Dzisiaj jest 24 lis 2024, 0:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 sty 2012, 15:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Witam

Motocykl to Honda VF 750F.
Problem: nie odpala - taka została kupiona.

Iskra jest, paliwo do wszystkich gaźników dochodzi, kompresja nie mierzona.
Po zaaplikowaniu do gaźników preparatu typu "Auto start" w sprayu, otrzymujemy serię pięknych strzałów ognia przez gaźniki (nie zawsze na wszystkich cylindrach) i na tym się kończy żywot maszyny.

Ciekawostka: Podczas kręcenia rozrusznikiem z odkręconym gazem przepustnice w gaźnikach się nie podnoszą. Brak podciśnienia, czy podciśnienie wytwarza się dopiero po odpaleniu :?:

Podejrzewamy problem z zapłonem - albo iskra nie w tym czasie co być powinna, albo bardzo źle ustawiony rozrząd.

Co koledzy doradzą ?




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 20:44 przez faciu3, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 15:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Ale czy na pewno jest wtedy wystarczające aby podnieść przepustnice :?:

I czy brak podciśnienia może powodować taki wystrzał przez gaźniki :?:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:07 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Sprawdź membrany w gaźnikach czy nie przerwane :wink: Edit , moze sprawdź ile ma przerwy na zaworach




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 16:09 przez Stacek96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
We wszystkich czterech gaźnikach membrana przerwana :?:
Można by to przyrównać do cudu :P

P.S Znaleźliśmy jakąś rurkę. Łączy 4 gaźniki i nigdzie nie jest podłączona.
Nie jest ucięta - wygląda na oryginalnie tak zakończoną i wyprofilowaną. W pobliżu NIGDZIE nie ma miejsca gdzie można to podłączyć. Nie mamy pewności czy to jest podciśnienie, czy zwykłe wyprowadzenie odpowietrzenia.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 16:11 przez faciu3, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:13 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Nie zaszkodzi :wink: U mnie przy kręceniu sie nie podnosiła przeputnica od pociśnienia , minimalny skok . Ale skoro strzela z gaźników , to moze źle zawory są ustawione , bo normalnie mieszanka powinna być spalana w komorze cylindra a najwidoczniej zawór nie cofa sie do końca i po wybuchu spaliny cofają sie przez gaźnik :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Może być też przestawiony rozrząd lub bardzo wyciągnięty łańcuszek co także skutkuje przestawieniem. Rozbierz i sprawdź czy znaki się zgadzają.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 16:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
W sumie to motor ma duży przebieg - ponad 60tyś, więc teoria z wyciągniętym łańcuszkiem jest bardzo prawdopodobna.
To będzie pierwsze rozbieranie takiego silnika, dlatego chciałem się upewnić, czy warto zaglądać do rozrządu, czy to wina gaźników, podciśnienia itp.

Ktoś jest w stanie powiedzieć gdzie szukać tych znaków ?
Pewnie na wałku rozrządu i kole magnesowym ??




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 17:14 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Na kole masz strzałi i ustawiasz tak żeby wskazywały na sb , potem bierzesz kluczyk przeważnie 10 i płaski . Potem ustawiasz szczeline między popychaczem a samym zaworem , podadzą ci to w serwisie hondy :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 20:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Po rozebraniu pokryw zaworowych i dokładnym przeglądzie okazało się, że: (uwaga)
łańcuszek rozrządu jest tak rozciągnięty, że przy obracaniu wałem wychodzi prawie za wałek rozrządu :ups: Jest bardzo luźny. Drugiego łańcuszka nie sprawdzaliśmy, bo trzeba zdjąć chłodnicę, ale na pewno też do wymiany (po za tym i tak wymienia się dwa naraz).

Luz zaworowy już znamy, wynosi on 0,12mm.

Teraz konieczna do dalszej naprawy będzie wiedza, które punkty jak ustawić do ustawiania całego rozrządu. No i jak przeciągnąć ten łańcuszek rozrządu przez cały silnik - wtajemniczeni wiedzą, że jest dosyć długi :lol: Myśleliśmy też, żeby ściągnąć miską olejową i od dołu go próbować ściągnąć, ale o wiele większy problem będzie przy zakładaniu.
Na kole magnesowym są jakieś 3-5 punktów (nie pamiętam dokładnie ile, ale kilka :lol: ) jednak żadnego punktu nie znaleźliśmy na silniku, które mogłyby się pokrywać.
Na wałkach rozrządu są kreski (po 1 na wałek).

Gdyby ktoś gdzieś znalazł instrukcję ustawiania rozrządu dla tego silnika to byłbym bardzo wdzięczny.
A może znajdzie się ktoś kto już to robił w tym silniku.

Pozdrawiam

EDIT:
Znalazłem informację, że oznaczenia na alternatorze T13 i T24 to są oznaczenia GMP tłoków w cylindrach T13 - 1-3 a T24 -2-4.
Ale co dalej z wałkami rozrządu :?: :wink:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 21:08 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 21:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Łańcuszek nowy możesz przeciągnąć starym, łączysz czymś obydwa no i dalej wiadomo. Na koniec zakuwasz. Co do ustawień to musisz szukać jakiejś serwisówki.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 22:14 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
faciu3 pisze:
\
Luz zaworowy już znamy, wynosi on 0,12mm.



czemu taki mały ? to dolotowy czy wydechowy ? Co do ustawień , w skuterach masz na magecie i na kole tym górnym od wałków . Zakuwasz łańcuszek , napinasz , ustawiasz a potem regulujesz luz pomiędzy popychaczami a zaworami , odkręcasz nakrętke i wkręcasz śrubke potem dokręcasz , cała filozofia ;D




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 22:20 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Stacek96, tak zaleca "serwisówka" i właściciele tych maszyn.
Ustawiać zaworów mnie nie musisz uczyć bo to prościzna na silniku skuterowym ;) Przypominam, że mamy tutaj silnik w układzie V - 4 cylindry. Ogólna zasada taka sama, a jednak zabawy jest więcej - między innymi dwa łańcuszki.

Na magnecie/alternatorze (jak zwał tak zwał) są oznaczenia, ale na silniku już ich nie ma ! Po prostu nie ma punktu z którym miałyby się spotkać oznaczenia. Może coś przeoczyliśmy, ale wstępnie nic nie znaleźliśmy i w tym cały problem :cool: Będę dalej szukał jakiś porad w necie o tych oznaczeniach. Najważniejsze, że przyczyna ustalona. Jednak minie na pewno kilka dni, zanim zamówimy łańcuszki i to poskładamy.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 09 sty 2012, 22:22 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2012, 23:43 
**

Rejestracja: 02 lip 2010, 21:18
Posty: 340
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Sa napewno gdzies jakieś poradniki :wink:




_________________

SPRZEDAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://allegro.pl/honda-pcx-125-aerox-b ... ?source=oo




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sty 2012, 1:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Nie ma żadnego okienka na deklu magneta ??




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sty 2012, 13:23 
*

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:29
Posty: 63
Pojazd:
Obrazek

http://chomikuj.pl/Motorkarze/Serwis*c3 ... 927386.pdf

-> Honda VF750C Magna (1994) - Service Manual (ENG).pdf strona 192

Rozumiesz już w czym tkwił wasz błąd?

EDT. Rozmawiałem przed chwila z kolegą, vf750F to stary silnik z interceptora bez okna w pokrywie. Przyznam że nigdy go nie składałem.

W linku wyżej masz serwisówkę Haynesa do silnika który posiadasz, tam jest odpowiedź.

Obrazek


Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 15:42 przez yasiek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2012, 16:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Motor odpalił :mrgreen:

Źle założony napinacz łańcuszka rozrządu.
Jeden gaźnik nie podnosi przepustnicy - pewnie coś z membraną - rozbierzemy, wyczyścimy i się zobaczy.
Ogólnie słychać jakby nie palił na dwa gary ! Niby trzyma obroty, ale mało mocy, słabo się wkręca i niskie obroty.
Gubi płyn chłodniczy w sporej ilości - zrobi się :mrgreen:
Rozrządu jeszcze nie ustawialiśmy - być może dlatego dwa gary nie chodzą ( na nich kreski na wałku nigdy nie chcą się zejść razem).

Będziemy dalej kombinować, bez dobrego ustawienia rozrządu na pewno nie będzie to chodziło tak jak powinno.




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 18 sty 2012, 16:57 przez faciu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sty 2012, 22:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Na przestawionym o ząbek normalnie ci powinien palić od strzała tylko będzie słabszy trochę.




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Konrad324, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sty 2012, 21:48 
*

Rejestracja: 11 gru 2009, 17:29
Posty: 63
Pojazd:
Jeśli przeskoczy o jeden ząbek (a lubi przy dokręcaniu wałków) to zapalić zapali ale będzie sie "męczył" przy wkręcaniu na obroty. Wrażenie wzajemnego wyhamowania cylindrów.


Jedna/dwie przepustnica może się nie unosić jeśli źle złożyliście śruby i sprężyny popychające sąsiadujące przepustnice, poza tym ewidentnie nie ma synchronizacji. Początkowo ustawia sie to "na oko" (choć zwykle się nie ustawia bo nikt o zdrowych zmysłach nie rozkręca całkowicie gaźników) podnosząc palcem przepustnice podciśnieniowe i obserwując "pod światło" jak otwierają się przepustnice główne. Musi być możliwie identycznie. Potem pod "carbtune'a" :D A zresztą..synchro na pewno umiecie zrobić,

Powodzenia




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy