13mm a nie 16. Poza tym myślę że wystarczająco odpowiedzi uzyskał i czas przejść do praktyki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2019, 13:39 
*

Rejestracja: 01 paź 2018, 17:18
Posty: 23
Pojazd: romet 797
do scoot: wał mam 16mm p;isząc że wypycha przeciwtalerz na max mam na myśli tą część ze zdjęcia widać na nie jaki jest zakres pracy rolek, wyżej nie wyjdą.
Obrazek
oba talerze mają ten sam kąt. może wprowadzam w błąd nazwami . rolki w moim wypycha na max co widać na zdjęciu.
dlatego pytam co da zmiana ciężaru skoro te doszły do końca i blokuje je scianka na wariatorze.
po co wymieniać dysze skoro ma super moc?
po co eksperymentować z cięzarem rolek skoro przyspiesza idealnie ?
po co podnosić obroty wymieniając moduł skoro ostatnie 1,5 tyś obrotów nie powoduje przyśpieszenia?(moduł już kupiony czekam na dostawe)
należe do wymierającego gatunku ludzi którzy chcą wiedzieć jak działa sprzęt na którym jeżdzą , serwisanci to w większości wymieniacze części ( dysponują zapasem części, może uda się trafić to dostroją jak nie to powie że tak ma być). kupowanie części i wymiana bo koledze na tym jeżdzi mnie nie interesuje. chciałbym aby było to poparte dowodami że są szanse że zadziała.
w czasie wzrostu obrotów rolki wypycha siła odśrodkowa , talerze się zbliżają wypychając pasek na zewnątrz a talerze sprzęgła się rozchylają pokonując opór sprężyny centralnej. do tej chwili się zgadza. ale jak ma wypchnąć pasek wyżej skoro skończył się ruch rolek? wniosek pasek lub tuleja wariatora. jeśli jest inaczej to prosze o sugestie.odnosząc się do "SPECJALISTÓW" jestem początkującym skuterowcem poprzednio jeżdziłem motorynką w latach 90 . dlatego trudno mi wymieniać częściu na zawołanie (poprostu nimi nie dysponuje , dostawa trwa kilka dni)pisanie że nie stosuje się do sugesti specjalistów jest lekkim nadużyciem. druga sprawa że wypadało by poprzeć to jakimiś dowodani lub informacją dlaczego tak się myśli. forum powinno służyć wszystkim specjalistą i nowicjuszom . wszyscy uczymy się całe zycie, może kiedyś te dywagacje komuś pomogą









'




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 lut 2019, 17:39 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Przyszedł moduł?




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 55 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy