Dzisiaj jest 04 maja 2025, 13:26



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 gru 2012, 14:24 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 11:34
Posty: 320
Lokalizacja: Z klawiatury
Pojazd:
Elo.
Złożyłem skita na nowym secie streetrace i wałek top racing race hq do tego łożyska ntn c4. Widać że krzywo się obraca sądziłem że się ułoży jak troszku pośmigam. Jest możliwość że krzywo siedzi czy skrzywił się podczas "ch*** składania" ? Bo nie wiem czy wsadzić nowy wał u mechanika czy ten wyjąć i włożyć jeszcze raz na gorąco. Łożyska wkładałem nagrzewnicą zamarznięte w kartery a wał zamarznięty w rozgrzane łożyska nagrzewnicą. W 1 łożysko wszedł jak w masło a w 2 za słabo rozgrzalem i już dociągałem śrubami ;C




_________________

Wybaczcie za orty i brak polskich znaków bo jestem leniwy jak pisze z telefonu.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2012, 14:37 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 22:22
Posty: 376
Lokalizacja: Skuterkowo
Pojazd:
Z tego ci piszesz wywnioskowałem że wszystko zrobiłeś na odwrót xD łożyska się zamraża żeby się skurczyła a kartery podgrzewa zeby się rozszerzyły.Jak wpadłeś na pomysł że łożysko dojdzie do końca wału jak dokręcisz kartery to już zostawię bez komentarza.Ja kiedyś nie dobiłem łożyska to moto nie miał siły i z tej to okazji rozwaliło mi karter tzn pękł.Ja zawsze nabijam łożyska na wał potem zamrażam i potem nabijam na kartery 10min i wszystko siedzi.Rozbierz i zrób to po ludzku




_________________

Malaga f10 projekt MHR <3

Malaguti f10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2012, 15:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 11:34
Posty: 320
Lokalizacja: Z klawiatury
Pojazd:
Kartery nagrzałem i wsadziłem w nie zamrożone łożyska. Póżniej nagrzałem łożyska w karterach i wsadziłem w 1 połówkę zamrożony wał (wszedł jak w masło) później na to chciałem wsadzić 2 rozgrzany karter z łożyskiem ale za słabo nagrzałem i już nie wszedł do końca więc dociągnęłem śrubami. A teraz opisz dokłądnie swoją metodę.




_________________

Wybaczcie za orty i brak polskich znaków bo jestem leniwy jak pisze z telefonu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 gru 2012, 17:06 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2012, 22:22
Posty: 376
Lokalizacja: Skuterkowo
Pojazd:
Moja metoda wygląda tak nabijam łożyska na wał przed montażem bo jest o wiele łatwiej nabic wał z łożyskami w karter niż na odwrót wał z łożyskami mam zamrożony do tego łożyska mam posmarowane olejem troche siły i wał wchodzi w karter potem nakładasz drugi karter naciskasz go i potem przed dobry kawałek drewienka doklepujesz do max ile się da i wtedy skręcasz. Ja osobiście mam zrobiony zmyślny sprzęt by wbijać wał w kartery Twoja zacną metodą dociągania śrubami można jedynie gwinty pozrywać i skrzywić karter co innego jak byś wkręcał wszystkie śruby na raz a tak się nie da :D




_________________

Malaga f10 projekt MHR <3

Malaguti f10




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2012, 0:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
ale po co wbijać... ? zrobić sobie wciągacz wału to jest chwila. dodatkowo można schłodzić wał i podgrzać łożysko żeby było lżej i wciągaczem założyć je na wał. później tylko grzejemy mocno kartery i wchodzi idealnie i po problemie. ściskanie śrubami nie jest dobre bo robią się naprężenia itd. po co używać siły jak można zrobić to szybko i bezpiecznie :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 gru 2012, 23:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2012, 15:42
Posty: 119
Lokalizacja: Miechów
Pojazd:
boluśf10 pisze:
Moja metoda wygląda tak nabijam łożyska na wał przed montażem bo jest o wiele łatwiej nabic wał z łożyskami w karter niż na odwrót wał z łożyskami mam zamrożony do tego łożyska mam posmarowane olejem troche siły i wał wchodzi w karter potem nakładasz drugi karter naciskasz go i potem przed dobry kawałek drewienka doklepujesz do max ile się da i wtedy skręcasz. Ja osobiście mam zrobiony zmyślny sprzęt by wbijać wał w kartery Twoja zacną metodą dociągania śrubami można jedynie gwinty pozrywać i skrzywić karter co innego jak byś wkręcał wszystkie śruby na raz a tak się nie da :D


Przykro mi to mówić ale jesteś w błędzie i to ty źle składasz silnik... Przy składaniu silnika nie ma miejsca na jakiekolwiek "doklepywanie" do maxa. :lol: Kolega dobrze zrobił, najpierw łożyska się wprasowuje w karter a dokładniej wciska palcem zamarznięte łożysko w rozgrzany uprzednio karter. Po tym zabiegu się dopiero wciąga wał i należy zrobić to wciągaczem. Najpierw wciągamy wał w duży karter a potem nakładamy mały i wał wciągając się w łożysko automatycznie przyciąga małą połówkę. Śrubki się młotkiem nie odkręca, nie ma miejsca na żadne używanie młotka, nawet przez drewienko bo przez takie coś łożysko się rozkalibruje...

Można także nagrzać łożysko i potem zmarznięty wał w nie wkładać ale ja osobiście tak nie robię i nie mogę się wypowiedzieć na ten temat ale nigdy się nic nie nabija, łożysko nie może dostawać przez uderzenie... Potem taki silnik jest jezdny ale łożyska chuczą i są rozkalibrowane a następstwem jest wczesne padnięcie takiego łożyska.




_________________

Zajrzyj i zostaw komentarz :) --> Italjet Dragster High-End project ! ;P Malossi MHR 70ccm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2012, 9:45 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Dobrzan mam jedno pytanko, gdzie ciaśniej wchodzi łożysko? w karter czy na wał.Bo według mojej wiedzy i doświadczenia-na wał ze względu na tolerancję pasowania łożyska z wałem,więc łożyska powinno się zakładac tam gdzie wchodzi ciaśniej czyli na wał, póżniej w kartery gdzie ta tolerancja pasowania już nie jest taka ciasna , ta metodę co ty podałeś to można stosowac gdy się ma dostęp do prasy ,wciągaczy , większośc forumowiczów takiego dostępu nie ma,sam stosuję metodę ciepło-zimno bez użycia jakiegokolwiek młotka . :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 gru 2012, 11:02 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Cytuj:
Po wale nie można stuknąć ani razu "!!" Najpierw nakłada się łożyska na wał, bo to on ma być łożyskowany, a nie gniazdo - co jak będzie krzywe? Bicie pojawia się po kilku km i łożysko się sypie. Później podgrzewasz karter, schładzasz wał (do min. -40, zamrażarka jest do mrożenia produktów spożywczych, a nie wałów...) i wchodzi bez ŻADNEGO oporu, nic nie trzeba dociskać palcami itd. Nakładasz płynną uszczelkę, powtórka z rozrywki, wbijasz uszczelniacze i koniec.


Cytuj:
Ehh nie chce mi się dyskutować z "majstrami" Proszę:

Od 12:00

http://www.youtube.com/watch?v=Hle9sDb6Rws




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 22:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 cze 2011, 11:34
Posty: 320
Lokalizacja: Z klawiatury
Pojazd:
Otrzymam odpowiedz czy jest możliwość że wał jakoś krzywo siedzi czy jest naprężony? Bo nie wiem czy kupować nowy wałek.




_________________

Wybaczcie za orty i brak polskich znaków bo jestem leniwy jak pisze z telefonu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 gru 2012, 23:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2011, 14:04
Posty: 200
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Pojazd:
Przecież wszystko Ci dałem :wink: Źle złożyłeś :) Pewnie krzywo siadły Ci łożyska w karterze, albo źle spasowałeś kartery ze sobą. Najpierw na wał łożyska, bo on jest łożyskowany, a nie karter...

Edit: Jak krzywo siadły i jeździłeś to masz pewne, że wał się rozkalibrował :roll:




_________________

Auto-Blask
http://www.facebook.com/autoblaskpl
Obrazek


Ostatnio zmieniony 30 gru 2012, 23:35 przez Micky, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy