Dzisiaj jest 11 lut 2025, 20:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Dwie chłodnice
Post: 29 lip 2013, 23:15 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Witam, zamierzam wywalić dozownik oleju w moim rieju mrt 70 i wrzucić drugą chłodnice bo silnik się troche grzeje. Teraz tak, czy chłodnica jest dwustronna? jak ją wrzuce odwrotnie to będzie działać?

I jeszcze jedno, jaki dobry płyn chłodniczy polecacie?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 lip 2013, 9:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2012, 18:29
Posty: 282
Pojazd:
Oplaca sie bawic w 2 chlodnice ??
Zamontuj wiatrak lub włoz jakas inna wieksza kolega sposowal do swojego sm chlodnice od tzr :D

Nie ma polecanych plynow.Ja tam mam mieszanke plynu z woda i nic sie nie grzeje.Wlej zwykly plyn od samochodu tylko nie mieszaj roznych plynow :D




_________________

Zapraszam do Tzr (komentowac ,doradzac itp.)

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2340960#2340960




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 10:44 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Mam wlany samochodowy, właśnie stwierdziłem że nie chce 2 chłodnic lecz lepszym wyborem jest chłodnica z RS 125, teraz się nasuwa pytanie czy będzie pasować? Jeszcze do niej dorzuce jakiś wiatrak i będzie git :>




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 16:07 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
na jakiej podstawie twierdzisz ze grzeje ci sie silnik? Jak juz bardzo chcesz to wsadz sobie chlodnice przeplywowa. Plyn nie ma wplywu na temperature, ja leje wode ze szlaucha i jeszce mi sie nie przegzal nawet w 35 stopniowe upaly




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 17:28 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Ogólnie to silnik mi się grzał bo był taki czarny plastik na chłodnicy który miał niby poprawić dolot powietrza, a gdy go odkręciłem okazało się że jest dobrze , tylko teraz chce jeszcze wrzucić sobie wiatraczek . Wiatrak pójdzie bez akumulatora?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 20:31 
*

Rejestracja: 30 lip 2013, 16:08
Posty: 21
Pojazd: Yamaha tzr50
Pompa wody może nie wydołać na 2 chłodnice, różnica wysokości.
Najlepszym rozwiązaniem będzie 1 większa chłodnica najlepiej z wentylatorem, wtedy na 100% nie przegrzejesz.
Lub do tej co masz zamontuj wentylator i chłodnice przepływową :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 22:31 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Mam chłodnice przepływową, troche pomogła ale mało :> zrobie sobie wiatraczek, a jak nie pomoże too zainwestuje w chłodnice z jakiejś aprili rs 125




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2013, 22:46 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Jeszcze raz sie pytam na jakies podstawie twierdzisz, ze grzeje ci sie silnik? Sprawdzales termometrem? Pali sie kontrolka? Silnik nie ma prawa sie grzac, jesli sie grzeje to jest cos nie tak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 11:01 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Jak nie ma prawa się grzać ? seryjny silnik nie ma prawa się grzać to jest prawda, ale po mocnym tuningu już nie... Kontrolki nie ma, a rozróżniasz grzanie się i przegrzanie ? Wole zadbać bardziej o temperature silnika, boo jest to lepsze dla żywotności :>

@Tak. jak chcesz mi tak pomóc too dzięki ale nie skorzystam...

-- 31 lip 2013, 12:01 --

Jak nie ma prawa się grzać ? seryjny silnik nie ma prawa się grzać to jest prawda, ale po mocnym tuningu już nie... Kontrolki nie ma, a rozróżniasz grzanie się i przegrzanie ? Wole zadbać bardziej o temperature silnika, boo jest to lepsze dla żywotności :>

@Tak. jak chcesz mi tak pomóc too dzięki ale nie skorzystam...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 11:48 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
To kup sobie termometr. Wsadzisz wieksza chlodnice i silnik bedzie niedogrzany. Po mocnym tunningu? Jaki tam masz cylinder? Pewnie na nicasilu. Jak jest na nicasilu to zeby go przegzac to naprawde trzeba miec talent. Tez mi sie kiedys wydalwalo ze grzeje sie silnik. Wzialem termomentr i wsadzilem do chlodnicy. Wyszlo 75 stopni, a chlodnica byla taka ze sie jej dotknac nie dalo, ale dobra jak nie chcesz mnie sluchac to sobie wsadz chlodnice i wtedy dopiero zobaczysz jak szybko ci padnie niedogrzany silnik.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2013, 16:29 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
nie wiem co tam za 70-tke masz ale u mojego znajomego (krzysiek39 z forum) w rieju był tuning na poziomie racing ( na szybko, różowy cyl na mapie kanałów malossi mhr, tłoku asso i rozwiercony do 77ccm, gaźnik 21mm, sprzegło, zawór membranowy, króciec, wydech conti chr dolny) i temperaturę trzymał tak samo jak seryjna tzr u mnie (czyli ok 70 stopni podczas przelotowej 70-75/h). nigdy sie nie zagotował, nie było modyfikowane nic w układzie chłodniczym

więc po co kombinujesz jak koń pod górę?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2013, 11:48 
*

Rejestracja: 24 lip 2013, 23:26
Posty: 33
Pojazd: Rieju mrt 50/77
Tylko że ja mam Nicasil Airsal 70 cm i nie jeżdżę "przelotowo" tylko u mnie jazda wygląda tak że dostaje ostro przy małych prędkościach




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2013, 17:59 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Ja na airsalu 80 w nicasilu tyralem w 35 stopniowy upal po torze i jakos motor sie nie przegrzal. A ty glupoty gadasz i ci sie poprostu wydaje ze sie grzeje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2013, 21:09 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
szpaker510 pisze:
Tylko że ja mam Nicasil Airsal 70 cm i nie jeżdżę "przelotowo" tylko u mnie jazda wygląda tak że dostaje ostro przy małych prędkościach



mimo wszystko na pewno się nie przegrzewa

masz na to wgl jakiś dowó? temperatura cokolwiek? jak już bardzo chcesz to wsadz sobie zamiast śruby na głowicy (airsal ma jedną wolną) inną śrubę z wsadzoną sondą od terometru tablicowego ( na allegro za jakieś 25-30zł z przesyłką) wtedy będziesz mógł kontrolowac temperature i w razie potrzeby zgasić i schłodzić

to chyba prostsze i tańsze rozwiązanie niż kombinować z inną chłodnicą




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2013, 12:28 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2011, 19:50
Posty: 216
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Ale drugi radiator do dobry atut i bardziej rasowo wygląda. :D




_________________

Obrazek

APRILIA RS75 Track Project!
Części silnikowe AM6 -> Klik!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy