Dzisiaj jest 11 lut 2025, 13:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 gru 2009, 22:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
Witam
Pewnie wiele osób się już zastanawiało i po części chciało troszkę wsadzić ten silnik do swojego TGB lub ktoś do Italjeta.
A więc ja to planuje, i chciałem podsumować fakty w tym temacie.

Przyznam ze w TGB są dobre silniki, ich osiągi jak na AC są bdb.
Ale "+" wymiany na silnik Minarelli LC będą takie:
-jest większa dostępność części
-u mnie w mieście jest odczuwalny spadek osiągów w upały
-No i LC lepsze osiągi

Zbierałem różne informacje w tym temacie i tutaj podsumowanie:
-Oba silniki maja mocowanie nad cylindrem lecz długość tej "rury" jest dłuższa w TGB, co do rozstawu "wieszaków" jeszcze nie mam informacji.
ZDJĘCIE tutaj R50X z silnikiem minarelli, widać żę wszystko umocowane jak by seryjnie.
-Filtr powietrza - w Minarelli filtr powietrza jest umiejscowiony obok cylindra, w TGB jest on nad pokrywą przekładni. W TGB na filtr powietrza przeszkadza rama, filtr nie wejdzie, więc albo przerobić mocowanie albo przedłużyć, gdzieś umiejscowić domowymi sposobami filtr powietrza. Jest jeszcze jedno wyjście, silnik od Malaguti F15 (w moim wypadku :mrgreen:)
tam jest umiejscowiony filtr powietrza nad pokrywą przekładni i tu na 95% sprawa z filtrem rozwiązana.

-Elektrykę - Tu podam jak to będzie u mnie z silnikiem od Malaguti F15. Wszyscy mówią że trzeba przerobić całą elektrykę. Z mojego porównania schematów, elektryka jest całkiem podobna, lecz w praktyce może być inaczej, No ale przed stawie moje porównania:
W TGB występuje cewka i moduł oddzielnie, a w minarelli (silniku od F15) cewko-moduł.
Nie znam sie na elektryce, ale ja wychodzące kable z silnika podzieliłem je na: Zapłon, Akceptacje (kabel do stacyjki) i do Regulatora (dające prąd na światła)
Minarelli: Z silnika wychodzi 7 kabli:
Zapłon:
- 4 do cewko-modułu
Akceptacja:
- 1 do stacyjki
Prąd:
- 1 do ssania, gdzie potem do prawego przełącznika i regulatora
- 1 do regulatora
TGB: Z silnika wychodzą 4 kable
Zapłon:
- 2 do modułu
Prąd:
- 1 do ssania, gdzie potem do prawego przełącznika i regulatora
- 1 do regulatora
Powiązania?
-Zapłon
W silniku minarelli 4 kable idą do cewko modułu z tamtąd wychodzi fajka i mamy zapłon.
W TGB wychodzą 2 kable do modułu, z modułu wychodzi masa, "akceptacja" i 1 do cewki - z tamtąd fajka i mamy zapłon.
-Akceptacja
W silniku minarelli wychodzi kabel prosto z silnika
W silniku TGB wychodzi kabel z modułu
-Prąd
Wszystko to samo, porównać wyżej

-Amortyzator - Rożni się tylko średnica śruby przy bloku silnika, to albo amor od skutera z silnikiem minarelli, albo zrobić sobie przedłużkę.

-Chłodnica i zbiorniczek - Tu według uznania, jak ktoś chce wsadzić minarelli to nie będzie się zniechęcał tym że nie ma miejsca na chłodnice i zbiorniczek - zawsze znajdzie się miejsce, nawet na widoku nad światłami :P

No i to tyle, czekam na wypowiedzi najbardziej elektryków. To są moje porównania wszystko by wyszło w praktyce :P

Teoretycznie zmiana silnika w TGB nie jest trudna, chyba że ktoś już to doświadczył to niech pisze.

Pytanie: Czy długość tej rury co podtrzymuje silnik można przedłużyć jakimiś przyciętymi tulejkami?

Pozdrawiam




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 11:18 przez Kamil_TGB, łącznie zmieniany 6 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 gru 2009, 17:00 
*

Rejestracja: 17 lis 2007, 10:44
Posty: 34
Lokalizacja: Wągrowiec
Pojazd:
Więc tak ja mam minarelli horizontal w TGB 101 ale ac. Tuleje trzymającą silnik przedłużyłem dystansami po 15mm na strone i zastosowałem oś z tgb. Koniecznością było zamontowanie przedłużki lub wymiana amortyzatora ja zastosowałem pierwsze rozwiązanie. Uciąłem też podnóżki pasażera i zamontowałem filtr gąbkowy ( stożek) . Silnik był z REXA wiec i z niego została zamontowana elektryka, prawie wszystkie kostki pasowały. Nie pasowały tylko te od przełączników i świateł z przodu.

EDIT:
foto (sory za jakość)
Obrazek
Obrazek
Obrazek




_________________

teżebe tuning


Ostatnio zmieniony 21 gru 2009, 17:11 przez aras95, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 gru 2009, 17:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 lip 2009, 23:41
Posty: 179
Pojazd:
Czyli wszystko się zgadza, dystanse u Ciebie działaja. Co do filtra to tak jak mówiłem, przy seryjnym filtrze przeszkadza rama przy stożku właśnie nóżki. Co do amortyzatora to ja też zastosuje raczej rozwiązanie z przedłużka.
Tylko teraz ta elektryka :?:

Dzięki Aras95




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy