Dzisiaj jest 03 mar 2025, 23:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2009, 18:35 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Właśnie górny jak mówiłeś "luźny" a dolny zabezpieczony... tak mi się wydaje bo dolny jest "dopasowany" znaczy tak idealnie na styk z tłokiem a górny luźniejszy...

Temperatura temperaturą ale jak mówi adames jest dosc duże ciśnienie i to ono może uszkodzic sylikon a nie temperatura, a w bloku silnika nie ma takiego ciśnienia...

dzięki wszystkim ;)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 03 lut 2009, 21:38 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Czy ten dolny pierścień można poruszać dookoła tłoka czy z jednej strony jest jakby przyklejony w rowku tłoka? Jeżeli tak to jest on napewno zapieczony. Wymień pierścienie i bedzie spokój . Pamiętej tylko o sprawdzeniu luzu między końcówkami pierścienia (włóż pojedyńczo do cylindra ustaw go przy krawędzi) . Pierścienie mają różne wymiary są nominalne i pod kolejne szlify ale kupując nominalne i tak nie masz 100% pewności , że takie są LICHO NIE ŚPI, dlatego musi być przerwa , pierścień rozgrzany rozszeża się . Pierścienie zakłada się tak, żeby przerwa między końcówkami była w innym miejscu w stosunku do drugiego pierścienia, w niektórych tłokach w rowkach są specjalne występy na tą przerwę , a jak nie ma to najlepiej ustawić je naprzemian




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2009, 22:11 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
Czyli to wina pierścieni???

I o co chodzi z tym zabezpieczonym pierścieniem?

A i wielkie dzięki kolego za dokładne wyjaśnienie ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2009, 22:26 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
adames pisze:
w niektórych tłokach w rowkach są specjalne występy na tą przerwę , a jak nie ma to najlepiej ustawić je naprzemian

Jak długo w takich sprawach dłubie nie widziałem tłoka bez ,,zamków".
Możesz wyjaśnić jak niezabezpieczony nim (zamkiem) pierścień ustrzec przed ,,wjechaniem w kanał" :???: :?:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2009, 22:46 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Po prostu staram się przekazać całą wiedzę na ten temat a sięga ona do czasów kiedy w tym kraju popularne byłu komarki i jawki, Junaki i Panonie i wtamtych pojazdach tłok miał rowek na pierścień bez zamka. W Jawce np. były 3 pierścienie i zamki pierścieni ustawiało się co 120* względem siebie, a zamek w pierścieniu był skośny a nie jak teraz prosty. Ale to historia teraz technika poszła do przodu a wiedza i doświadczenie pozostało.
Czy ten wywód wystarczył Ci Mycen? :wink:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2009, 22:57 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
adames pisze:
Czy ten wywód wystarczył Ci Mycen?

Nie ,nie wystarczy :???: Miałem i Komarki i Jawki.Miały zamki .Nie wiem jak Junak czy Panonia.Na tych 2 tylko się woziłem ale nie robiłem przy nich.Pierścienie w Komarkach miały tzw zamek schodkowy a Jawki bolec leżący ,cos w rodzaju wału w poprzek rowka.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2009, 23:40 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Wszystkie pierścienie mają zamki , inaczej nie można by ich założyć na tłok. W jawce faktycznie był taki wałeczek w rowku tłoka i on ustalał położenie zamka pierścienia względem kanałów , ale w którymś motorze miałem pierścienie w których zamki były skośne i nie wiem czy to nie była węgierska Panonia. W każdym bądź razie zamki trzeba było ustawiać tak , aby mijały kanały, chyba że to 4-ro suw ale to inny temat




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2009, 11:05 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Mycen zwracam honor faktycznie w tłokach komara, rometa, jawki i simsona, są kołeczki ustalające położenie zamka pierścieni. Zauważ tylko , że ja napisałem ,że jak nie ma tych występów ( kołeczków), a skoro są to problem sam się wyjaśnia. Weź pod uwagę wiek i co za tym idzie stosowną do wieku pamięć, mam nadzieję , że pozostałe odpowiedzi zawarte w moich postach są bez zarzutu :cool:
Ps: wiek mogę podać induwidualnie , bo obawiam się ,że większość z "dziadkiem" nie będzie chciała polemizować




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2009, 11:15 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
ok ok :D ale może ktoś odpowie na moje pytania? :razz:


Ostatnio zmieniony 05 lut 2009, 11:16 przez Jacek095, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2009, 11:16 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Odn
adames pisze:
Ps: wiek mogę podać induwidualnie ,
Dawaj na PW :smile: Policytujemy się :wink:

Sprawdź pierścienie w cylku czy nie ma nadmiernych luzów na zamku.Jak nie ,wyczyść rowki i daj je z powrotem.Pozostaje sprawa oleju.Niedobry :???: Za duża dawka :?: Złe spalanie :?: Zobacz stan świecy,może zmień jak masz rezerwe.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 05 lut 2009, 11:24 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2009, 11:46 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Mycen widziałeś ten dolny pierścień jest zapieczony, przy wyjęciu go prawdopodobnie pęknie więc itak najlepiej kupić nowe, zwłaszcza , że wszystko jest na wierzchu




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2009, 22:28 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
ok dzieki sprawdzę...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 13:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 21:10
Posty: 173
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd:
Jak będziesz sprawdzał gaźnik to ja bym radził jeszcze rzucić oko na membranki. Miałem podobną sytuację. Jechałem i gdy dodawałem gazu to tak jakby mi się dusił i zgasł. Tyle że mój zgasł na 4 miesiące :P do dziś ;p więc aby nie wydawać na marne pieniędzy ja bym ci radził obczaić membranki :P




_________________

Peugeot speedfight 2 -206WRC LC
%% Metrakit Hand Made 70cc
%% Malossi multivar 2000
%% dysza -072
PZDR> ALL

Kupie wydech sportowy najlepiej Yasuni




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 16:45 
*

Rejestracja: 04 cze 2008, 15:24
Posty: 18
Pojazd:
ok ale jak sprawdzic czy są dobre?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 16:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2008, 23:20
Posty: 1644
Lokalizacja: Szamotuły
Pojazd:
Jacek095 pisze:
ok ale jak sprawdzic czy są dobre?
Nie powinny odstawać. Muszą przylegać.




_________________

VW Golf II by jasiu226

Obrazek

Obrazek

ObrazekPiszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2009, 17:11 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Membrany muszą być szczelne , sprawdź pod światło lekko naciągając czy nie ma prześwitów, jeżeli jest popękana to musisz wymienić . Na pocieszenie dodam , że w moim skuterze muszę wymienić membranę a oryginalna kosztuje 580zł , Twoja jest kilka razy tańsza




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy