30 Październik 2009
Chciałbym wam zaprezentować mojego bzyka, którym jest Kymco Super 9 LC
Moja przygoda z jednośladami z silnikiem ;) zaczęła się gdy miałem 10 lat. Jak sporo ludzi był to słynny Romet Pony M2. Kupiłem ją za 400 zł. Gdy pierwszy raz na nią wsiadłem czułem się jak w niebie:P. Pierwsze uruchomienie i hura udało się wrzucić bieg ale za szybko puściłem sprzęgło i niestety mi zgasł:P Po kilku nieudanych próbach pojechałem wrzuciłem dwójkę i potem nabierałem wprawy. Lubią te motorowery się psuć więc co jakiś czas bawiłem się w mechanika. Dodam że osiągała owa motoryna prawie 50 km/h. Dobra koniec o niej. Jeździłem na niej przez 2 lata. Potem znudziła mi się i poszła w odstawkę, gdyż moi starsi koledzy zaczęli kupować skutery. To była euforia jak zobaczyłem pierwszy raz w życiu skuter z bliska był nim Keeway Hurricane. Od tamtej pory czułem że muszę mieć taki...
Oto historia mojego Kymcoka!
Nie mając zielonego pojęcia o "kibelkach" zacząłem rozmowę z mamą. Ona powiedziała nazbierasz połowę kwoty będzie skuter. No trudno trzeba było się wziąć za robotę. Pracując w wiśniach i tym podobnych pracach zbierałem pieniądze. W między czasie oglądałem skutery. Najpierw przymierzałem się do skutera Wilga II. Podobał mi się on i dobre było to że były tanie. Po pewnym czasie znalazłem to forum które uratowało mnie przed Wilgą i silnikiem znanym już każdemu 139QMB. Zacząłem szukać używek. Najpierw bałem się żeby nie był za duży szukałem jakiegoś Piaggio Zipa, Malaguti F10. Potem mój kumpel kupił sobie Gilere Runner przejechałem się i zrozumiałem że dam sobie rade z każdym skuterem. Więc wziąłem się za szukanie Aprili SR i Yamahy Aerox. Szukałem ale nie byłem oglądać żądnego z nich. Peugeot Speedfight był dla mnie okropny ale gdy przypadkowo ktoś napisał mi że sprzedaje spodobał mi się. Szukałem wersji 206 WRC byłem oglądać chyba 3 ale w każdej było coś nie tak. Były one po około 5000 tys. No i stało się przejrzałem na forum różne tematy o Kymco. Postanowiłem że będzie mój...
Jak gdzie i kiedy go kupiłem? Pierwsze jazdy.
Znalazłem go w salonie motocykli i skuterów w Łodzi na ul. Alei Włókniarzy. Wszedłem do środka i padł wzrok na czerwono czarnego KYMCO. Stał sobie z 4 kolegami: dwoma Super 9 w innych barwach i dwiema Gilerami Runner. Dookoła otaczały ich wielkie bestie. Harley Davidson Suzuki Hayabusa Wielkie Enduro i wiele innych. Spojrzałem na cenę mojego rumaka. 6000 tys. Wróciłem do domu po rozmowie z mamą wiedziałem że następnego dnia będzie mój. Nie mogłem zasnąć w nocy a jak już zasnąłem śnił mi się. Poszliśmy do salonu z tatą i mamą utargowaliśmy cenę do 5900 zł. Dostałem do tego kask TORNADO w prezencie lecz i tak go nie używam. Podpisaliśmy papiery i do wydziału komunikacji do ubezpieczyciela i już. Można ruszyć... Skuter wrócił do domu VW Transportem. Pierwsze odpalenie. Skuter po pyrkał sobie ok. 5 min i ruszyłem bardzo delikatnie rozpędziłem go do 30 km/h i jechałem tak. Z silnika wydobywał się ładny lecz cichy pomruk dwu suw-owego silnika. O docieraniu skutera nie będę pisał bo to nuda.Obecnie skuter ma 970 km. Jego V-max wynosi 55 km/h ale dziś jadąc drogą krajową numer 2 rozbujałem go z wiatrem to równo 60 km/h Do 50 km/h szybko się buja ale na tym kończy się zabawa i skuter zbliża się do v-max. Przyspieszanie jest umiarkowane ale o tym później.
Teraz przedstawię jego cechy.
Wygoda: Mam 174 cm wzrostu więc dla mnie jest bomba. Jadać z pasażerem o wzroście 180 cm. Jest bardzo wygodnie i jest jeszcze sporo miejsca. Jadać samemu jest po prostu super. Można porównać z wygodą w Runnerze. Kanapa jest miękka a amortyzatory dobrze tłumią dziury. No może przód trochę trzęsie jak się jedzie po nierównościach ale tyłek ma super wygodnie Przy 45 km/h czuć lekkie wibracje ale słyszałem że to blokada na wariatorze. Jedyny minus to to że nie da się wyprostować całkowicie nóg nóg. Ale nie przeszkadza to zbyt bardzo.
Zawieszenie: Kymco'kowe zawieszenie jest bardzo dobre tył jest miękki przód trochę twardszy, ale w zakrętach bardzo dobrze się spisuje. Koła 12 cali z oponami 120 mm(przód) 130mm (tył) bezpiecznie chronią przed upadkiem na zakręcie. W dość ostry zakręt 45-50 km/h można spokojnie wchodzić. Skoro mowa o zakrętach myślałem że będzie gorzej bo Runnerze jest trochę dziwnie. U mnie jest bardzo dobrze i w zakrętach jakby się usztywniał:P
Osiągi: Na razie są niezłe ale myślę że po odblokowaniu będą o niebo lepsze. Skuter osiąga bezproblemowo 55 km/h. Jak już wcześniej pisałem dzisiaj udało mi się 60 z niego wycisnąć. Za kilka dni jadę nad morze więc pojadę na przegląd jak wrócę i wtedy będzie ostra jazda. Przyspieszenie wydaje mi się być średnie. Myślałem że będzie lepsze. Ale zobaczymy bez blokad. Raz z ścigałem się z zablokowanym Keeweyem (v-max 60) i niestety dostałem po dupie jakieś 1,5 metra. Jadąc z Moto-Magnusem odblokowanym do 50 biorę go o jakieś 2 metry. Potem już mnie bierze. Więc jak dla mnie to jest średnie.
Praktyczność: Skuter pod siedzeniem ma duży schowek mieszczący kask integralny i sporo innych rzeczy. Posiada także całkiem pijemy schowek w tunelu środkowym Można tam wrzucić telefon dokumenty jakieś pierdółki. Pod plastikowym schowkiem, który zakrywa dalszą cześć schowka znajduje się akumulator. Posiada też wygodny haczyk na zakupy.
Hamulce: Wyposażony jest w dwu tłoczkowe hamulce marki Kymco które bardzo dobrze zatrzymują skuter. Przedni hantel jest powalający duża tarcza świetnie sobie radzi. Mam jedną wadę w tylnym hamulcu a dokładniej to że jednym miejscu jak prowadzę skuter piszczy mi. Na przeglądzie wymienią mi klocki. Było tak od nowości. Gościu powiedział na pierwszym przeglądzie że może się dotrze a jak nie to znaczy że to wada fabryczna i wymienią klocki. Niedługo myślę że tego nie będzie.
Dane techniczne:
Silnik: jednocylindrowy, 2-suwowy, chłodzony cieczą (LC)
Pojemność: 49 ccm
Moc: 5,6 KM/6,5 KM
Masa: 106 kg (zatankowany)
Koła: przód-120/70R12/tył-130/70R12
Hamulce: przód-tarcza, tył-tarcza
Zbiornik: 6,8l paliwo; 1,1l olej
Wysokość siedzenia: 800 mm
Wymiary: dług.- 1856, szer.- 694
Osiągi: 55 km/h (z dobrym wiatrem 60) - zablokowany
ok. 85 - odblokowany
Plusy i minusy
+ v-max
+zrywność
+/- przyśpieszenie
+ świetne hamulce
+świetne światła mijania
+niezawodność
+ sportowy wygląd
+++ Kymco
- wskaźnik paliwa (jak jest na połowie to potem po 20 km schodzi do czerwonego a w baku jest jeszcze około 3 litrow)
07.06.2010
Siemka wszystkim! Dawno nic nie pisałem. Nawet bardzo dawno. Kymco trochę się zmienił:) Obecnie ma przejechane 2856 km. Miewa się dobrze i ciśnie jak powinien:)
W marcu założyłem mu Tecnigas'a Next R. Wcześniej była zwężka w wydechu i ledwo się człapał 70-75 na max. Po założeniu wydechu i 6,5 g rolek Stag6 zrobiła się rakieta:) Osiąga 90 km/h i zbiera się jak powinno. Seryjnego Runnera i Speedfighta wciągam równo. Taka mała rzec a cieszy. Przed założeniem wydechu wydawało mi się że Kymco to wolne żółwie. Teraz wiem że wystarczy do nich odrobina tuningu aby cisnąć fast.
Ostatnio założyłem przedłużkę IGM - 4 cm co dało fajny efekt. Dla polepszenie go zdjąłem górny błotnik a w miejsce po nim wstawiłem białą siatkę tuningową. Rejestrację zaś umieściłem na przekładni. Niedługo dalszy ciąg prac.
Zrobiłem też audio ale na razie tylko prowizoryczne na weekend będzie już porządne więc zapodam foty.
Mój plan na najbliższą przyszłość to:
-Porządne audio
-Niebieska katoda pod nadwozie
- Lusterka
-Siatka we wlotach z przodu
- Yasuni R
- Jakieś wario
Mały sampler o mojej Super9:
http://www.youtube.com/watch?v=OG43d_nypPo
A tu osiągi od 0 - 90 km/h:
http://www.youtube.com/watch?v=ticDYHzCAPc
29.09.2010
Skuterek ma przejechane równo 5000 km. Jak na razie brak awarii. Kilka dni temu założyłem nowy wariator. Kupiłem go ponieważ stary był dość mocno zużyty. Nie liczyłem na wzrost osiągów. Kupiłem wariator za 150 zł Top Racing SV1.
04-04-2011
Siema:) Bardzo dawno tu nie wchodziłem:) Skuter ma przejechane 6k km i trzyma się dobrze. Trochę się w nim zmieniło.
Około 2,3 tygodni temu do skutera założyłem nowy wydech
Yasuni R od P/G. Miałem trochę problemu z przerobieniem, ale udało się. First run i skuter chodził ale wydech nie był uszczelniony dobrze przy cylindrze. Kupiłem uszczelkę Polini i wszystko było już dobrze. Spodobał mi się jego lekko metaliczny dźwięk. Na seryjnym wariatorze nie był regulowany i jeździł na 6,5g rolkach. był trochę za lekkie. Nie regulował go, bo po około tygodniu kupiłem wariator
Polini Speed Control, który bardzo dobrze się zgrał z Yasunim i Kymco. Przyspieszenie wzrosło, v-max również o kilka km, ale co najważniejsze praca silnika została wyrównana. Żadnych dziur w przyspieszeniu. Skuter równo przyspiesza do v-max, który wynosi minimalnie za żółte "h", czyli około 100 licznikowe, a realne 93-97. W zależności o ile oszukuje licznik.
Jestem zadowolony z wariatora i wydechu. Jak na 50 skuter naprawdę bardzo dobrze chodzi. Już za kilka dni założę gaźnik Dellorto 19mm Metrakita. Leży już u mnie na półce, ale czekam jeszcze an kryzę i ssanie. Nie mogę doczekać się przyspieszenia.
Aktualny setup:
* Yasuni R
* Polini Speed Control
* Hebo 60% Niebieska
* Sprężynki Hebo Racing Czerwone
* Rolki 6,9g Polini
** Gaźnik Metrakit Dellorto 19mm
** Część zostanie założona w najbliższej przyszłości
Plany:
- Założyć gaźnik pod koniec tygodnia
- Sprzęgło Hebo lub jakieś inne
- Odblokowany moduł
- Po tych operacjach zakończę na razie mechanikę i zacznę optykę.
- Po sezonie powinien zawitać Malossi Sport 70
Oto kilka zdjęć:) Nie długo dodam więcej i może zrobię jakiś filmik:)
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
[center]
[/center]
Kumpel na Boosterze - Wheelie
[center]
[/center]
[center]
[/center]
Kolejny Edit po założeniu gaźnika. Zapraszam do komentowania:)
Edit. 29-04-2011
Elo! Miał być edit po założeniu gaźnika, ale wyszło jak wyszło. Byłem chory i nie miałem czasu na regulację ani nic.
A więc gaźnik został założony do tego dysza 75 i przyspieszenie poprawiło się znacząco z czego jestem bardzo zadowolony. Gaźnik jest wyregulowany.
Napęd nie jest wyregulowany w 100% ponieważ Hebo 60% po założeniu gaźnika nie wydaje się być odpowiednia i zamówiłem Hebo 50%, nowe koperty i dzwon Tec CNC R. Ciekaw jestem jak będzie chodzić po regulacji. Dodatkowo muszę skrócić tuleję od Polini Speed Control, z 39 mm na 36mm. Przez to pasek nie wchodzi tak jak powinien i v-max jest mniejszy.
A jak już jesteśmy przy osiągach to obecnie v-max wynosi za litery i potem blokuje moduł więc niedługo zawita odblokowany. Przyspieszenie bardzo dobre ale da się zrobić lepsze. Obecnie kręci za duże obroty i trochę wyje. Rolkami próbowałem skorygować ale po założeniu 7,5 kręcił za nisko. Po pomieszaniu 6,9 i 7,5 także za nisko. Więc powinna to skorygować centralka.
Jak wszystko wyreguluje zrobię foty i nagram filmik.
Zostało mi kupić sprzęgło i moduł i zaczynam zbierać na cylek. Chciałbym Metrakit Hand Made 70, ale nie wiem czy w wakacje uda się go gdzieś dostać. Jeśli nie założę Airsal T6 Racing.
No to było by na tyle. W następnym tygodniu dam znać jak z regulacją
Pozdrawiam i zachęcam do komentowania.