Dzisiaj jest 15 lut 2025, 19:46



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 20 lip 2010, 21:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Możliwe, ja mam linke od manetki która wchodzi w rozgałęźnik a z niego wychodzą dwie linki jedna do iglicy a druga do pompki. Ale dziwie się bo kolega dał fotke, że dozownik ma na dole silnika a ja mam na górze po lewej stronie .




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 20:10 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
jak to na dole ? na górze jest tylko tak Ci się wydaje,
napisze tak:
Odkręć kufer, ustań z tyłu skutera, pompka jest po lewej stronie , idzie od niej jedna rurka z olejem do membrany , druga do gaźnika, to tyle.
Co do rozgałęziacza, mozliwe że jest tak jak pisze sebek, starsze modele mają nowe nie. Myślę że pomogłem...




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 20:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Tak, pomogłeś, Co do pompki to wiem gdzie ona się znajduje. Jeżeli nie macie pompki na linke to macie na wał??? Ciekawi mnie to :mrgreen: Da się ją całkowicie wyjąć czy jedynie odłączyć i zatkać???




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 20:20 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
wyjmujesz i robisz takie coś z blachy jak na fotkach wyżej, będzie ok :)




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 21:05 
***

Rejestracja: 30 sie 2009, 21:00
Posty: 1147
Lokalizacja: K-na
Pojazd:
krzysiek39, pompki w nowych i starych TGB napędzane są z wału. Tyle, że w tych starszych jest taka jakby przepustnica oleju. Te starsze TGB palą mniej oleju.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 21:11 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Aha faktycznie mało oleju bierze.Ta blacha w pełni uszczelni otwór?? Nie będzie łapał lewego powietrza itp???




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 12:04 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
nie może łapać lewego powietrza jeśli wszystko dobrze poprzykręcasz i wgl. możesz podłożyć jakąś uszczelkę dla pewności czy coś, ale to chyba nie konieczne




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 14:48 
***

Rejestracja: 30 sie 2009, 21:00
Posty: 1147
Lokalizacja: K-na
Pojazd:
Jak napęd pompki ma łapać lewe powietrze :| Pomyślcie trochę..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 16:30 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2009, 0:23
Posty: 67
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Ojj panowie, trzeba posiedzieć widzę troszkę w garażu.
Napęd pompki jest ogrodzony uszczelniaczami z obydwóch stron, więc nawet zostawienie otworu (nie zaślepianie tego tak jak ja) nie wpłynie na pracę silnika. Ja to uszczelniłem ze względu takiego, żeby tam syf się nie zbierał tylko :wink:

Idąc dalej to, jeżeli chodzi o tą linkę do pompki to jest to zależne od tego gdzie umieszczony jest zbiorniczek z olejem. Bo gdy jest umieszczony nad pompką (tak jak w R50x czy 303RS) to musi być linka otwierająca przepustnice w tej pompce bo gdyby tej linki nie było to olej siłą grawitacji (co prawda w małych ilościach ale jednak) cały czas spływał by do pompki, przez nią dalszą drogą do skrzyni korbowej zalewając ją po dłuższym postoju w dość znacznym stopniu.

Natomiast gdy zbiorniczek jest niżej tak jak w Orionie albo Trytonie to nie ma potrzeby montażu linki bo olej jest po prostu pompowany z dołu, tylko wówczas gdy pompka chodzi. Tyle w temacie :wink:




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 17:24 
Zbanowany

Rejestracja: 04 lip 2010, 18:27
Posty: 254
Lokalizacja: Jesteś ?!
Pojazd:
Co do zalewania, TGB orion nie ma linki a zalewa go olejem.. po dłuższym postoju na odpalonym silniku i wolnych obrotach dając gazu kopci jak by z 10 lat nie odpalany był :P




_________________

Obrazek
Sprzęgło S6 Sport Pro i Dzwon S6 WingCooler :) I wskakuje się na koło ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 17:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Dobra odniose się pytaniem do wypowiedzi kolegi. Gdzie w 303 i w orionie macie umiejscowione zbiorniki oleju??? Wszędzie gdzie czytałem to prawie wszystkie TGB mają ten sam silnik. 101 i 303 różnią się tylko wyglądem i masą a silnik identyczny. Dzisiaj gadałem z kumplem który posiada tgb 101 orion i on również ma linke idącą do pompki. Więc twoją teorie trafił ...?




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 19:01 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2009, 0:23
Posty: 67
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
To, że po odpaleniu kopci to jest najnormalniejsze w każdym 2T :shock: :)

No to w takim razie moja teoria nie jest do końca poprawna. Ale powiedz mi po co ruszać temat silnika, wiesz co to pompka oleju a zbiornik oleju ? To są dwie różne sprawy. Silniki są te same w każdym TGB, a zbiorniki oleju różnie są umiejsowione, bo w R50x i 303RS, bodajże również w Akros Tec - zbiorniki oleju są obok baku, natomiast w pozostałych modelach czyli Orion oraz Tryton są nad cylindrem.

Temat brzmiał:
"Jak odłączyć pompkę oleju w TGB" - a więc mówię że musisz odkręcić pompkę oleju odłączając wszystkie przewody do niej wchodzące i wychodzące (zaślepić lub nie zaślepiać dziury po niej), odkręcić zbiornik oleju (demontując go) a następnie robić samemu mieszankę. Żadna filozofia. Tyle w temacie ! :D :D




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 21:43 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
W 303 rs jak sam napisałeś zbiornik oleju jest obok baku??? Pierwsze słysze, posiadam 303-ke i zbiornik oleju jest za nogami.U kumpla w 101 również się tam znajduje. Więc te Twoje teorie na temat umieszczenia zbiornika w tgb to są zwykłe farmazony. Aczkolwiek dzięki bo bardzo dobrze opisałeś proces odłączenia pompki. I dzięki Ci bardzo za to.
A tak poza tematem: Może prościej jest zrobić tzw.Obieg zamknięty oleju? czyli odłączyć wężyk doprowadzający olej do cylindra i zamontować go tak aby olej tym wężykiem leciał z powrotem do zbiornika :mrgreen: I Pompka ma smarowanie a olej się nie marnuje, aczkolwiek trzeba mieć olej w zbiorniczku. Nie to,że zaczynam coś kombinować tylko pisze,że istnieje taka możliwość.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 13:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2009, 0:23
Posty: 67
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Ty masz 303RS z 99roku, mam wrażenie, że jest to Pegasus i wszystko wyjaśnia dlaczego masz zbiorniczek w innym miejscu. I nie są to farmazony bo zobacz zdjęcie, na czerwono jest zaznaczony korek wlewu od oleju:

Obrazek

A co do tego, że chcesz zrobić jakiś tam zamknięty obieg zrobić to na pewno nie będzie prościej jak Ty twierdzisz. Wybierz się do garażu, jak już wspominałem i spójrz czy będzie prościej zrobić obieg zamknięty czy zrobić tak jak ja to zrobiłem (a ja wynoszę to z mojego doświadczenia a nie przypuszczeń).




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, 13:12 przez Revor, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 13:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Na początku również myślałem,że mój to Pegasus Corona,ale porównaj zdjęcia oraz przede wszystkim czache. Na 100% jest to 303rs albo tgb meteor/meteorit.Na tabliczce przy ramie jest wyraźnie napisane Taiwan Golden Bee Br1 . Co do tego obiegu zamkniętego to wystarczy jedynie dłuższy wężyk od pompki do cylindra i już :twisted:




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 14:14 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2009, 0:23
Posty: 67
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
No to zrób taki zamknięty obieg proszę Cię i pokaż to na forum :lol: :wink: Bo chyba najwyraźniej w teorii jesteś dobrym mechanikiem tylko. Bo jeśli myślisz, że wężyk idzie od pompki do cylindra to nie wiesz co mówisz. :evil:

No dobrze, to w takim razie masz wcześniejszą wersję 303 i wszystko na temat, tylko mi nie mów że piszę farmazony, bo jak widać w nowszych 303 zbiornik jest tak jak pisałem wcześniej.




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 14:36 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
krzysiek za tym że masz pegasusa przemawiają chociażby liczniki

to samo co w większości coron (były też z białymi wstawkami) no i identyczne jak w moim

choć ja mam zbiornik u góry koło baku normalnie

wydaje mi się że 303 miały tylko te liczniki polerowane takie (te aluminiowe)

no i felgi też masz jak w pegasusach czyli że możesz zdjąć felgę bez zdejmowania bębna

dobra koniec OT\




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 16:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2009, 0:23
Posty: 67
Lokalizacja: Gostyń
Pojazd:
Zwłaszcza, że teraz myśląc o tej tabliczce znamieniowej, to przecież TGB i Pegasus wychodzi z jednej fabryki, tylko są na dwa różne rynki sprzedaży tak jak np. Yamaha - MBK :roll:




_________________

Obrazek
Obrazek
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2010, 20:02 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2010, 15:07
Posty: 1287
Lokalizacja: Burzenin/Sieradz
Pojazd:
Tak,tak to jest na sto Procent TGB 303 rs albo TGB Meteorit/Meteor. To nie jest Corona!!! Prosze porównać chodź by czache albo zegary. Moje zegary tak jak mój tgb pochodzi z najwcześniejszej produkcji tgb. Pierwsze TGB właśnie takie miały. Pegasusy posiadaja licnziki tzw. za szybką. Jak większość skuterów a tgb posiada dwa okrągłe zegary.




_________________

Chcesz zobaczyć jeden z najlepszych projektów SuperMoto na forum? Kliknij !! Dziesiątki upów,Wiele modyfikacji,Obecnie już tuning na poziomie RACING,Napewno sie zainteresujesz!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lip 2010, 16:55 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
to czemu mam takie jak ty a mam pegasusa

z tą coroną to rzeczywiście mi się pomyliło bo to odpowiednik f409

ew. sugestie proszę na pw

bo się offtop zaczynie

ew. nowy temat się założy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy