Dzisiaj jest 02 maja 2025, 7:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 cze 2014, 21:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2014, 14:18
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Peugeot
Siemanko.
Chcę pomalować felgi na biało. Teraz są szare... czy konieczne jest usunięcie starego lakieru np. scansolem? Czy wystarczy pobawienie się papierem , podkład i malowanie ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 01 lip 2014, 8:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jak poprzedni lakier nie jest tragiczny, nie odpada i nie ma tam nawalone dziesięciu jego warstw to wystarczy zmatowić i lakierować na to co jest.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 9:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 kwie 2014, 14:18
Posty: 43
Lokalizacja: Gdańsk
Pojazd: Peugeot
No tam jest oryginalny lakier ;) W jednym miejscu mała powierzchnia "napęczniała", ale jakoś to ogarnę :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 10:41 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Tam gdzie farbę podniosło , musisz zeszlifować tamto miejsce następnie wygładzić i zagruntować tamto miejsce. Następnie zmatowić grunt i pomalować na to :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 15:14 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Będzie widać, bo felgi malowane są przeważnie proszkowo i jest to dosyć gruba warstwa, chyba, że zeszlifować (fazować brzegi na większym odcinku). Bierz Scansol, pomaluj nim ładnie, odczekaj, usuń stary lakier. Jak oczyścisz wszystko z lakieru to ewentualne niedoskonałości potraktuj papierami ściernymi o odpowiednich gradacjach (w zależności jakie są te "niedoskonałości"). Ważne tez aby dobrać odpowiedni podkład. W Twoim przypadku do metali nieżelaznych, aluminium (właśnie, że to pomalujesz :D). Jak chcesz bardziej ekonomicznie to zdrap wszystkie bąble i to co odchodzi, później szpachla samochodowa i szlifowanie na gładko. Resztę opisali koledzy wyżej.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 19:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
nie ma sensu zdzierać oryginalnego lakieru, tylko roboty sobie dodasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lip 2014, 20:25 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Zależy jakich efektów oczekuje. Byle na odpierdziel to można pomalować pędzlem :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 6:56 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Bardziej na odpierdziel mu wyjdzie, jak zacznie usuwać ten stary lakier Scansolem. Lakier proszkowy się ładnie wylewa, do tego dobrze izoluje, więc po choinkę go usuwać?




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 17:43 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Dlatego, że aluminium ma to do siebie, że się utlenia w specyficzny sposób. Wszędzie tam, gdzie lakier został mikroskopijnie uszkodzony pojawiają się bąble i po zdrapaniu ich trzeba szlifować na większej powierzchni aby zgubić "uskok" na oryginalnym lakierze. Zdaję sobie z tego sprawę ile to pochłonie czasu i pracy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 18:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
no to trzeba rozszlifować, łatwiej rozszlifować niż wszystko od 0 robić, jak zedrzesz to powiem Ci tak, nie rozlejesz dobrze podkładu albo porobisz zacieki, porobisz przecierki i ogólnie gówno zrobisz totalne, tutaj masz dobry grunt. zmatowić, poszlifować, miejscowo dać epoksyd, rozszlifować i lakier wierzchni




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lip 2014, 22:34 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2011, 12:36
Posty: 791
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
ja proponuje zanieść do piaskowania i tyle :D




_________________

ZAPRASZAM DO SIEBIE :)

Piaggio Typhoon <MoNsTeRek:

https://www.facebook.com/Pawelek016?not ... _new_likes

viewtopic.php?t=354526




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy