Dzisiaj jest 04 gru 2024, 15:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 gru 2010, 9:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
Jak w temacie, tylko chodzi o to jak poznać z wyglądu gładzi czy coś. A nie że przejechane tyle to dotarty. Często spotykam się z artykułami "cylinder udało się dotrzeć już po np. 100km" itp. I zastanawiam się jak oni to rozpoznają


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 12:07 
***

Rejestracja: 20 cze 2010, 12:46
Posty: 515
Lokalizacja: Połomia
Pojazd:
Wydaje mi się, że rozpoznają to po stanie gładzi cylindra i po tłoku.
Fabrycznie na gładzi widać poprzeczne "rysy" po obróbce mechanicznej gładzi. Po dotarciu (czyli jak sama nazwa wskazuje dotarciu, doszlifowaniu etc.) przez pierścienie gładź powinna się świecić.
Kolejną oznaką dotarcia jest znaczny przypływ mocy. Silnik płynniej pracuje w górnych partiach obrotów. (tzn. skuter osiąga większe prędkości przy spadku obrotów silnika)
Następnie stan tłoka czy pierścieni. Pierścienie muszą z określoną przez producenta przerwą być zapięte na zamkach.
Tłok (jego boczne ścianki), jeśli był prawidłowo dotarty powinien być w nienaruszonym stanie.
Jest jeszcze wiele czynników świadczące o dotarciu ale wszystkie sprowadzają się do tego, że warto przejechać te 1000 km (dla żeliwnego) czy 500 km (dla aluminiowego) i mieć święty spokój oraz przyzwoite osiągi niż później gryźć się, że ukochany sport czy racing się zatarł.

To jest tylko moje zdanie, więc inni forumowicze mogą się nie zgodzić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 12:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 sie 2009, 21:01
Posty: 905
Pojazd:
Powinno pisać na cylindrze kiedy będzie dotarty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 12:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2009, 19:47
Posty: 1905
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
sony551 pisze:
Powinno pisać na cylindrze kiedy będzie dotarty.


Tak tylko że to są takie dane wyssane z palca bo wszystko zależy od jakości oleju, sposobu docierania i wielu innych czynników.




_________________

Aprilia SR '98

*Wrzuć na luz, śpiesz się powoli, myśl za kółkiem, myślenie nie boli*

......Lasst die Straße brennen - jagt das Baby durch die Stadt......




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 13:00 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Kamek46, Zgadza się. Kumpel aeroxa docierał 1000km chciał mnieć 100% pewność, choć mówili mu 500 km. I tak jak Kamek Olej najważniejszy przy docieraniu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 13:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 8:27
Posty: 803
Pojazd:
Ja jak docierałem Streetrace , to z kumplem pojechałem się przejechać 15km w jedną stronę , jak wracaliśmy nagle przybyło mu mocy i tak zostało do dziś. Powiedziano mi że to są oznaki dobrego docierania. Moim zdaniem jak przybędzie ci mocy to jest prawie dotarty.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 13:20 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2010, 19:45
Posty: 615
Pojazd:
z docieraniem to jest różnie. Kolega gdy kupił matrixa i odrazu z salonu jak siadł to pełnym gazem i 30km póki wrócił do domu. Po godzienie wzioł mnie i we dwójke pojechaliśmy przejechać sie i też pełnym gazem jeżdził. Po paru miesięcy ja kupiłem też matrixa i gdy wracałem to 30km/h max było i też 30km jechałem tylko z postojem i do 700km ładnie docierałem i powiem że różniczy niema . Oba skutery idą równo tylko jego ma troche leprzego starta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 13:31 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 cze 2010, 13:57
Posty: 251
Lokalizacja: huta
Pojazd:
daro45 pisze:
Oba skutery idą równo tylko jego ma troche leprzego starta.

Wyjdzie w praniu brak docierania (czyt. po wiekszym przebiegu).
Ja mialem chinski skuter który był zablokowany do 45. Docieralem go 500km a blokadę zdjalem po 1200km.
Kumpel zaś kupił kingwaya/ Blokad nie miał. Cisnal mu 75-80 licznikowe.
Zawsze mnie wyprzedzal itp.
ale po przejechaniu 3000km zaczal mu slabo odpalac, lapac muły, zawory to sie przestawiaja co 200km dosłownie. a u mnie igielka byla wtedy ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 15:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
żeby nie było że ja chce dotrzeć swojego manstona wcześniej, tylko tak pytam bo nie wiedziałem jak to jest:) a co do mocy to faktycznie od niedawna czuje znaczny przyrost mocy i ładniej pracuje, a przejechałem tak ze 150km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 18:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2010, 19:45
Posty: 615
Pojazd:
jak słabnąć zaczoł . on ma 11tys już a ja 7tys . Jak ktoś bezdie jeżdził te 40km przez 3000tys km to tylko zamuli skuter , czas do czasu trzeba dać ile idzie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 18:38 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Manstona to się dociera 200-300 km :) I z godzinę na wolnych na początku.




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:


Ostatnio zmieniony 28 gru 2010, 18:38 przez Sendzia, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 19:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Tomek SR, Aż takiej wielkiej różnicy w mocy po dotarciu nie będzie, bynajmniej nie będzie ona odczuwalna, ponieważ będzie ona rosła stopniowo :P .
Kamek46, Więc twierdzisz, że z docieraniem jest jak z katalogowym spalaniem w samochodach? :lol:
Myślę że producent podaje dane "w zakresie błędu" .
Ja nie przekraczając początkowo 1/2 manetki i po ~350KM 3/4 manetki, przez 900km całkowitego docierania mogę powiedziec że cylinder z żeliwa był dotarty. Na oleju Motul półsyntetycznym w stosunku 1:33 .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 19:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
tigger2012, ale ty glupoty bredzisz... Te "poprzeczne ryski" to honowanie majace na celu utrzymywanie filmu olejowego na tulei...




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2010, 20:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Given, Tak, są to ślady po honownicy ale znikają po dotarciu.
I nie mówie tego od tak. Zakładam nieraz 3 cylindry w tygodniu więc mam jakieś tam doświadczenie :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 11:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
dzięki za odpowiedzi:) ja jeszcze nie będe v-maxu sprawdzał, tym bardziej że narazie nie założe stage6 replici tylko na tym leo vince tt pojeżdze trochę:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 18:36 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
ja ostatnio wymieniłem sam tłok (rms) Będę jezdził na oleju Castrol Power1 Racing 2t:) tak szczerze jaką mieszankę robic:P i ile docierac?:P




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 19:08 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Wymiana tłoku to tylko tyle, co pierścienie nowe tak naprawdę muszą się dotrzeć. 300 km, 200 i będzie okay. Zresztą sprawdź teraz sprężanie i jak spadnie o pół atm to będzie okay




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 19:11 
***

Rejestracja: 19 gru 2010, 19:51
Posty: 662
Lokalizacja: Zabrze
Pojazd:
a mieszanka? 1:25?




_________________

Domin192 pisze:
Pomykałem dziś roxem ponad 105, bez kasku z włączonymi neonami


Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 19:11 przez przemek.99, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 19:25 
****

Rejestracja: 19 lut 2010, 19:05
Posty: 1468
Lokalizacja: Radom
Pojazd:
przemek.99 pisze:
a mieszanka? 1:25?

spokojnie 1:33 albo 1:40




_________________

RS'ka na Full Sporcie Airsal 70cc Zapraszam!!
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=89475


Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 19:26 przez wisnia1995, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 gru 2010, 20:17 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
na docieranie 1:35 później to nawet 1:50 może być, ale bezpieczniej 1:45




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy