Dzisiaj jest 28 lis 2024, 19:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Jaki cylek brać, żeby się nie grzał?
Airsal 70 Sport AC 100%  100%  [ 3 ]
Airsal 50 Sport AC 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 3
Autor Wiadomość
Offline
Post: 27 lip 2016, 19:44 
*

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:49
Posty: 5
Pojazd: Italjet Formula 50 AC
Pierwszy post, witam wszystkich,

Doradźcie mi proszę, co wybrać. Potrzebuję skutera głównie na dłuższe trasy (ok. 60 km) w dwie osoby, bez pałowania ok. 50-60 na h i nie wiem na jaki cylinder się zdecydować, Airsal Sport 50 czy 70 (AC). Chodzi mi głownie o to żeby się nie przegrzewał ani nie zatarł, ale żebym nie miał problemów z jazdą pod górę itp. Proszę o wypowiedzi z doświadczenia.

Setup:
17,5 dellorto, stożek revo zakryty
króciec 17,5 (19mm bądź 21 mm kosztuje ponad 2 stówy więc odpada)
Wał Top Racing Race HQ
Łożyska Wału Koyo C3
Pasek Malossi X-Special
Wydech Stage6 Pro Replica odblokowany
Wariator Polini SC

Skuter to Italjet Formula 50 AC 1996r. Opcja większy gaźnik odpada dlatego pytam.
Edit: Waga tych dwóch osób to łącznie ok. 140 kg.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 27 lip 2016, 20:45 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2013, 15:04
Posty: 2270
Lokalizacja: Sochocin
Pojazd: Aprilia Rally70LC
Oczywiste jest to , że lepszym wyborem będzie 70cc. Na 50cc musiał byś bardziej "męczyć silnik" tym bardziej we 2 osoby. Aluminium jak wiadomo lepiej odprowadza ciepło. Jeżeli dobrze wszystko wyregulujesz to nie powinno być problemów z przegrzewaniem. Większy gaźnik tak czy siak by się tu przydał , chociaż 19mm.




_________________

Apka Rally :)
Stage6 Streetrace 70cc LC
Dellorto Black Editon 19MM/Filtr oryginał
Wariator Stage6 Sport Pro/Przeciwtalerz Stage6
Pasek Dayco
Sprzęgło Polini 3G/Dzwon Polini Speed Bell
Wał Top Racing Evo NG
Wydech Giannelli Shot V2




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lip 2016, 21:45 
*

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:49
Posty: 5
Pojazd: Italjet Formula 50 AC
Krąży opinia, że jest to konieczne do 70cc. To teraz chciałbym się dowiedzieć, może ktoś miał 17,5 przy 70cc w AC i jeździł dłuższe trasy? Jak taki wybór wygląda w praktyce?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 28 lip 2016, 9:17 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
17.5 to jest takie minimum które można zastosować w LC. Do AC pakowałbym gaźnik 21 lub 19 żeby w ciepłe dni cylinder był w stanie się schłodzić. Nie bój się spalania bo nie będzie one kosmiczne. Na gaźniku 19mm przy AC miałem spalanie około 4.5L




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2016, 19:09 
*

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:49
Posty: 5
Pojazd: Italjet Formula 50 AC
EDIT: Dobra to inaczej, jeśli zostawię dellorto 17,5 i stożek, to lepiej brać sporta 70 czy 50 (ac)?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2016, 19:49 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ja bym założył filtr puszkę i 70cc i z czasem zmienił gaźnik na 19mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 lip 2016, 19:57 
*

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:49
Posty: 5
Pojazd: Italjet Formula 50 AC
Czemu puszkę? Przecież chodzi o to, żeby więcej powietrza dostawał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2016, 12:48 
***

Rejestracja: 31 sie 2015, 10:02
Posty: 929
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd: Aprilia RS 125
Imię: Kamil
Ale będzie kosmiczne spalanie. Stożek nie jest dobry. Wyciągnij tylko zwężenie z filtra oryginalnego i starczy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2016, 16:03 
*

Rejestracja: 27 lip 2016, 18:49
Posty: 5
Pojazd: Italjet Formula 50 AC
Kupiłem Powerforce 70.

Dla zainteresowanych zrobieniem dobrego Italka lub Tgb w sporcie (wydaje mi się, że) należy kupić:
Zawór membranowy 22mm Polini:
http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=P2130044
Króciec ssący 22 Polini:
http://www.sip-scootershop.com/en/main/base/Details.aspx?ProductNumber=P2150361

Co do tuningu morini. Jeśli masz 70 cc w Formuli z dobrym wydechem i wyregulowanym napędem, a osiągasz tylko realne 80, warto o tym pomyśleć. Bo np. Aprilia SR z takim samym setupem jak Ital bądź TGB tak jak przyglądałem się na necie, ma znacznie większego buta i v-max. A jedyna różnica to właśnie dostępnośc szerszych króćców i przepustowość seryjnego zaworu Apki. Zobaczymy jak złożę. I gaźnik z czasem dam Tec 21.

Wiem, że odkop, ale może się przyda komuś.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy