voldi22 pisze:
1. Czy można przesadzić z twardością sprężynek sprzęgła, tzn że skuter na średnich będzie lepiej chodził niż na twardych
Tak. Jak wiadomo, każdy silnik ma swoją charakterystyke. Tylko przy konkretnych obrotach oddaje najwięcej mocy. Jeśli przekroczymy tę granicę skuter będzie chodził gorzej zamiast lepiej jak myślą niektórzy. W 2t najwięcej mocy jest przy około 3/4 obr., a nawet jeszcze ciut niżej. Dam przykład: Skuter osiąga 12.000 obr. Jego max moc będzie przy OKOŁO 9.000 obr/min.
voldi22 pisze:
2. Czy jak czuć "drżenie/szuranie" i towarzyszy temu muł to tzn. że sprężyna centralna jest za
miękka czy za twarda?
raczej zbyt miękka. przy twardej bedą wyższe obroty i lepsze przyspieszenie.
voldi22 pisze:
3. Warto próbować regulacji na rolkach lżejszych niż 3g czy obroty silnika będą już zbyt wysokie, przez co wpłyną bardzo niekorzystnie na żywotność?
Zależy od częsci i ich konstrukcji. Każdy setup ma 'swoje rolki".
voldi22 pisze:
4. Ułamała mi się śrubka spustowa od przekładni
voldi22 pisze:
Co z tym fantem zrobić?
Wykręcić

Z fizyki wiadomo, że aluminium ma większą rozszerzalność cieplną. A śruby są zazwyczaj stalowe.
Nagrzej karter do 150-200 stopni a urwana śrubka poluźni się. Następnie spróbuj jakoś wykręcić. Nie wiem jak to teraz u Ciebie wygląda ale może Ci się uda.
voldi22 pisze:
5. Jak jest już coraz mniejsza kompresja to czy samo wymienienie tłoka wystarczy?
Najpierw zużywa się pierscień. Jeśli tłok i cylek są ok to wystarczy wymiana samego pierscienia. Nie czekaj aż kompresja padnie całkiem... Rób wszystko za wczasu a motor sie odwdzięczy
Pozdro

_________________
Piszę poprawnie---------------------------
Mycen, nigdy o Tobie nie zapomnimy.
---------------------------
Wbijaj --->
viewtopic.php?t=3