Dzisiaj jest 02 gru 2024, 13:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 paź 2015, 18:08 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman pisze:
Powiem Ci, że w tym świetle sam mam wątpliwości bo teraz te ślady są wyraźniejsze...
Moim zdaniem są to już ślady przytarcia cylindra.Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi. Te ryski są wyczuwalne pod palcem?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 10 paź 2015, 18:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Wyczuwalne nie są.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 5:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Żeby zatrzeć żeliwny cylek to trzeba na czystej jeździć :P O cylinder się nie martw, zawsze tłoki zacierają się jako pierwsze.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 9:18 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Najtwardszym elementem są pierścienie,więc przy zbyt małej dawce mieszanki pierścionki wyszlifują tuleję cylindra ,temperatura postała przy tym rozgrzewa tłok a że jest podatny na szybkie nagrzewanie i rozszerzanie to i on się zacznie ścierac tak że kompresja pójdzie pa ,pa . Ona jest na poziomie 5,5bar lub niżej i już maszyny nie odpalisz. Wymiana tłoka może nie pomóc.Jest to dopiero zauważalne po przemierzeniu takiego cylindra i tłoka.Dosyc częstym objawem jest że po wymianie tłoka maszyna już niema takiego zrywu ,startu ,mocy.Kompresja niby jest ale już nie na poziomie nowego cylindra.Sam mam teraz taki dylemat gdyż tłok zgubił już wymiar jak i cylinder,wiem że po wymianie tylko tłoka jeszcze bym trochę pośmigał ,ale wywalic 170zł za tłok nominał gdzie nie mam gwarancji ile jeszcze cylinderek pożyje .Dlatego zastanawiam się już nad szlifem 60zł +170 tłok na pierwszy szlif i mam nowy cylinder.Mój stary zestaw niema nawet jednej ryski .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 10:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Na tłoku są widoczne ryski przez jego długość ale też nie są wyczuwalne. Co się okazuje tłok jest oryg do cylka od Malossi, sprzedawca zapewniał, że tłok jest Wosser'a a ja przecież nie mogłem tego sprawdzić więc trzeba było wieżyc :P

Zamówiłem nowe pierścionki i jakoś na dniach dojdzie zawór membranowy, złoże to i dam znać co i jak.


Jeśli komuś się jeszcze coś przypomni to proszę o odp :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 10:12 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Wrzuc foty tłoka. :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 13:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

-- 11 paź 2015, 14:59 --

Jakieś słabej jakości te zdj wyszły ale tyle to widać :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 15:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Przeciągneło jakieś paprochy[nagar?]
Odezwij się jak to poskładasz czy odpalił.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 17:39 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Masz tam tych rys, jakby filtr powietrza przepuszczał syf z otoczenia. Gładź cylindra wygląda podobnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 paź 2015, 18:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Co to filtra całkiem możliwe... łączenie było dość nieszczelne, a dokładnie coś takiego:

Obrazek


Gummma, tak wygląda cylek:

http://pokazywarka.pl/cylek/

-- 11 paź 2015, 19:32 --

W takim razie zamawiać pierścienie (bo pękł mi przypadkiem jeden, ale poza cylkiem) i membranę czy od razu oddać cylek do szlifu i zamówić nowy tłok?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2015, 4:57 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jak masz tylko możliwość to szlif. Możesz się próbować poratować nowym tłokiem ale osobiście szedłbym za tokiem myślenia kolegi n0ooRt.
Cytuj:
Sam mam teraz taki dylemat gdyż tłok zgubił już wymiar jak i cylinder,wiem że po wymianie tylko tłoka jeszcze bym trochę pośmigał ,ale wywalic 170zł za tłok nominał gdzie nie mam gwarancji ile jeszcze cylinderek pożyje .Dlatego zastanawiam się już nad szlifem 60zł +170 tłok na pierwszy szlif i mam nowy cylinder.Mój stary zestaw niema nawet jednej ryski .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2015, 9:13 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman zrobisz jak uważasz.
Osobiście bym popylał do gostka co robi szlify aby mi to przemierzył.
W zależności od tego jaki by wyszedł pomiar wtedy bym działał czy nowy tłok nominał czy szlif + tłok.
Cena pierścionków z przesyłką to jest cena już szlifu, a gwarancji śmigania praktycznie zero.
Mój cylinder bez rysek stracił na wymiarze 0,011mm i co ciekawe że od strony okna wydechowego.[tuleja zrobiła się lekko jajowata].Podobno ciężar korby i tłoka wyczynia takie cuda po dużym przebiegu cylindra[u mnie coś około 11kkm]Sprawdzałem także samymi pierścionkami przemierzyc tuleję cylindra przepuszczając je przez cylinder czy nie ma prześwitów ,ale przy takim luzie gołym okiem jet to nie zauważalne.Kompresja spadła do 4,5-5bar i o odpaleniu mogę zapomniec.
Ps. Nie wziąłem pod uwagę tak jak wspomniał kolega Gummma że możesz miec nieszczelne połączenie filtra powietrza z gaźnikiem i te ryski mogą byc dziełem piachu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2015, 15:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
No raczej najprawdopodobniej, że to przez ten filtr... I w sumie sam sobie narobiłem kłopotów, bo myślałem " A co tam taka mała szparka... Uszczelnie przy okazji..." Dzięki za odp.

Zabiorę jakoś na dniach cylek do szlifu i dowiem się co i jak..

Dzięki, bo bez Was straciłbym pewnie już jakieś 500zł na mechanika :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 paź 2015, 18:49 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
n0ooRt pisze:
Nie wziąłem pod uwagę tak jak wspomniał kolega Gummma że możesz miec nieszczelne połączenie filtra powietrza z gaźnikiem i te ryski mogą byc dziełem piachu.


Akurat ten temat przerobiłem na sobie i mam prześliczne "sznity" na tłoku i gładzi cylka o szerokości 1cm. Zamontowany na szybkiego filtr powietrza (w pewnym momencie odczepił się od gaźnika) i jazda po piaszczystych drogach zrobiły robotę. W ubiegłą sobotę jeszcze jeździł z zawrotną prędkością 40km/h, a dzisiaj już nawet zastrzyk pod świecę nie pomógł. Oczywiście to przez moją głupotę, bo "na szybkiego".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2015, 15:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Gummma, to tak jak u mnie, nie jesteś sam :D


A jeszcze tak propo szlifu, ten tłok może być jeszcze używany? Bo jutro jadę zrobić szlif i muszę zabrać ze sobą tłok i babka coś o nowym gadała, że jak nie mam to oni mogą zamówić itd.

Więc pytam czy się jeszcze nada ten tłok? Nie licząc tych rysek to jest on w dobrym stanie i nie ma aż tak wielkiego przebiegu :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2015, 15:34 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jak dałeś cylinder do szlifu to tłok też już musi byc nowy[ ten stary tłok to wymiar nominał 47,00] a nowy o ile nie masz głębokich rys będzie tłokiem na pierwszy szlif o wymiarze 47,20 .Jeśli oferują że dobiorą tłok do szlifu to osobiście bym się decydował o ile byłby to vertex ,trochę lepszy od meteora.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2015, 16:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
A od strony gaźnika mam okna w tłoku, czyli ten nie podejdzie?

http://allegro.pl/tlok-komplet-meteor-p ... 01382.html




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 paź 2015, 18:59 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Sorry ,wprowadziłem cię w błąd z tym tłokiem bo ty masz cylinder LC a ja ci podałem wymiar tłoka dla AC. na pierwszy szlif 47,20 .Twój tłok na pierwszy szlif ma wymiar 47,40




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 15:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
No mniejsze z tym bo tłok pewnie w zakładzie mi dobiorą ale pytam tak na wszelki wypadek o te okna

-- 14 paź 2015, 16:47 --

Mały ref...


Byłem dziś w zakładzie gdzie mieli mi przeszlifować cylek, zabrałem ze sobą też stary tłok, zostawiłem to na 2 godziny w tym czasie właściciel objechał hurtownie w mieście za tłokiem do niego ale niestety nie dostał, powiedzieli mi, że tłok i cylek nie jest tak bardzo ztyrany i wystarczy lekkie honowanie cylindra. Jako, że jeden pierścień pękł (ale poza silnikiem :D ) tłok dałem tylko z jednym, jeśli zdecydowałbym się na to honowanie to wystarczy kupić komplet pierścieni i zrobią mi to.

Czy po takim zabiegu bez większego tłoka w ogóle mi odpali? Będzie komprecha? Mają tylko trochę wziąć się za cylek bo jak wiadomo w środku jest z niklu

-- 14 paź 2015, 16:50 --

Mały ref...


Byłem dziś w zakładzie gdzie mieli mi przeszlifować cylek, zabrałem ze sobą też stary tłok, zostawiłem to na 2 godziny w tym czasie właściciel objechał hurtownie w mieście za tłokiem do niego ale niestety nie dostał, powiedzieli mi, że tłok i cylek nie jest tak bardzo ztyrany i wystarczy lekkie honowanie cylindra. Jako, że jeden pierścień pękł (ale poza silnikiem :D ) tłok dałem tylko z jednym, jeśli zdecydowałbym się na to honowanie to wystarczy kupić komplet pierścieni i zrobią mi to.

Czy po takim zabiegu bez większego tłoka w ogóle mi odpali? Będzie komprecha? Mają tylko trochę wziąć się za cylek bo jak wiadomo w środku jest z niklu

-- 14 paź 2015, 16:51 --

Aha, stary tłok ma 47mm i przy honowaniu jeśli miałbym jednak zamiar kupić tłok to musiałby on mieć też 47mm w górnym wymiarze.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 19:27 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman to już jest teraz twoja decyzja .Wszystko zależy jaką opinię o swoich usługach ma w okolicy ten szlifierz,bo może byc tak że chce cię zbyc jeśli nie chciało mu się szukac tłoka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy