Witam
Pewnie wiele osób się już zastanawiało i po części chciało troszkę wsadzić ten silnik do swojego TGB lub ktoś do Italjeta.
A więc ja to planuje, i chciałem podsumować fakty w tym temacie.
Przyznam ze w TGB są dobre silniki, ich osiągi jak na AC są bdb.
Ale "+" wymiany na silnik Minarelli LC będą takie:
-jest większa dostępność części
-u mnie w mieście jest odczuwalny spadek osiągów w upały
-No i LC lepsze osiągi
Zbierałem różne informacje w tym temacie i tutaj podsumowanie:
-Oba silniki maja mocowanie nad cylindrem lecz długość tej "rury" jest dłuższa w TGB, co do rozstawu "wieszaków" jeszcze nie mam informacji.
ZDJĘCIE tutaj R50X z silnikiem minarelli, widać żę wszystko umocowane jak by seryjnie.
-Filtr powietrza - w Minarelli filtr powietrza jest umiejscowiony obok cylindra, w TGB jest on nad pokrywą przekładni. W TGB na filtr powietrza przeszkadza rama, filtr nie wejdzie, więc albo przerobić mocowanie albo przedłużyć, gdzieś umiejscowić domowymi sposobami filtr powietrza. Jest jeszcze jedno wyjście, silnik od Malaguti F15 (w moim wypadku
![:mrgreen:](https://forum.mieloch.pl/images/smilies/icon_mrgreen.gif)
)
tam jest umiejscowiony filtr powietrza nad pokrywą przekładni i tu na 95% sprawa z filtrem rozwiązana.
-Elektrykę - Tu podam jak to będzie u mnie z silnikiem od Malaguti F15. Wszyscy mówią że trzeba przerobić całą elektrykę. Z mojego porównania schematów, elektryka jest całkiem podobna, lecz w praktyce może być inaczej, No ale przed stawie moje porównania:
W TGB występuje cewka i moduł oddzielnie, a w minarelli (silniku od F15) cewko-moduł.
Nie znam sie na elektryce, ale ja wychodzące kable z silnika podzieliłem je na: Zapłon, Akceptacje (kabel do stacyjki) i do Regulatora (dające prąd na światła)
Minarelli: Z silnika wychodzi 7 kabli:
Zapłon:
- 4 do cewko-modułu
Akceptacja:
- 1 do stacyjki
Prąd:
- 1 do ssania, gdzie potem do prawego przełącznika i regulatora
- 1 do regulatora
TGB: Z silnika wychodzą 4 kable
Zapłon:
- 2 do modułu
Prąd:
- 1 do ssania, gdzie potem do prawego przełącznika i regulatora
- 1 do regulatora
Powiązania?
-Zapłon
W silniku minarelli 4 kable idą do cewko modułu z tamtąd wychodzi fajka i mamy zapłon.
W TGB wychodzą 2 kable do modułu, z modułu wychodzi masa, "akceptacja" i 1 do cewki - z tamtąd fajka i mamy zapłon.
-Akceptacja
W silniku minarelli wychodzi kabel prosto z silnika
W silniku TGB wychodzi kabel z modułu
-Prąd
Wszystko to samo, porównać wyżej
-Amortyzator - Rożni się tylko średnica śruby przy bloku silnika, to albo amor od skutera z silnikiem minarelli, albo zrobić sobie przedłużkę.
-Chłodnica i zbiorniczek - Tu według uznania, jak ktoś chce wsadzić minarelli to nie będzie się zniechęcał tym że nie ma miejsca na chłodnice i zbiorniczek - zawsze znajdzie się miejsce, nawet na widoku nad światłami
No i to tyle, czekam na wypowiedzi najbardziej elektryków. To są moje porównania wszystko by wyszło w praktyce
Teoretycznie zmiana silnika w TGB nie jest trudna, chyba że ktoś już to doświadczył to niech pisze.
Pytanie: Czy długość tej rury co podtrzymuje silnik można przedłużyć jakimiś przyciętymi tulejkami?
Pozdrawiam