Dzisiaj jest 14 lis 2024, 18:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 lis 2014, 22:31 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
Witam,

ostatnio zobaczyłem, że mam luz na wale góra-dół od strony wariatora, lekko puka jak ruszam.
Od strony prądnicy luzu już nie ma, czy trzeba już rozpoławiać silnik i wymieniac te łożyska, czy można jeszcze na tym jeździć?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 22 lis 2014, 22:58 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wymieniać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lis 2014, 23:29 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
A jakiej firmy polecasz, bo teraz miałem NTN luz c4, wytrzymały 4200km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2014, 20:40 
***

Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:56
Posty: 685
Lokalizacja: Puławy/Polesie
Pojazd: Aprilia SR Stealth
Koyo, Fag te będa najlepsze i nie zapomnij o prawidłowym montażu :) łożyska w kartery potem wał




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2014, 22:25 
***

Rejestracja: 23 cze 2012, 13:11
Posty: 660
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Aprilia sr
Jak jest lekki luz i masz tam serii czy jakis wydech a nie sport 70 to spokojnie polata. NTN sa bardzo dobre i po 4k przebiegu juz luz... :o Kolega na sporcie jezdzil 6 miesiecy na bardzo duzym luzie i nic sie nie stało




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2014, 22:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
kolejność montażu nie ma znaczenia, ważne aby poprawnie ...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 gru 2014, 20:53 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
Kupiłem skfy z luzem c4 niby wszystko fajnie założyłem łożyska na prasie wszystko równo itd. ale po złożeniu karterów i wymianie uszczelniaczy dalej jest luz minimalnie mniejszy lub nawet taki sam jak na tych starych łożyskach. Co jest?

Jest to sport 70.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2014, 13:01 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
Wyrobiona bieznia lozyska na wale.




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2014, 16:18 
*

Rejestracja: 26 lip 2013, 22:17
Posty: 134
Pojazd: yamaha neos
Zapomniałem dodać, że jedno łożysko te od strony prądnicy od samego początku głośno chodzi jakby kulki latały luźno, może to przez to bo wał ma 4000km przebiegu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 gru 2014, 19:48 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Nie jest to duży przebieg. Cylindry zwykle dobijają do minimum 15 000 km to biorąc to pod wzgląd musielibyśmy rozpoławiać silnik minimum 3 razy....problem może tkwić w nieprawidłowym montażu łożysk lub samego wału. Metoda jest dowolna jak ktoś wspomniał wyżej ,ale najprościej jest rozgrzać sam karter do wysokiej temperatury opalarką. Kiedy karter będzie miał już swoją temperaturę wrzucamy umiejętnie łożysko. Przy dobrze rozgrzanym karterze nie ma najmniejszego problemu z montażem. Wrzucamy łożysko - i tyle. Trzeba zwrócić uwagę czy łożysko na pewno wpadło do samego końca. Przy wymianie łożysk polecam od razu wymienić uszczelniacze. Nie jest to duży koszt ,ale warto to zrobić kiedy wymieniamy wał ,czy same łożyska. Ważnym krokiem jest też sam montaż wału w kartery. Po skręceniu wszystkiego trzeba na sucho zakręcić wałem. Musi on obracać się luźno, nie powinien stawiać większego oporu. Dodatkowo jeśli złapiemy go od strony wariatora lub pompy wody i poruszamy do siebie i w drugą stronę energicznie i szybko powinniśmy poczuć MINIMALNY luz. W tedy mamy pewność ,że wszystko poszło po naszej myśli. Warto sprawdzić symetrie wału ,czy jest wszystko proste. Jeśli chodzi o moje zdanie łożyska zużywają się za szybko. Chyba ,że jest to klasa Racing i wyżej.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 34 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy