Dzisiaj jest 12 mar 2025, 13:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 maja 2010, 23:23 
*

Rejestracja: 20 maja 2009, 15:58
Posty: 142
Pojazd:
Mam kilka pytań i liczę na wyczerpujące odpowiedzi :D :

1. Czy można przesadzić z twardością sprężynek sprzęgła, tzn że skuter na średnich będzie lepiej chodził niż na twardych

2. Czy jak czuć "drżenie/szuranie" i towarzyszy temu muł to tzn. że sprężyna centralna jest za
miękka czy za twarda?

3. Warto próbować regulacji na rolkach lżejszych niż 3g czy obroty silnika będą już zbyt wysokie, przez co wpłyną bardzo niekorzystnie na żywotność?

4. Ułamała mi się śrubka spustowa od przekładni, część śruby została wkręcona tak, że nie wystaje ale też nie trzyma wystarczająco mocno i olej powoli kapie (zawsze po nocy jest kilka kropel w garażu) Co z tym fantem zrobić? Potraktować silikonem i zmieniać olej przez rozkręcanie przekładni (da się?) czy co ?

5. Jak jest już coraz mniejsza kompresja to czy samo wymienienie tłoka wystarczy?




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 14 maja 2010, 23:31 przez voldi22, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 maja 2010, 0:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
voldi22 pisze:
1. Czy można przesadzić z twardością sprężynek sprzęgła, tzn że skuter na średnich będzie lepiej chodził niż na twardych

Tak. Jak wiadomo, każdy silnik ma swoją charakterystyke. Tylko przy konkretnych obrotach oddaje najwięcej mocy. Jeśli przekroczymy tę granicę skuter będzie chodził gorzej zamiast lepiej jak myślą niektórzy. W 2t najwięcej mocy jest przy około 3/4 obr., a nawet jeszcze ciut niżej. Dam przykład: Skuter osiąga 12.000 obr. Jego max moc będzie przy OKOŁO 9.000 obr/min.

voldi22 pisze:
2. Czy jak czuć "drżenie/szuranie" i towarzyszy temu muł to tzn. że sprężyna centralna jest za
miękka czy za twarda?

raczej zbyt miękka. przy twardej bedą wyższe obroty i lepsze przyspieszenie.

voldi22 pisze:
3. Warto próbować regulacji na rolkach lżejszych niż 3g czy obroty silnika będą już zbyt wysokie, przez co wpłyną bardzo niekorzystnie na żywotność?

Zależy od częsci i ich konstrukcji. Każdy setup ma 'swoje rolki".

voldi22 pisze:
4. Ułamała mi się śrubka spustowa od przekładni

voldi22 pisze:
Co z tym fantem zrobić?

Wykręcić :)

Z fizyki wiadomo, że aluminium ma większą rozszerzalność cieplną. A śruby są zazwyczaj stalowe.
Nagrzej karter do 150-200 stopni a urwana śrubka poluźni się. Następnie spróbuj jakoś wykręcić. Nie wiem jak to teraz u Ciebie wygląda ale może Ci się uda.

voldi22 pisze:
5. Jak jest już coraz mniejsza kompresja to czy samo wymienienie tłoka wystarczy?

Najpierw zużywa się pierscień. Jeśli tłok i cylek są ok to wystarczy wymiana samego pierscienia. Nie czekaj aż kompresja padnie całkiem... Rób wszystko za wczasu a motor sie odwdzięczy :)


Pozdro :)




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3


Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, 0:37 przez slawek5t, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 maja 2010, 21:20 
*

Rejestracja: 20 maja 2009, 15:58
Posty: 142
Pojazd:
Znów mam kilka problemów:
Miałem problem z podciśnieniem, więc je wymieniłem, jednak niestety okazało się, że wskaźnik paliwa przestał działać... Jak to możliwe skoro w kraniku nie ma czujnika (czy jest) ?

Druga rzecz: wydech S6 replica, wario hebo ng, sprężyna S6 medium, rolki 3,4g, dysza 60
Skuter ma olbrzymie problemy przy wjeżdżaniu na wzniesienia, a jadąc nawet z olbrzymiej górki nie rozpędza się powyżej 75. Czy wymiana dyszy pomoże, bo ta co jest to chyba za mała. Mam możliwość kupienia w tym momencie 75, nie będzie za duża?

Liczę na pomoc :mrgreen:




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 17:26 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2008, 14:10
Posty: 3489
Lokalizacja: okolice Bytowa
Pojazd: Golf III TDI++ , Yamaha BWS 50
Daj dyszę 70-75. A ten kranik nie ma nic do wskaźnika.




_________________

ObrazekPiszę poprawnie
---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj ---> viewtopic.php?t=3




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 maja 2010, 19:42 
*

Rejestracja: 20 maja 2009, 15:58
Posty: 142
Pojazd:
Dałem dyszę 75 to okazało się że za duża, zbyt bogata mieszanka była i tylko na podniesionej manetce chodził.
Wskaźnik naprawiłem.
A jeszcze jedno, czy można kupić samą iglicę pod pływakiem, bo leje mi się paliwo z komory pływakowej i sądzę, że to właśnie ona jest przyczyną.

Czy mogę zastosować dyszę od dellorto do gurtnera?




_________________

Pozdrawiam


Ostatnio zmieniony 28 maja 2010, 15:38 przez voldi22, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy