Dzisiaj jest 07 maja 2024, 3:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 maja 2009, 12:36 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
szanowni koledzy licze na waszą pomoc

potrzebuje fachowej porady
otoz jechalem w nawalnice deszczu przez 1.30min gilera gsm 50 rocznik 2003 rozpedzony wszystko ladnie pieknie i nagle mi zgasl raptowanie i juz nie moglem go odpalic

nie bylo w ogóle pradu
brak iskry na swiecy a po sciagnieciu fajki z przewodu i przylozenia do cylindra byla leciutka prawie nie zauwazalna iskierka a przeciez powinno blyskac ze ho ho ho nie idzie w ogóle prad a jak idzie to bardzo slabiutki

rozrusznik dziala zaskakuje probuje go odpalic ale **** dusi sie
co sie moglo stac czy to poszlo zwarcie w cewkomodule od deszczu i juz **** trzeb wymieniac na nowe czy to cos z regulatorem napiecia czy to jakies zwarcie na kablach

dodam ze swieca jest ok choc kupie nowa dla pewnosci
ale i tak cos mi sie zdaje ze to albo cewkomodul albo regulator napiecia

1.ale zasadnicze pytanie jak to mozliwe ze motor rozpedzony po dlugiej jezdzie nagle gasnie sam z siebie to rzeczywiscie wina deszczu?

2.no i jak sprwadzic czy to modul czy regulator napiecia bede potrzebowal jakies mierniki pewnie tylko jakie i jak zmierzyc te wartosci

na prawde zalezy mi na konkretnych odpowiedziach


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 13:53 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
jak mówisz ze jechales przez deszcz, to na pewno woda dostała się do modułu elektrycznego, i tam zrobiło się zwarcie. Motorowery nie sa do jazdy po deszczu, dlatego zawsze może się gdzies dostac woda. z tego co sie orientuje to masz zapewne moduł ducati, czyli cos takiego http://allegro.pl/item628911783_derbi_s ... ucati.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 13:57 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
Ano panie majster identyko mam brac ten modul co dales na allegro bedzie pasowac kolo pisze ze pasuje do innych modeli




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 14:04 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
najlepiej porownaj ze swoim modulem i wtedy będziesz wiedzial na 100%, ale wiem ze ducati wypuscilo tylko jeden modul dla motorowerow




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 14:46 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
korki11 pisze:
jak mówisz ze jechałeś przez deszcz, to na pewno woda dostała się do modułu elektrycznego, i tam zrobiło się zwarcie.
Nie tragizuj z tym modułem :) Jakby to miało być tak jak piszesz to na motorze byłby wielki napis:PRZEZNACZONY WYŁĄCZNIE NA SAHARĘ :evil: Moduły są szczelne i odporne na wilgoć.Prędzej dostała się gdzieś woda przez układ chłodzenia powietrzem do cewek.Suszyć albo nawiewem ciepłego powietrza,lub z braku czasu postawić najlepiej w przeciągu.I będzie OK :cool: Sam mam AC,jeżdżę nie w deszczu,a ulewach (1/4 docierania,i nie tylko) i nic sie nie dzieje.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 15:02 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
Gilera jest chlodzona cieczą, woda mogla rowniez zrobic zwarcie z jakimis kabelkami.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 15:07 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
System chłodzenia nie gra roli.Woda mogła ciec po bloku i szczelina klapy wciekać do komory elektrycznej.Jak tam jest gorąco woda zaparowała w środku stad przebicie.Miałem takie przypadki w biegówce.Łańcuch rzucał wodę przez wybitą osłonę.Dopiero odkręcenie bocznej klapki dojścia do zapłonu dawało drogę ujścia parze wodnej jaka tam powstawała i dało się dalej jechać.Wyglądał jak czajnik na kołach w kłębach pary :mrgreen:




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 12 maja 2009, 7:10 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 15:21 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
Tez miałem to na myśli, tylko nie potrafiłem tego tak ująć w słowa ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 15:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
i co iskar wroci sama jak wyschnie wszystko Mycen?
kupic nowa świece czy próbować dalej na tej samej?

dzwonilem do tego kolesia od tego modulu co dal korki 11 linka i powiedzial ze to bedzie to prawie na 100% siadl modul mowi ze to czesto sie zdarza

i teraz nie wiem co zrobic
na razie odkrecilem swiece i postawilem motor w przeciagu niech sie suszy
ale watpie zeby to byla taka proscizna jak mówi Mycen chociaz........

mycen odezwij sie do mnie na gg 12893291 bo potrzebowal bym Twoich rad jeszcze :P

p.s na innym forum ktos mi napisal ze to moze byc wina glownego bezpiecznika mozliwe ze sie spalil dlatego tak mi odcielo wszystko no ale zeby tez iskry nie bylo to chyba bezpiecznik nie ma nic do iskry dobrze mysle?

a i jak sprawdzic czy ten stary cewkomodul dziala jest jakis sposob na niego?


Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 15:46 przez Kingkong, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 15:49 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
daj do elektryka, on ma do tego specjalne mierniki i ci sprawdzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 16:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2009, 10:09
Posty: 270
Lokalizacja: Krotoszyn wlkp
Pojazd:
Ja ci opowiem moją przygodę. Myje piaggio nrg z węża, chce odpalić a tu tylko kręci i nic, na kopa też nie szło, dobra to odstawiłem moto do garażu, przychodzę na drugi dzień i za pierwszym razem odpalił. Mam nadzieje że ci to w czymś pomogło




_________________

CUSTOM Piaggio NRG
zapraszam wszystkich
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=17308




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 16:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
panowie a co z iskrownikiem bo dzisiaj kable izolowalem i patrze a przy ujsciu do wnetrza silnika do iskrownika kabel nie jest oizolowany wiadac jaky kiedys sie spalilo to ogumienie co pokrywa kabel i zailozowalem tylko do ujscia do silnika a w srodku juz nie rozkrecalem nic zeby zobaczyc jak ten kabel ma sie w iskrowniku bo troche nie bradzo wiem jak to zrobic jak sciagne magneto i odkrece srobe czy nic nie zepsuje i nie wiem teraz

no pierwsze co to trzeba by bylo dac rzeczywiscie ten cewko modul do jakiegos elektryka zeby sprawdzil czy tam prad przeplywa czy co tam ma sie dziac nie wiem hehe

a pozniej mozna myslec co wymienic czy modul czy swiece czy ten kabel zaizolowac w iskrowniku nie wiem sam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 17:48 
*

Rejestracja: 07 maja 2009, 13:49
Posty: 6
Lokalizacja: w-wa
Pojazd:
jak wczesniej palił z takim kablem jak był to nie wina kabelka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 maja 2009, 17:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
no wlasnie masz racje tak samo mysle jutro dopiero kupie swiece od tego zaczne sprawdzac pozniej moze znajde jakiegos elektronika u mnie w miescie to zaniose ten modul zeby go zbadal he he jak modul bedzie dobry to bede w siódmym niebie

oby to tylko byla wina zwyklej swiecy a nie modulu bo kurde tak przygladam sie temu modulowi to tam nie ma gdzie woda wplynac wszysko jest okauczukowane czy jak to tam ale pokryte jest guma i nie ma nigdzie mowy zeby tam sie woda dostala


Ostatnio zmieniony 07 maja 2009, 17:53 przez Kingkong, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 19:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
Panowie zalozylem nowy cewkomodul i dupa dalej iskry nie mam i zostalem zmuszony zamowic iskrownik cena 250zl niestety mam nadzieje ze to juz bedzie to.......

a jeszcze dla pewnosci bo nie zmienialem nigdy iskrownika czy ktos to juz robil z Was Panowie cos tam trzeba jeszcze ustawiac regulowac czy poprostu zalozyc tak jak byl poprzedni i skrecic?

z gory dziekuje za wasze odpowiedzi




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 19:29 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
korki11 pisze:
ak wczesniej palił z takim kablem jak był to nie wina kabelka
Jak izolacja poszła w środku komory elektrycznej to prawdopodobne jest ze tam gdzieś przebija a zakup cewko-modułu był przedwczesny.Najpierw sie sprawdza a potem kupuje uszkodzone elementy,ale jak kto woli :?




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 19:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
dobrze ale ja nie mialem u kogo sprawdzic mieszkam na wsi a tu znaja sie tylko na komarach i wskach a w miescie nawet nie wiem kto by mogl go jakos sprawdzic z reszta niech bedzie kiedys sie przyda a jak nie to sie sprzeda i tyle

ale i tak nie odpowiedziales na moje pytanie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 19:53 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Cewki można sprawdzić odłączając kabel prądowy zapłonu od cewki HV.Pokręcić wałem i na tym kabelku powinno iskrzyć jak potrzesz nim o masę.Jak nie iskrzy wyciągaj cały iskrownik i tam szukaj. Tylko zaznacz sobie rysą na bloku jak był ustawiony aparat zapłonowy jeżeli jest on regulowany




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 11 maja 2009, 19:55 przez Mycen, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
juz tak robilem sciaglem fajke i przykladalem sam kabel do cylindra i nic zero iskry
a ha czyli iskrownik musi miec identyczne polozenie jak mial wczesniej




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 maja 2009, 20:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 11:45
Posty: 39
Lokalizacja: Kalisz Pom
Pojazd:
koles co od niego zamowilem iskrownik powiedzial mi ze iskrownikow sie nie naprawia to prawda?? czy jezeli wyjdzie na to ze to przez glupi brak izolacji na kablu w iskrowniku tak jak Mycen napisal nie ma iskry to jezeli go zaizoluje czy badz wymienie caly kabel jezeli takie cos mozna wymienic to moze wrocic iskra?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy