Dzisiaj jest 02 gru 2024, 14:04



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Offline
Post: 14 paź 2015, 19:41 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Sorry za brak znakow PL, ale pisane z telefonu :P

Co do opinii nic nie powiem, bo nie wiem... Nie sàdzé, ze chcial mnie zbyc bo on szukal typowego do RV4 a podejrzewam, ze nie wiedzial, ze pasuje od innych modeli silnika byleby mial okna, bo jest to bardziej taki starszy facet ale z doswiadczeniem i nie zamawia na Allegro.

A wracajac do pytania, przy honowaniu nie potrzeba wiekszego tloka?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 14 paź 2015, 19:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman pisze:
przy honowaniu nie potrzeba wiekszego tloka?
Nie.Po honowaniu pierścienie się na tej powierzchni ścierają mikroskopowo i doszczelniają z tuleją cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 20:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Cytuj:
Czy po takim zabiegu bez większego tłoka w ogóle mi odpali? Będzie komprecha? Mają tylko trochę wziąć się za cylek bo jak wiadomo w środku jest z niklu

Zastanawia mnie to od dłuższego czasu... Skoro nie chcą zrobić szlifa tylko honowanie i wspominają coś o takim metalu jak nikiel to wychodzi na to, że masz cylinder aluminiowy z powłoką NiCaSil (potocznie nazywany nikasil), a tego się nie szlifuje. Owszem, jak nie ma głębokich rys to honowanie powinno załatwić sprawę, a ponadto zwiększysz smarowanie cylindra (olej gromadzi się w tych ukośnych ryskach). Pozostaje kupić nowy tłok dobrej jakości, pierścienie (warto też zmienić łożysko igiełkowe). O takich sprawach, jak zabezpieczenia sworznia tłoka to chyba nie potrzeba pisać. Osobiście zmieniłbym też o-ring pod głowicą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 paź 2015, 21:54 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman tem cylek Malossi to nie jest żeliwniak?Na foto tak właśnie wygląda.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 17:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Wiecie co, teraz to ja sam mam mętlik w głowie i nie wiem z czego ten cylek.


n0ooRt pisze:
cylek Malossi to nie jest żeliwniak?Na foto tak właśnie wygląda.


Od dołu jest brązowy ale to dlatego, że tam są pozostałości uszczelki, od strony głowicy jest typowo srebrny.


Jest to cylek tego typu:

http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-pol ... 4628.bhtml




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 17:29 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jesli cylinder ma gdzieś nalot rdzy to żeliwo jeśli nie to alu.Aluminiowych cylindrów bodajże się nie maluje farbą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 17:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Rdzy nie ma, a ta farba to wydaje mi się, że nie była od początku...




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 18:06 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
bartekchejman No to Panie zastosujmy najprostszą metodę... Przyłóż magnes :D Żeliwo, jako stop żelaza z węglem o zawartości węgla przekraczającej 2% jest magnetyczne.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 18:42 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Kurde, z ciebie to jakiś fizyk kwantowy a nie zwykły mechanik :D


Cylek Alu

-- 15 paź 2015, 19:42 --

A nowy tłok zmawiać czy tylko pierścienie pod niego i do honowania bo powiedzieli, że jeszcze nie jest on tak ztyrany...




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 19:01 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
bartekchejman pisze:
Cylek Alu
Tylko po co to ktoś malnął farbą? To z szlifu już nici jak zauważył Gummma.Pozostaje ci to honowanie +nowe pierścionki lub nowy tłok.Gdybyś jednak chciał się zdecydowac kiedyś na ratunek dla tego cylindra[ nie wiem czy to jest opłacalne] to mozna go jeszcze dac do tulejowania+honowanie [koszt +- 500zł]Nakładanie nikasilu przewyższa koszty zakupu nowego cylindra.Ceny od 700zł nikasil czeski ,nikasil angielski od 1200zł w górę w zależności w jakim stopniu jest zniszczona tuleja cylindra.[ toczenie i napawanie głębokich rys ,toczenie pod wymiar nałożenia powłoki ,honowanie itd,itd]

Ps. Byłem przekonany że to cylek żeliwniak [farba mnie zmyliła] :D


Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, 19:59 przez n0ooRt, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 paź 2015, 19:26 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
bartekchejman Zajmuję się całkiem inną branżą, nie jestem mechanikiem, a tym bardziej pojazdowym. To tylko resztki zamiłowania z dzieciństwa. Często szlifierz (ślusarz) ocenia stan gładzi cylindra i sam dobiera tłok. Tylko tu pojawia się problem, bo albo nie doczytałem, albo coś mi umknęło. Z mojego małego doświadczenia w silnikach chłodzonych cieczą raczej występują cylindry aluminiowe (dokładnie jest to stop Al, a nie w czystej postaci). Co do fizyki kwantowej to tutaj Ciebie zaskoczę... Jestem zbyt ograniczony intelektualnie, by zrozumieć tą dziedzinę fizyki.

-- 15 paź 2015, 20:26 --

n0ooRt pisze:
Tylko po co to ktoś malnął farbą? To ze szlifu już nici jak zauważył Gummma.Pozostaje ci to honowanie +nowe pierścionki lub nowy tłok.Gdybyś jednak chciał się zdecydowac kiedyś na ratunek dla tego cylindra[ nie wiem czy to jest opłacalne] to mozna go jeszcze dac do tulejowania+honowanie [koszt +- 500zł]Nakładanie niksailu przewyższa koszty zakupu nowego cylindra.Ceny od 700zł w góre w zalezności w jakim stopniu jest zniszczona tuleja cylindra.





Wychodzi na to, że cylinder aluminiowy. Na cylkach chłodzonych cieczą nie występują temperatury, które sprawiałby przypalanie się farby, Malossi niektóre cylki maluje na czarno, jedynie głowica pozostaje w kolorze metalu. Z góry przepraszam za mój bełkot i nieogarnięcie (praca do późna), cylinder żeliwny można poznać również po wadze. Co do zdarcia starej powłoki NiCaSil to jest całkowicie nieopłacalne, jak to ujął kolega n0ooRt . Na pytanie "dlaczego" postaram się jakoś logicznie wytłumaczyć. Sama powłoka nikasil nie stanowi problemu tylko warstwa stopu glinu, do którego przylega. Silnik w trakcie pracy (tarcie, itp) Wytwarza temperaturę, która zmienia budowę krystaliczną aluminium, co wiąże się z wytoczeniem tejże warstwy i regeneracji samego cylindra, później ponownym wytoczeniem i nałożeniem nowej warstwy NiCaSil'u. Żadna ceniąca swoje usługi firma nie podejmie się tego "zabiegu", nakładając warstwy powłoki w miejsce starej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2015, 15:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Gummma, n0ooRt, Co to tulejowania to wiem... Nie jestem tak głęboko w tym temacie :D


Jeszcze raz THX za odp!!! :D


A jeszcze takie pytanko :D


Wiadomo, lepiej kupić pierścionki Malossi/Polini za 60 zł niż NONAME za 25 ale czy te tańsze pośmigają trochę czy lepiej od razu coś porządnego?

Może zdecyduje się na tłok ale chcę wiedzieć jeszcze jak z tymi pierścieniami :D




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 paź 2015, 15:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Odradzałbym pierścienie none name jak już to pierścienie Malossi lub nowy tłok.
Tłoczek masz z Malossi to i pierśconki by wypadało dac dedykowane do tego tłoka a tym bardziej że te pierścienie mają swoje wycięcia na zamkach w tłoku czego już none name raczej nie mają i jakościowo i wytrzymałościowo to jest właśnie none name.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2015, 11:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Znow sorry za brak znakow PL ale pisane z tel... :D


Okey, thx. A jeszcze pytanko. Zauwazylem, ze na Allegro niektore tlokinie maja 47mm tylko 46.97. Ta roznica wystepuje tylko dlatego, ze sie zaokragla?

Np. ten:
http://allegro.pl/show_item.php?item=5328454287

Na PW napisali 46.97mm.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2015, 12:33 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Tłok z cylindrem nie może miec takiego samego rozmiaru [te odchyłki to jest ten luz montażowy potrzebny do tego aby tłok mógł się poruszac w cylindrze] Sprzedawcom nie chce się takiego tłoka mierzyc i ogólnikowo podają w aukcji że tłok ma 47mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 paź 2015, 17:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
I jeszcze tak przy okazji, pierścienie 47x1.5 brać czy 47x1.2 ?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.


Ostatnio zmieniony 18 paź 2015, 16:54 przez bartekchejman, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 paź 2015, 9:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 sie 2015, 10:28
Posty: 283
Lokalizacja: Protowo (Warmińsko-Mazurskie)
Pojazd: Rower z silnikiem 66cc
Imię: Jacek
Możliwe, że jestem w błędzie ale to jest tłok od skuterka 4t :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 paź 2015, 17:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Jeszcze pytanie dot. tego gaźnika... Muszę kupić 19/21mm czy starczy do tego większa dysza i regulacja?




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy