Dzisiaj jest 19 lut 2025, 17:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 22:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Dla zaworów powietrznych czy wzmacniaczy ciśnienia- zasady statyczne i dynamiczne są taki same jak dla np. zaworów membranowych,
a tak w ogóle to "podciśnienie",któro występuje jest wartością,która stabilizuje ciśnienie w dwóch układach,błędnie to rozumujesz bo nie jest to jakaś siłą nacisku




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 16:00 przez pablo176, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:04 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, one wciąga. Otwiera zawór tak aby dopasować ilość potrzebnej mieszanki.
Zobacz też na długość membran. Wszystko to trzeba wyliczyć pod dane obroty z jakimi pracuje silnik 2T.

Najwięcej mocy byś miał na stawidle.


PS. To jest dyskusja ;)
Piszemy co wiemy ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 23:15 przez Maciek1997, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
"podciśnienie",któro występuje jest wartością,która stabilizuje ciśnienie w dwóch układach,

chłopie aż takie trudne zdania piszę? czytaj ze zrozumieniem... :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 23 lis 2012, 23:26 przez pablo176, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:27 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, jeśli stabilizuje to znaczy że mieszanka się cofa. Bo w skrzyni korbowej jest większe ciśnienie niż w zaworze.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lis 2012, 23:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
nie-po przepłukiwaniu i po początkowym ruchu z DMP ciśnienie zaczyna spadać(dekompresja) i zawór pełni wtedy rolę stabilizatora,czyli otwiera się wyrównują ciśnienie, i utrzymuje do następnego cyklu pracy :wink:
Cytuj:
jeśli stabilizuje to znaczy że mieszanka się cofa

aha nom czyli można by uznać że jest to stabilizator jednokierunkowy,
sorki mój bład,przyznaję rację :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 24 lis 2012, 0:14 przez pablo176, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 12:33 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, dlatego w bardzo wysilonych silnikach daje się stawidło ;)

Myślę że dyskusja zamknięta ;)
Można na PW jeszcze popisać.
LWG ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 16:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
szczerze moim zdaniem ta membrana gów*o daje na wyższych obrotach...usprawnia tylko dół,czyli dobre do poziomu sport :D
:arrow: wzrasta pojemność komory korbowej,
:arrow: sprawniejsze napełnienie ale w dolnych partiach obrotów,
:arrow: zwiększony przepływ mieszanki(ale tylko w porównaniu z orginalną,bo VL9 to wyrównuje)-czyli możliwość zastosowania większych gażników,

narazie tyle spostrzeżeń z mojej strony :)


Cytuj:
dlatego w bardzo wysilonych silnikach daje się stawidło

tylko,że w peugeotach ciężko byłoby przerobić na coś takiego... szkoda :roll: bo można by było wtedy bardziej usprawnić bez większych strat :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 16:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, daje lepsze wkręcanie na wyższe obroty. Są kalkulatory do tego.

No szkoda że nie da się ;) Wiem że w Jawkach niektórych stawidło było ;)

Tylko problem jest z uszczelnieniem tego ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 16:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
Tylko problem jest z uszczelnieniem tego

nowłasnie ten jedyny mankament :roll: ale na wyższych obrotach już się "sam uszczelniał" tylko,że to na krótką metę :P




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 16:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, więcej jeszcze problemów jest z tym ;)

On by tylko dobrze chodził na wysokich obrotach ;)
Ale moc by była piekielna ;)

Tylko jeden silnik jest lepszy i to 2T.

Silnik ze zmiennym sprężaniem ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 17:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
myślałem jeszcze nad tym zasilaniem w verticalach i denerwuje mnie jeszcze jedna rzecz,ale to jutro wyjaśnię,narysuje i opiszę--ale chodzi o zasilanie centralne czyli membrana pod wydechem :)




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 17:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, czy to na pewno dobry pomysł ?
Nie lepiej zrobić zasilanie i bezpośrednio do cylindra oraz bezpośrednio do skrzyni.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 17:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
tak to oto mi chodzi tylko,że było by to umiejscowione pod wydechem, buksik bodajże miał coś takiego zastosować w swoim speedzie :) jutro narysuje o co biega :D




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2012, 18:13 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
pablo176, w mojej RM to jest. Nie jest to pod wydechem ;)
Jak chcesz mogę dać ci foty ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 21:15 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 gru 2008, 19:01
Posty: 210
Pojazd:
Jeśli króciec S6 był by gorszy to dlaczego 95% Niemieckich Peu ma właśnie taki zawór , podstawkę no i tam króciec np. od P/G żeby dać gaźnik na wprost ? Z prostego powodu , zawór typu "domek" to raz , dwa pomaga w górnej partii obrotów i to bardzo ponieważ stopniowo zwiększa nam się pojemność skrzyni korbowej :) Ale don't worry mam na sprzedasz taki króciec s6 tylko że popękany mogę go za grosze sprzedać , kompletny jest i zamiast zaworu "domek" dasz pod podstawkę seryjny zawór i zobaczysz różnicę . Oczywiście można by było to w jakiś sposób zmniejszyć , typu że zawór "domek" wpakować w kartery na mniejszej podstawce i ustawioną pod kątem żeby zawór dalej wszedł ale myślę że jest to bez celowe bo panowie z ołówkami za uchem biorące grubą kasę za taki projekt króćca nie rozważyli by tej opcji :) Zresztą nie po to Polini i Top Racing jak się nie mylę wypuścili te same zestawy z tym ,że Polini ma inny króciec .




_________________


Vivacity:
*Dr70Evo
*Hebo Manston V Auspuff
*Hebo PWK 21 Red Edition
*Stage6 Einlassystem
*Malossi e13
*Stage6 Sport Pro Variomatik
*Stage6 Sport Pro Kupplung
*Stage6 Wing Coller Team
*Stage6 Reimenscheibe




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2012, 22:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
Cytuj:
ponieważ stopniowo zwiększa nam się pojemność skrzyni korbowej

ty czaisz co piszesz? :wink:
druga rzecz to taka,że nikt tu nie stara się o kupno-więc nie smieć,
Cytuj:
eśli króciec S6 był by gorszy to dlaczego 95% Niemieckich Peu ma właśnie taki zawór , podstawkę no i tam króciec np. od P/G żeby dać gaźnik na wprost ?

bo przynosi efekty przy cylindrach typu s6 R/T,czemu? cylindry te nie pracują przy obrotach typu 15.000, tylko największy zakres mocy mają przy obrotach ok. 10.000 :wink: i potrzebny jest zwiększony przepływ,-gaźniki 28mm,30mm itd a w tych cylach ważniejsza jest sprawa zasilania niż spadek ciśnienia w skrzyni korbowej :wink:

Cytuj:
dwa pomaga w górnej partii obrotów

skoro tak to wytłumacz to :wink:




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2012, 21:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lut 2010, 14:43
Posty: 154
Lokalizacja: Leżajsk(podkarpackie
Pojazd:
:idea:
Troszkę nad tym główkowałem i stwierdziłem,że nawet zastosowanie w silnikach Vertical(Peugeot,honda) dobrze opracowanej membrany,króćca w zasilaniu bocznym(czyli że dolot znajduje się z boku, i jest połączony bezpośrednio z jednym kanałem zasilającym cylinder) nie przyniesie takich samych efektów jak zasilanie proste i bezpośrednie do komory korbowej(czyli najczęstszy układ zasilania stosowany w silnikach Minarelli,piaggio-silniki horizontal)

Więc zastosowanie prostego dolotu do skrzyni korbowej wiąże się z paroma przeróbkami,które nie są bardzo skomplikowane.
Dlatego przedstawię parę rodzajów alternatywnego zasilania :D
Aby wytłumaczyć samą ideę przedstawię parę moich rysunków i spostrzeżeń :P

Dwa sposoby zasilania prostego:

:arrow: I sposób- Zastosowanie membrany i króćca ukierunkowanego pod kątem w stronę dolnej części komory korbowej.
Obrazek

zalety układu:
-zasilanie jest bezpośrednie,
-część mieszanki wprawiana jest w częściowy ruch obrotowy(odrzut),
co umożliwia lepsze zasilenie kanału Boost,
-ułożenie pod kątem powoduje mniejsze opory dopływu-"pomoc"siły grawitacji :)
wady:
-brak bezpośredniego połączenia z kanałem boost(w porównaniu do minarelli,piaggio)

:arrow: IIsposób-Zastosowanie membrany i króćca usytuowanego poziomo.
Obrazek

zalety układu:
-zasilanie jest bezpośrednie,
-zasilanie kanałów jest równomierne
wady:
-brak bezpośredniego połączenia z kanałem boost(w porównaniu do minarelli,piaggio)

:arrow: :arrow: tutaj wygląd układu zasilania w silnikach minarelli,piaggio(horizontal):
Obrazek
ZALETY:
-połączenie bezpośrednie z kanałem boost,
-zasilenie kanałów jest równomierne,
-położenie silnika w pozycji poziomej,prostopadle zaś membrany-powoduje zmniejszenie oporu wpływu mieszanki do komory korbowej(siła grawitacji,spadek grawitacyjny)

Tutaj fotka jak to mniej więcej będzie wyglądało(zastosowanie I sposobu):
Obrazek
-stary kanał układu zostaje usunięty


Co o tym sądzicie? są tu zawarte tylko moje spostrzeżenia więc mogę się mylić :)
dlatego chętnie zapraszam do podzielenia się wiedzą :D każda mała myśl się
liczy

ZAPRASZAM POSIADACZY HOND I PEUGEOTÓW Z SILNIKIEM VERTYKALNYM ORAZ
TUNERÓW HORIZONTAL'i :mrgreen:




_________________

Projekt DRAGSTER "SpeedY"
mini bike z silnikiem Speedfight'a
"!!" Filmik z jazdy->https://www.youtube.com/watch?v=9SXmFARVUo8


Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 21:23 przez pablo176, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2012, 23:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 cze 2011, 6:48
Posty: 427
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pojazd:
W peugeocie ciężko by było chyba dać dolot pod wydechem lecz nie ma rzeczy niemożliwych :)




_________________

Peugeot Vivacity Sport 70
*DR Evolution 70
*Leovince ZX*
*Hebo NG*
*Dellorto 17.5*
*Revo-S-Type*


Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 23:06 przez pawelvivacity, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2012, 23:21 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 wrz 2012, 19:27
Posty: 36
Lokalizacja: Tuning
Pojazd:
Witam moje spostrzezenia odnosnie krocca sa takie ze najlepsze sa krocce w bezposrednim dolocie do cylindra jak w vertical i mialem taki plan zeby zrobic drugi dolot jak w horizontal , piaggio i zalaczycz drugi gaznik aby miec 2x 12mm do jakiejs zalozmy lepszej 70cc . Co wy na to?




_________________

Nie pomagam w sprawie informacji na temat odchudzania tłoków ani innych informacji , tylko portingi



Zajmuje się portingami cylindrów , tanio .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2012, 23:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 cze 2011, 6:48
Posty: 427
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pojazd:
Powodzenia przy synchronizacji gaźników :)




_________________

Peugeot Vivacity Sport 70
*DR Evolution 70
*Leovince ZX*
*Hebo NG*
*Dellorto 17.5*
*Revo-S-Type*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy