Dzisiaj jest 21 lut 2025, 22:02



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: DiTech
Post: 21 wrz 2010, 21:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Witam forumowiczów.

Proste pytanie. Czy ktoś mierzył w swojej aprili di-tech'u sprężanie. Jest dla mnie dziwnie małe.
Widzę że ktoś tam miał podobnie jak ja 6-7 bar.

Zgodnie z książką sprężanie jest 12 bar w sr50 ale to jeżeli chodzi o gaźniki, niby wtryski mają też 12bar, ale coś mi tu nie gra.

Brakuje mi również danych o ciśnieniu paliwa, powietrza z kompresora, wartości oporności przepustnicy, jakiś opis części do wtrysku o-ring'ów.

Z góry dziękuję za konkrety.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 9:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Kompresja im wyższa tym lepiej. 13bar to chyba max co można wycisnąć a ok 7 to absolutne minimum.

Pompa paliwowa powinna dawać z tego co pamiętam ok 2,5bar.

Kompresor powietrza 4-6bar.

Przepustnica:
- między 1 i 4 pinem 1.1 kOhm
- między 1 i 2 pinem 1.1 kOhm (przy zamkniętej), 1.9 kOhm (przy otwartej)
- między 1 i 3 pinem 1.9 kOhm (przy zamkniętej), 1.1 kOhm (przy otwartej)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 17:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Dzięki.
Pozdrawiam.

Dodam tylko że sprężanie z motodaty to 6,0-6,2bar przy wtrysku.
Na gaźnikach 12bar.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 18:30 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
klaudio79 pisze:

Dodam tylko że sprężanie z motodaty to 6,0-6,2bar przy wtrysku.
Na gaźnikach 12bar.


Konstrukcja silnika nazwijmy to odpowiedzialna za kompresję jest taka sama w gaźnikowcu jak wtryskowcu więc to musi być jakiś błąd.

DiTech przy takiej małej kompresji raczej już nie odpali.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 wrz 2010, 22:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
No ale czy komory spalania nie są różnych wielkości (objętości).
W innej mądrej książce znalazłem z kolei że gaźnikowce i wtrysk mają ten sam stosunek sprężania i jest on 12:1.

A świeca jak była czarna tak dalej czarna...




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 lis 2010, 22:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
stem pisze:
Kompresja im wyższa tym lepiej. 13bar to chyba max co można wycisnąć a ok 7 to absolutne minimum.


Tak mi się przypomniało - kiedyś podciągałem kompresje stopniowo do coraz to większej. Silnik powietrze, 70cm, ładny kolor świecy, niby wszytko idealnie - przy tych upałach co były latem w pewnym momencie zatarł mi się. Było to chwile po zmianie modułu. Sprężanie jakie miałem to 12:1. Także nie polecam na pewno 13, albo moduł miał troszkę inny kąt zapłonu i bardziej się grzał silnik.

Ponieważ miałem słuchawki w uszach nie usłyszałem że z silnikiem coś się dzieje. Prawdopodobnie zaczął spalać przez samozapłon i temperatura go wykończyła.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 lis 2010, 11:53 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2009, 18:24
Posty: 434
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
klaudio79, mylisz kompresję ze stopniem sprężania.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 lis 2010, 22:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2009, 10:21
Posty: 61
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd:
Czepiasz się przejęzyczenia. Kompresji nie sprawdzisz bez pracującego silnika, muszą zachodzić zjawiska dynamiczne gazów, przydał by się również indykator oraz dodatkowy kanał do pomiarów. Ja mogę ustawić tylko sprężanie.




_________________

Fabrykę zawsze można poprawić. Zapraszam do "Skuter Serwis" - GDAŃSK.
www.sites.google.com/site/skuterserwisgdansk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 11:25 
**

Rejestracja: 17 paź 2009, 16:42
Posty: 276
Lokalizacja: lbn
Pojazd:
klaudio79 pisze:
Czepiasz się przejęzyczenia. Kompresji nie sprawdzisz bez pracującego silnika, .


aha ciekawych info sie dowiadujemy od ciebie o kompresi . nie widzialem ze silnik ottona pracuje bez iskry :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy