Dzisiaj jest 29 maja 2025, 20:51



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 kwie 2009, 14:39 
*

Rejestracja: 28 lip 2008, 2:51
Posty: 37
Lokalizacja: LBN
Pojazd:
Siema mam pytanie chcę zainstalować dodatkową chłodnice do Aeroxa chce kupic drugą taka samą jak seria i podłączyć jakoś obie czy da rade coś takiego zrobić i umieścić gdzieś pod ramą etc? I mam pytanie czy ta dodatkowa chłodnica musi być razem z pojemnikiem na olej czy może być tylko sama , i jak mam to podłączyć z tej głównej do tej drugiej chłodnicy a potem do pompy i do cylindra? Proszę o Odp. Setup to HEbo manston replica 70 LC itp jest sens coś takiego robić czy lepiej kupić przepływową HEbo chłodnice? :?: Jak ktoś wie i się komuś chce to podaje GG 9126216 :wink:


Ostatnio zmieniony 24 kwie 2009, 14:43 przez bartek7786, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:15 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Tylko w jakim celu chcesz to robić? Czy nie wystarcza Ci ta co jest? Jaką masz temp. ? Czy wiesz jaka jest optymalna temp. pracy silnika?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
adames, on napisqał ze ma Mastona, a przy tym cylku musi być dodatkowa chłodnica bo seryjna nie wyrobi. Albo jakbyś nie chciał doładowywać 2 chłodnicy dużej to kup przepływową Hebo i zamontuj do seryjnej wentylator.




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 15:57 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Faktycznie troszkę się gubię w tych nazwach cylindrów, ale najważniejsza w pracy silnika jest temperatura. Silnik pracuje przy temp. 90*C, jest to najodpowiedniejsza temp. Jeżeli chłodnica nie "wyrabia" z odpowiednim chłodzeniem płynu, to lepiej założyć większą.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 17:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 mar 2008, 17:32
Posty: 139
Lokalizacja: Działdowo
Pojazd:
On nie ma manstona tylko
bartek7786 pisze:
Proszę o Odp. Setup to HEbo manston replica 70 LC




_________________

Patrz w lusterka, spójrz 2 razy,
MOTOCYKLE są wszędzie !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 20:54 
*

Rejestracja: 28 lip 2008, 2:51
Posty: 37
Lokalizacja: LBN
Pojazd:
Elo ja na razie docieram ten cylek tzn dopiero raz odpaliłem ale chce aby miał dobre chłodzenie wiec wezmę tą Hebo , a ten wentylator to od czego może być np od samochodu czy jak? i gdzie mam go podpiąć pod aku? a jest jeszcze opcja chłodnica jedna od 125cc może piaggio x9?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 21:00 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Zacznij najpierw jeździć, i sprawdź czy chłodnica którą masz będzie wystarczająca. Przypominam, że normalna temp. to 90*C.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 21:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lut 2008, 16:46
Posty: 218
Lokalizacja: Kościerzyna
Pojazd:
JA źle przeczytałem :ups: a jakbyś chciał to taki wentylatorkomputerowy już dałby rade temp. zbić i to sporo. a jak podłączyć to nie wiem.




_________________

Gilera Runner 01r.

FORUM:
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=12641

PJ:
http://www.polskajazda.pl/Profil,Gilera ... o,50/34693

Nasze Forumowe NK: http://nasza-klasa.pl/profile/20779204




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2009, 22:42 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 wrz 2007, 20:36
Posty: 1746
Pojazd: AR 159
adames pisze:
Przypominam, że normalna temp. to 90*C.

Oj nie, przy Manstonie przy 70 bacznie patrz czy nie rośnie, inaczej zatrzymuj się i czekaj aż ostygnie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 10:52 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
adames pisze:
Zacznij najpierw jeździć, i sprawdź czy chłodnica którą masz będzie wystarczająca. Przypominam, że normalna temp. to 90*C.


Nie wprowadzaj ludzi w błąd. Taka temperatura jest optymalna dla 4T lecz nie dla sportowych 2T!!!!!!
Nabijasz tylko posty. Optymalna temperatura dla silników 2T po tuningu to 40-60*C.

Drugą chłodnicę możesz śmiało zamontować pod ramą, w miejscu gdzie trzymasz nogi. Ten patent sprawdził się już wiele razy.
Pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 15:46 
*

Rejestracja: 28 lip 2008, 2:51
Posty: 37
Lokalizacja: LBN
Pojazd:
Dobra chłopaki zrobie wentylator i kupie przepływową hebo i powinno być ok a ty Kąkol, też masz replice jaką masz temp optymalna? powyżej 70 nie można smigać już?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 15:47 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Panthelion pisze:
adames pisze:
Zacznij najpierw jeździć, i sprawdź czy chłodnica którą masz będzie wystarczająca. Przypominam, że normalna temp. to 90*C.


Nabijasz tylko posty. Optymalna temperatura dla silników 2T po tuningu to 40-60*C.
Pozdr


Że co? :shock: To tylko hebo manston replica. To nie evo. Owszem temperatura powinna być niższa ale bez przesady.

Zresztą zaraz będzie temat ktoś zakładał typu: Mam aeroxa, ze sportowym tłumikiem. Słyszałem że temp. powinna wynosić 40-60, mi pokazuje 80.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 19:04 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Jeżeli masz 150zł na zbyciu możesz zrobić test!
Postaw silnik na hamownii:
A)Gdy jego temp jest równa 50*C
B) Gdy jego temp jest równa 70*C
C) Gdy jego temp przekracza 80*C
Zobaczymy który wynik najlepszy niedowiarku;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 21:26 
**

Rejestracja: 23 lis 2008, 12:52
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań - komorniki
Pojazd:
adames pisze:
że normalna temp. to 90*C.


Cooo ? 90* to optymalna praca silnika ? kto Ci to powiedział ? jak by cylinder w skuterze podchodził cały czas pod 100 * to byś w ogóle nie ujechał i robił szlif co jazdę do sklepu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 21:35 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Ok , temat już wyjaśniłem z Panthelion, w 2t jest to niższa temperatura , natomiast Taka jest w 4T , i tu w obronie tego dam się pokroić :mrgreen:
Przyznaję się , nikt nie jest wszechwiedzący, każdy się może pomylić, ale czy każdy potrafi przyznać się do błędu? :ups:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 kwie 2009, 23:28 
**

Rejestracja: 26 cze 2007, 11:38
Posty: 351
Pojazd:
Panthelion pisze:
Jeżeli masz 150zł na zbyciu możesz zrobić test!
Postaw silnik na hamownii:
A)Gdy jego temp jest równa 50*C
B) Gdy jego temp jest równa 70*C
C) Gdy jego temp przekracza 80*C
Zobaczymy który wynik najlepszy niedowiarku;]


Dobra, a jak wychodzi praca/zywotność silnika gdybym jeździł na takiej temperaturze? Dłużej krócej? Widzę że jesteś połapany, dlatego jakbyś mógł mi odpowiedzieć to odp. Mam 70cc+ seryjne chłodzenie(bez termostatu) Jak doprowadzić go do niższej temperatury? Kilka wentylatorów 12v na chłodnice? Jak masz chwilę czasu to opisz jak można zgubić kilka stopni, bez dokładania chłodnicy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2009, 19:16 
**

Rejestracja: 03 sie 2007, 17:58
Posty: 232
Pojazd:
Metody obniżania temp:
1. Poprawna ciepłota świecy oraz dobra regulacja gaźnika
2. Zalewanie płynu do chłodnic shell glyco- według mnie jeden z najlepszych
3. Montaz chłodnicy przepływowej
4. Montaż pompy bosch'a zamiast seryjnej
5. Montaż dodatkowej chłodnicy.
Należy wykonywać te czynności po kolei aż do osiągnięcia pożądanego efektu. Czasem wystarczy założyć przepływówkę, a czasem punkty od 1 do 4 to za mało.
Pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy