Dzisiaj jest 04 gru 2024, 19:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 08 kwie 2015, 19:54 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
jak w temacie :) Kupilem swiece DENSO (japońska) czy to dobry wybór?

model W20TT 4602

lepsza od NGK?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:02 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Sam używam NGK i jestem zadowolony. Czy lepsza to ciężko porównać, bo to wiodąca marka i każdy pilnuje renomy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:02 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
ok a co co codzi z tym aby dobrać odpowiednią ciepłotę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:18 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Ciepłota świecy zapłonowej odpowiada za jej temperaturę pracy. Jak np. jeździsz po kilka kilometrów dziennie to zakładasz tzw świece zimną, jak musisz przejechać większy dystans to montujesz świecę ciepłą. W przypadku tuningu silnika na jakieś wyżyłowane parametry to zakładasz świecę gorącą. Dla przykładu starych świec zapłonowych, produkcji polskiej firmy Iskra:
-75 zimna
-85 do 95 ciepła
-95F i powyżej gorąca.
Dla przykładu świec, których ja używam to:
-BR7ES
-BR8ES.
Sugerujesz się numerkiem w tym przypadku (im wyższy, tym świeca bardziej "ciepła").




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:32 
**

Rejestracja: 03 sie 2013, 16:30
Posty: 210
Pojazd: yamaha aerox R
Interesowałem się tym właśnie ostanio , to jest tak że im wyższy numer ja mam w swoim br10es tym świeca jest bardziej wytrzymała na temperatury. ES to długi gwint hs to krótki .




_________________

Yamaha aerox R 2008
Stage6 racing mk2
Top racing evo nq
Dellorto 21
Polini for race 3
Skf c4 teflon
Zawór stage6 NBR
Króciec stage6 mk2
Filtr powietrza polini air box




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 20:40 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
BR10ES to świeca gorąca. O tej porze roku może powodować problemy z zapłonem silnika. Świece gorące dobrze wytrzymują latem, kiedy przebywa się długie dystanse lub "katowanie" na racingowych cylindrach. Sprawdź na stronie producenta tabelę parametrów i się dowiesz jaką dobierasz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 kwie 2015, 21:03 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
no ok a co do DENSO to mam taką W20TT 4602 jak poznac ile ma?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 5:44 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
http://www.denso-am.pl/produkty/automot ... ych-denso/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 7:46 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
to wychodzi na to, że moja ma małą ciepłote... padnie w lato kurde ale 13 zł to nie majątek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 16:11 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie to, że padnie tylko może tracić stabilność podawania iskry po przekroczeniu swojej nominalnej temperatury pracy. Masz cylinder streetrace chłodzony cieczą, więc odprowadzanie ciepła jest bardzo dobre, zostaw ją sobie na chłodniejsze dni, a dodatkowo dokup coś zapasowego o ciepłocie podobnej do NGK br9xx i będziesz Pan zadowolony.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 kwie 2015, 22:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Większość to bzdura powyżej ;)
Głównie chodzi o temperaturę silnika.
Przy większej temperaturze silnika dajemy świece z większą "ciepłotą"

Obecnie preferuje Denso. NGK to Made in Japan. Z francuskimi zawsze miałem problemy




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 5:49 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Maciek1997 pisze:
Większość to bzdura powyżej ;)

To jest bardzo konstruktywna odpowiedź na moje bzdury?
Cytuj:
Przy większej temperaturze silnika dajemy świece z większą "ciepłotą"

:lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 6:37 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
zobaczymy jak bedzie chodzil dzis go skladam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 7:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Poczytaj rozdział o zapłonach autorstwa bella chociażby. A jak chcesz już po polsku to książka karting autorstwa Tadeusza rychtera. Głównie jak pisałem chodzi o temperaturę silnika. Dlaczego do mocniejszych setów daje się świece z większą wartością? Bo mają większe stopnie sprężania i obroty przez co jest większa temperatura. Jak się nie mylę w Blairu był opisany wpływ stopnia sprężania na temperaturę
Różnice były kolosalne. Zobacz też wpływ odporności paliwa na stuki ;)




Co do postu.
Są tablicę zawierające zamienniki świec gdzie można znaleźć jaka ma Ciepłote dana świeca.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 21:33 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Nie muszę poczytać, bo w roczniku, z którego pochodzisz jeździłem motocyklami (fakt, że bez uprawnień). Tym samym skłaniało to do wszelakiej naprawy, bądź przywrócenia życia motoroweru, bądź motocykla przywleczonego ze złomu lub odkupionego od jakiegoś starszego pana, bo mu zalegał zepsuty przez 20 lat. Sam doczytaj na temat chłodzenia cieczą, bądź nią grzania. W tym temacie możemy podyskutować bardzo długo. Nie wprowadzaj użytkownika forum w błąd podając typowe argumenty pracy wysilonego silnika, które bardziej pasują do streetrace AC.
Cytuj:
Bo mają większe stopnie sprężania i obroty przez co jest większa temperatura

Zgadza się całkowicie, miałem to w szóstej klasie podstawówki (o ile dobrze pamiętam)
Cytuj:
Zobacz też wpływ odporności paliwa na stuki ;)

Kiedyś był stosowany czteroetylek ołowiu jako środek przeciwstukowy, benzyna z tym dodatkiem była nazywana etyliną, bądź "żółta". Teraz stosuje się domieszkęe z grupy węglowodorowej o nazwie oktan.
Cytuj:
Co do postu.
Są tablicę zawierające zamienniki świec gdzie można znaleźć jaka ma Ciepłote dana świeca.

Podałem ją wyżej, jakbyś nie dowidział.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 21:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie wiem czy lepsza czy gorsza, napewno są to tańsze świece




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 kwie 2015, 22:01 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
bart1aerox100 Jakieś trzy tygodnie temu kupowałem NGK BR8ES za 10zł i sprzedawca zapytał mnie "czy może być"?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2015, 18:10 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
ajj mam ogromny problem... padło mi łożysko SKF C4 Teflon na wale przez Pro replice i streetrace... Mają nie dużo przejechane :( czyżby firma SKF była przereklamowana? Jakie teraz kupic NTN czy KOYO?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2015, 18:13 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 15:04
Posty: 2270
Lokalizacja: Sochocin
Pojazd: Aprilia Rally70LC
michal2511, Widzę , nie jesteś pierwszą osobą na forum , której łożyska SKF też padły. Użytkownicy pisali coś o wadliwej partii tych łożysk , ale ile w tym prawdy to nwm , nie chce wprowadzać w błąd.
Co do łożysk to zarówno NTN i Koyo są bardzo dobre, możesz brać które chcesz.




_________________

Apka Rally :)
Stage6 Streetrace 70cc LC
Dellorto Black Editon 19MM/Filtr oryginał
Wariator Stage6 Sport Pro/Przeciwtalerz Stage6
Pasek Dayco
Sprzęgło Polini 3G/Dzwon Polini Speed Bell
Wał Top Racing Evo NG
Wydech Giannelli Shot V2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2015, 18:24 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
przejechalem 150 km, cylinder docieram wiec mocno go nie przeciagalem a i tak jest luz po stronie tłumika od magneta. Silnik zaczął drżeć wiec na pewno to jest łożysko wału. Może C4 za słabe do Streetrace i prorepliki? Przyznam że mocy mu nie brakowało i z miejsca aż przód szedł w góre bo mam napęd też sport pro... Chodził dokładnie jak ta aprillia na filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=3Sg6AXOis2U




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy