Dzisiaj jest 04 mar 2025, 0:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lut 2009, 10:28 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Witam,
mam następujący problem a właściwie dwa. Zacznę od tego że mam peugota zenith.

1) Otóż przy ruszaniu (do pewnego momentu) "chrobocze" coś w silniku, jak by jakiś metal się ślizgał (?) mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi... i nie wiem co to może byc?

2) I po drugie. Skuter czasami rusza dobrze ale po przejechaniu jakiegoś odcinka przestaje chodzic tzn. "słabnie", dodaję gazu ale przynosi to odwrotny skutek, nie od razu ale skuter zaczyna gasnąc... po prostu dodanie gazu przyśpiesza gaśnięcie i nie mam pojęcia od czego to... jadę jadę i w pewnym momencie coś go łapie i "traci siły"... nieraz jest tak od samego startu...

Proszę o pomoc bo jestem raczej zielony w temacie. :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 10:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Siema :wink:

Ten drugi problem to może być gaźnik. Najpiew wyczyść filtr powietrza a jak to nie pomoże to musisz wyczyścić cały gaźnik. Takie jest moje zdanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 10:41 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
A nie masz przypadkiem walniętych pierścieni :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 13:13 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Dzięki za odpowiedzi ;)
ok jutro przeczyszczę gaźnik, filtr i sprawdzę pierścienie i dam znac ;)
a co do pierwszego wie ktoś ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 13:16 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Przeglądnij przekładnię,może magneto też.Coś gdzieś jest luźne i ociera :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 15:34 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:24
Posty: 35
Lokalizacja: Gdańsk / Hull
Pojazd:
a mam pytanie gdzie tankowałes?? bo ja kiedyś zatankowałem na takim mały orlenie (juz zamkniety) i skuter jechał jechał i nagle takie chrobotanie o jakim ty mówisz potem głosnosc skutera rosła 3 krotnie (miałem wrażenie ze ktos mi wjeżdza w dupe)
i raptownie spadał z obrotów i gasł , za pierwszym razem myślałem ze juz po cylku ale odpaliłem i chodził, po drodze do domu jescze raz mi sie tak zrobiło, potem stwierdziłem ze jade do mechanika (nie gasl jak nie przekraczałem 25km/h) ale patrze ,o kurde juz nie ma wachy !! WFT !! pojechałem zatankowałem(na normalnej stacji) i jade a ze kawał drogi miałem do mechanika to szlak mnie trafiał i przekraczałem te 25km/h (a pi razy dżwi moze nie zgasnie) i patrze nie gaśnie, pojeździłem obok mechnika na wyższych prędkościach tam i spowortem i było good i do domu wróciłem normalnie :). Fakt faktem ze to był hinol ale to była wina paliwa (jakis syf zalałem)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 15:43 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
ok mycen popatrzę :)

hmm... to niezłe paliwo Ci dali... pewnie sobie chrzcili ;) ale ok zobaczę spuszczę to i dam "świeże" ;) a paliwo na stacji tylko jaka to była... może pomoże, dzięki wrona :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 lut 2009, 18:02 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Sorry za OT ale nie opłaca sie tankować na stacjach paliw znajdujących się na uboczu.Mały obrót powoduje duże kombinacje i jest tam najświętsze paliwo ,bo ochrzczone wielokrotnie :???:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 16:39 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Siemka przeczyściłem gaźnik i biore się do tych pierścieni ale mam pytanie jak sprawdzic czy są zużyte ??? i mam taki tłok opalony... czy to normalne ? od góry i po bokach też może nie cały ale też... (?)

proszę o szybką odp bo mam skuta rozkręconego :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 17:29 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2008, 17:33
Posty: 207
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
jak tłok jest opalony to ma przedmuchy ;)

trzeba wymienić na nowe wraz z pierścieniami i szlif jak da rade :)

jeżeli zależy Ci na osiągach to kup odrazu zestaw sport jakiś cyl+tłok ;)


pozdro :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 17:52 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
turekyeti pisze:
jak tłok jest opalony to ma przedmuchy ;)


Coooo ? jak tłok jest czarny to przedmuchy ma ? Kto ci to powiedział ? Czarny jest dla tego że olej się nie spala cały i zostaje na tłoku oraz na głowicy ,

Cytuj:
trzeba wymienić na nowe wraz z pierścieniami i szlif jak da rade :)


Po co robić szlif jeżeli cylinder nie jest zatarty ? dasz mu na to kase ? ewentualnie zmienić pierścienie ! i będzie dobrze !

turekyeti pisze:
jeżeli zależy Ci na osiągach to kup odrazu zestaw sport jakiś cyl+tłok ;)


Po co odrazu nowy zestaw ? Ty też tak robisz , że jak Ci się gaźnik rozreguluje to wkładasz nowy iid ? Pomyśl troche ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 18:42 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Czyli za dużo oleju dostaje???

Wymiana pierścieni coś da ? prócz lepszej kompresji jak myślę... a tak w ogóle pierścienie są całe...

A i czy pod głowice i cyliner muszę dawac nowe uszczelki jak będę skręcał? pod głowicą jest aluminiowa jakaś...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 20:16 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
Nie że za dużo oleju dostaje , tylko jest żle wyregulowany gaźnik , bo nie przepala całej mieszanki , najlepiej zrób fotkę to Ci powiem , teoretycznie powinno się zakładać nowe uszczelki a zwłaszcza te aluminiowe bo one się dopasowują to nierówności itd, ale jak nie masz takiej nowe to uszczelni to silikonem , będziesz miał pewność że nie przepuszcza ;] aha i nie pytaj się czy silikonem można uszczelnić głowice ... można ;] tylko musisz poczekać 24 h od momentu nałożenia silikonu !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 21:23 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
aha... wiem że można sylikonem ;) tylko jakim :D

czyli sylikon pod głowice i cylinder ?
to dac pod to, skręcic i odczekac 24 jak dobrze rozumiem ?

dzięki wielkie za odpowiedzi i sorki za czasami głupie pytania ale wolę się po prostu upewnic ;)

ps. a to ten tłok...

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 21:41 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
A świeca wygląda dobrze :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 21:44 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
tak ;) w ogóle wymieniałem świece chyba z rok temu...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lut 2009, 22:00 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Przed założeniem nowych pierścieni najpierw włóż je po kolei do cylindra i zobacz czy jest mała przerwa między końcówkami (zamek) około 1milimetra. Jeżeli nie ma, to wyjmij pierścień, złóż papier ścierny na pół, włóż między końcówki pierścienia i lekko doszlifuj. Przed założeniem na tłok , stary pierścień ułam i końcówką przeczyść rowek w tłoku. Pierścienie są kruche , więc uważaj z zakładaniem. Pod głowicę zawsze zakłada się nową uszczelkę a nie silikon




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2009, 15:25 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
to jak w końcu ... ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2009, 15:59 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Różnych odpowiedzi dostaniesz tyle ile osób bedzie Tobie doradzać, ale sam odpowiedz na pytanie czy pod głowicą miałeś uszczelkę aluminiową czy silikon. Z mojego doświadczenia to ciśnienie w komorze spalania (kompresja) po pewnym czasie wydmucha silikon i będą przedmuchy.
A pierścienie na tłoku są luźne czy zapieczone, bo na zdjęciu ten dolny wygląda na zapieczony




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2009, 17:41 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
wal na silikon , są specjalne takie czerwone wytrzymują temperaturę do 650 *C , silikon wytrzyma , zauważ że blok silnika też się łączy silikonem ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy