Dzisiaj jest 28 maja 2025, 17:59



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 cze 2014, 11:42 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
http://allegro.pl/lozyska-walu-na-wal-m ... 50279.html - Co powiecie o tych łożyskach, czy to są dobre łożyska i czy napewno c4 teflon?
Miałem c3 metal skf i padły po 300 km, już się nie da jeździć, luzy 3-4mm w każdą stronę i uderzają i trą bardzo głośno ... Co mi poradzicie? Wiecie czemu tak ?
Czy te teflonowe c4 pomogą ?

Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 20 cze 2014, 12:18 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2012, 9:58
Posty: 234
Lokalizacja: stawki
Pojazd: Aprilia sr 50
jak skf c4 padły po 300 km to zobacz czy wał nie masz krzywy aa jak te łożyska montowaleś ??




_________________

Malossi sport 70 (tłok vertex)
Łożyska NTN C3
Polini speed control (Rolki 4,5g)
Naraku black edition
Laser x-pro
Dellorto17.5
Str8 lexus style




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 12:19 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
padły c3 metal, teraz chciałbym kupić właśnie c4 teflon...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 16:55 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
To że łożyska padły po 300km , jest winą niewłaściwego montażu,[młotek w użyciu] lub tak jak wyżej krzywego wału lub luzu gniazd w karterach pod łożyska.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 17:43 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
no młotkiem były wbijane przez deseczkę... to mogło być przez to?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 17:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dokładnie tak, do teflonowych nawet z młotkiem nie podchodź bo będziesz wymieniał po 10km, metoda ciepło-zimno i ewentualnie wciągacz do pomocy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 18:04 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
masz gdzies zdjęcie/link jak by wyglądał taki ściągacz czy tam wciągacz do pomocy ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 18:17 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
https://www.google.pl/search?q=wci%C4%8 ... 80&bih=811 . chyba że masz dojście do prasy to można je wprasować, przy umiejętnym montażu metodą ciepło zimno ten wciągacz jest niepotrzebny,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 18:27 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
łożyska na słońca a wał do zamrażarki i nałożyć ładnie łożyska ciepłę na zimny wał, potem kartery palnikiem a łożyska i wał spowrotem do zamrażarki i już wkładanie wału z łożyskami w kartery, tak ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 18:49 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ja to robię tak, wał w jakimś worku foliowym na noc do zamrażarki ,następnie łożyska obojętnie czy metal czy teflon rozgrzewam do temperatury max 150C nie więcej bo z teflonu zrobi się "budyń"[grzeję je w elektrycznym piekarniku pieca gazowego kuchennego] ułatwieniem jest nastawienie temperatury, przed grzaniem dokładnie myję je z smaru i dokładnie wydmuchuję kompresorem, żeby nie robić smrodu w domu, następnie wyjmuję wał z zamrażarki smaruję olejem miejsce na wale gdzie łożysko będzie się przesuwać i nakładam rozgrzane łożyska na wał[wpadają same] wcześniej trzeba sprawdzić czy na wale niema rdzy lub jakichś uszkodzeń które blokowaly by wsunięcie łożysk, następnie czekam aż to się schłodzi [można znowu pomóc zamrażarką,biorę opalarkę elektryczną i grzeję jedno gniazdo około 3-5min , wsuwam wał i to samo robię z małym karterem ,grzeję ,nakładam silikon na połówkę karteru i nasuwam rozgrzany mały karter na wał ,skręcam śrubami [nie na chama]pozostawiając 0,5-1mm szczelinę na około 3-5min aż kwas octowy odparuje z silikonu tworząc uszczelkę[ wcześniejsze zakręcenie śrub spowoduje że wypchniesz jeszcze miękki silikon z połówek karterów i z uszczelki nie pozostanie prawie nic] po upływie 3-5min spokojnie dokręcasz śruby karterów do oporu ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 cze 2014, 19:08 
**

Rejestracja: 28 lip 2013, 20:21
Posty: 330
Pojazd: aprilia sr50 ditech morini

Ostrzeżenia: 1
kurde stary, jesteś wileki. Dzięki za pomoc :) takich ludzi więcej na forum; dawaj na PW mam jeszcze jedno pytanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy