Dzisiaj jest 15 sie 2025, 10:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 cze 2014, 21:06 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
witajcie, nie rozumiem pewniej żeczy, racing S6 mk2 ma prawie 20KM na kole a jakas tam 125cc ma 10-11KM na kole? Czemu mniejsza pojemność cylindra S6 Mk2 70cc ma wiecej koni? To też lepiej ciagnie od 125?

a tak w ogóle to jak to docierać, skoro musi pracować na takich wysokich obrotach? może na początku napęd ustawić na miekkich sprężycnkach, ciężkich rolkach aby mial jak najniższe obroty, no bo jak to inaczej dotrzeć skoro to na starcie jakie obroty osiaga????? Myślę, że zrozumiecie o co mi chodzi :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lip 2014, 7:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 maja 2011, 15:51
Posty: 516
Lokalizacja: Grudziądz
Pojazd: Longjia L-Evo
S6 Racing ma przy maksymalnym wyżyłowaniu 19km na wale, w praktyce wychodzi ok. 15-17km, biorąc pod uwagę straty na kole masz maksymalnie 14-15km. Gdzie jest napisane, że musi pracować na wysokich obrotach? Wysokie obroty wymusza wydech. Jeżeli masz wydech klasy racing i zamontujesz ciężkie rolki i miękkie sprężynki to skuter praktycznie nie będzie jeździł.




_________________

Obrazek

Kliknij na obrazek, aby przejść do tematu :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 8:42 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
michal2511 pisze:
witajcie, nie rozumiem pewniej żeczy

Polecam książkę "ABC silnika dwusuwowego", no i słownik ortograficzny.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 8:54 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
sorry za błędy, ale polski nie był moją mocną stroną, chociaż nie najgorszą :) Po prostu się pomyliłem i nie jestem z zawodówki tylko z technikum :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 13:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
michal2511 pisze:
witajcie, nie rozumiem pewniej żeczy, racing S6 mk2 ma prawie 20KM na kole a jakas tam 125cc ma 10-11KM na kole? Czemu mniejsza pojemność cylindra S6 Mk2 70cc ma wiecej koni?
:)


Typowa moc silnikow 125ccm to 15KM, jednostki te sa zwykle celowo tak konstruowane by nie przekraczac 15KM, dzieki temu motocykle mieszczą sie w kategori A1 prawa jazdy, kategoria A1 lub jej odpowiednik funkcjonuje nie tylko w polsce, ale i w wielu innych krajach na calym swiecie.

Kolejna kwestia to to ze typowa jednostka 125 to silnik 4T, oczywiscie zdarzają sie tez 2T glownie crossy, ale wiekszosc to 4T.
Silnik 4T ze wzgledu na swoją konstrukcje jest znacznie slabszy od 2T, powodem tego sa glownie dwa czynniki. Po pierwsze 4T wymusza stosowanie wałka rozrządu, paska/łancucha, zaworów, spręzyn itd. elementy te musza byc napedzane przez silnik co generuje znaczne straty mocy.
Druga kwestia to sposób pracy silnika. W 2T zapłon mieszanki następuje w kazdym cyklu obrotu wału, czyli benzyna jest zapalana jeden raz na obrot wału, natomiast w silniku 4T mieszanka zapalana jest raz na 2 obroty wału, co sprawia ze spalanie oraz moc silnika 4T sa mniejsze.


Dochodzi jeszcze kwestia tego ze s6 racing to silnik mocno wysilony, ktory swoja pelna moc osiaga przy wysokich obrotach. Przez co zywotnosc takiego silnika jest mała. Typowy seryjny silnik 125ccm to niewysilona jednostka pozwalajaca osiagac duze przebiegi. To tak jak z silnikami w F1, niby z niewielkiej pojemnosci osiagaja jakies obsurdalnie wysokie moce z tym ze silnik wystarcza na kilka wyscigow.




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 14:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
125cc, żeby mieściły się w kategorii A1 muszą mieć moc nie przekraczającą 11kw czyli około (15KM). W praktyce są to tylko i wyłącznie pojazdy 4t, bo każdy 2t w 125cc ma moc w granicach 30KM.

S6 MK2 nie osiągnie nigdy 20KM, chyba, że jest on po dobrym porcie. :wink:

michal2511 pisze:
a tak w ogóle to jak to docierać, skoro musi pracować na takich wysokich obrotach? może na początku napęd ustawić na miekkich sprężycnkach, ciężkich rolkach aby mial jak najniższe obroty, no bo jak to inaczej dotrzeć skoro to na starcie jakie obroty osiaga????? Myślę, że zrozumiecie o co mi chodzi


Nie wiem po co w ogóle zabierasz się za tuning 2t skoro nie masz bladego pojęcia o jego działaniu? Szkoda marnować "Twoich" pieniędzy, bo sądząc po tym poście długo nim nie polatasz.




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 lip 2014, 16:08 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
[/quote]

Nie wiem po co w ogóle zabierasz się za tuning 2t skoro nie masz bladego pojęcia o jego działaniu? Szkoda marnować "Twoich" pieniędzy, bo sądząc po tym poście długo nim nie polatasz.
[/quote]

to proszę powiedz jak to docierać? Zestroić go na początek na niskie obroty tak? Przecież to jednopierscionkowy tłok to napewno kręci wysoko




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 18:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
Napisz ile wynoszą te obroty bo "kreci wysoko" to raczej mało precyzyjna jednostka miary




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 21:33 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
wysoko napewno z 15 tys, ja na serii jade na 9 tys ? Nie wiem nie mailem tego cylindra




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 9:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2014, 18:15
Posty: 126
Pojazd:
hehe, ok teraz rozumiem, jeszcze nie masz, ale sie martwisz na zapas :p.
Nie wykrecisz takich obrotow, moze z 14k na jakims C20.
Ja sporta docieralem na 9k przy ruszaniu i max 11k, docierałem tak z 30km potem juz jezdzilem normalnie. Dzisiaj mam zrobione 6000km i nic sie nie dzieje, na pierscieniu nie ma przewiewow, a powierzchnia czoła tłoka jest gładka bez dziur itp.




_________________

TPH - Stage6 Sport Pro, Laser X-Pro, Dellorto 17,5+E5, Multivar 2000
https://www.youtube.com/watch?v=Pdb9aeF0JzY




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 10:00 
**

Rejestracja: 08 mar 2014, 23:14
Posty: 367
Pojazd: Matrix 2007
ale masz sport pro mk1 czy mk2?

-- 03 lip 2014, 11:00 --

te starsze cylki S6 podobno byly lepsze i trwalsze




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 51 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy