Dzisiaj jest 11 lut 2025, 17:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 22 sty 2011, 22:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
Witam! Posiadam skutera TGB Sky 50. Jest to rocznik 1998 (z grudnia) i mam następujące pytania:
1. Czy jest w nim silnik AC czy franco Morini?
2. Czy Cylinder od AC a od Franco jest taki sam? (Bo na allegro widziałem cylinder 70cc bo chce kupic i pisało do silnika AC i czy by pasował do franco morini)
3. Czy te silniki duzo się od siebie różnią?

Z góry dzięki za Pomoc :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 23:19 
**

Rejestracja: 17 paź 2009, 16:42
Posty: 276
Lokalizacja: lbn
Pojazd:
ac to rodzaj chłodzenia ac= powietrze lc= wodne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 23:22 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
I nic więcej? Żadnych więcej różnic? Czyli Cylinder jest taki sam?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 sty 2011, 23:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
każdy cylinder morini podejdzie tobie.
szukaj pod TGB bądź pod Katanę i musi pasować, nie ma innej opcji.
co do 70cc, nie bierz tej tandety za 100 zł chińskiej bo będziesz może miał minimalnie większą moc niż na seryjnym. lepiej kupić tec HQ 50cc i będzie dobrze jeśli twój się zatarł czy coś. jeśli masz seryjny dobry to zostaw go,

Chyba że chodzi ci o 70cc typu Polini/Malossi lub jakieś aluminiowe typu airsal stage6 to w porządku .

aha od razu Ci skontruję następne zapewne pytanie ( bo może paść jeśli chodzi o ten cylinder chiński za 100) czemu nie ? bo nie to że ma mało co większą moc od seryjnego, to i wytrzymałość nie ta.
Kilka osób z forum się na nim przejechało już więc odpuść go .

aha i nie piszcie zaraz że jakiś mędrzec jestem bo nie napisał o jaki cyl mu chodzi a ja już pisze czego ma nie brać .
piszę po to żeby nie zaśmiecać tematu 10 postami o tym samym .


Ostatnio zmieniony 22 sty 2011, 23:42 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 0:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 7:28
Posty: 2771
Lokalizacja: Psary
Pojazd: Air Max System
koza_sky50 pisze:
. Czy te silniki duzo się od siebie różnią?

Słuchaj, "AC" to jest rodzaj chłodzenia . Nazwa silnika to jest Morini . AC to jest chłodzenie powietrzem (air cooled) , a LC to jest cieczą (lequid cooled). W każdym silniku takie coś występuje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 7:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2010, 20:33
Posty: 93
Pojazd:
a franco morini to co to jest?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 10:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 sie 2008, 10:36
Posty: 281
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
Franco morini to pełna nazwa tego typu silnika. Wszyscy mówią morini ponieważ jest krócej :wink: Nazwa ta wywodzi się od imienia i nazwiska gościa który kupił firmę moto morini :)


Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 10:22 przez nynek, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 14:26 
**

Rejestracja: 17 paź 2009, 16:42
Posty: 276
Lokalizacja: lbn
Pojazd:
Pełna nazwa to Franko Morini Motori.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 16:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
Scratch : Czyli odradzasz mi ten cyl? http://motoallegro.pl/tuning-cylinder-7 ... 79523.html :cry:




_________________

TGB - Diabeł
RS - Szatan.

Aprilia : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1841573#1841573




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 17:44 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
Nie ruszaj tego ścierwa ja miałem z takim tylko 50 ogromne problemy tłok spuchł po przejechaniu 3 km

odradzam

jak chcesz coś taniego to tec hq za 200 z groszami




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 17:48 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
dokładnie.
chociaż może Ci się zdarzyć , że przejeździsz nim sezon bez problemów.
ale nie licz na wielką moc.
moc będzie trochę wyższa niż na seryjnym jak wspomniałem wyżej.

jak już wybierz ten:
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... b9dc84b165 50cc

a jak chcesz 70cc
to tanim rozwiązaniem i w miare mocnym cylindrem jest :
http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... b9dc84b165

no chyba że chcesz żeliwo to wtedy polini sport / malossi sport ale cena wtedy ok 450zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 19:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
A Lepsze osiągi są na żeliwnym czy Aluminiowym? I Czy Aluminiowy jest lepszy czy żeliwny? i Który wytrzymalszy ? Myślałem nad Power Force 319 zł 46mm. Hmm...

A czy na tec HQ 50cc osiągi dużo sie poprawią?




_________________

TGB - Diabeł
RS - Szatan.

Aprilia : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1841573#1841573




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 20:37 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
aluminium wytrzymalszy, ale za to jak zatrzesz bez możliwości szlifu,
jeśli pokusisz się o stage6 osiągi będą lepsze niż na airsalu, ale droższy jest

żeliwo nie kręci takich obrotów . ale za to z reguły dłużej na nim pojeździsz chociaż aluminium wytrzymalsze jest i jak coś to szlif zrobisz w żeliwie.

z żeliwa bierz malossi sporta , ew polini sporta ;) 450 zł jakieś za malossi a minimalnie lepszy niż polini jest

tec HQ jest porównywalny do serii, jak wynika z opisu może byś minimalnie mocniejszy,
jak Ci zależy na dużej mocy to bierz stage6. jak z żeliwa to malossi sport.


Ostatnio zmieniony 23 sty 2011, 20:46 przez Scratch, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 sty 2011, 21:05 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lut 2010, 19:24
Posty: 2341
Pojazd: CBR 600 F3
tec HQ to prawie jak seria

cyl aluminiowy mniej się grzeje, lepiej oddaje ciepło i jest wytrzymalszy jeśli jeździsz na dobrym oleju czystym paliwie

ale jakieś paprochy , piach i dupa bo szlifu nie zrobisz

żeliwo nie posiada powłoki nicasilowej tak jak alu jest przez to mniej wytrzymalszy ale w przypadku zatarcia szlif + tłoczek i lecisz

no i żeliwo gorzej oddaje ciepło = bardziej się grzeje

jeśli dobrze dotrzesz to obydwa będą dobre i dużo pojeżdżą (oczywiście dobre paliwo i olej) ale nie ukrywajmy

100km dla żeliwa przy temp 30-35 stopni no to już max (niektórzy się wzburzą że potrafią zrobić więcej ale dla mnie to dystans po którym postój powinien być wskazany)

sumienie nie pozwoliłoby mi dalej pruć bez postoju no bo to jest potężne obciążenie:

wyjaśnię

każdy metal puchnie i nie ważne czy to asso czy china tłok każdy zwiększa swoja objętość w pewnym stopniu (tyle że markowy dojdzie do pewnego momentu i dalej już nie zwiększy obj. no i dłużej zajmie dojście do tego momentu, niż chiński który np po 3 km spuchnie i stanie w cylindrze jak u mnie)

chodzi tu o stop metalu z jakiego wykonany jest tłok

dodam że miałem przypadek w zetorze gdzie na nowym tłoku (czajna) widać było rożne odcienie czyli nie do końca wymieszane 2 stopy metalu :shock:

złapał tłok cylinder w miejscach gdzie był jaśniejszy

dlatego robi się tolerancje podczas szlifu żeby czasem nie złapał cylindra przy maksymalnym spuchnięciu

to jest taki odstęp graniczny od tłoka który powoduje niemożliwość spotkania się tych dwóch elementów a jednocześnie nie zmniejsza kompresji (nie pozwala jej uciekać )


i teraz na zimnym silniku może być mniejsza kompresja bo gdy tłok się nagrzeje zwiększy objętość to automatycznie dociska pierścienie do ścianek i może wytworzyć się większe ciśnienie

ale teraz zobacz jakie to musi być tarcie przy rozgrzanym do granic silniku przy wysokiej temp otoczenia przy obrotach rzędu 8-9 tyś

dlatego dobry olej + paliwo zapewni cylindrowi nie przerwany film olejowy (smarowanie) a każda drobinka wpadająca do ściśniętego cylindra robi taki Sajgon momentalnie rysując go i w ten sposób zacierając , łamiąc pierścienie które nie wytrzymują obciążenia itp.


summa summarum silnik jednocylindrowy małej pojemności wysokoobrotowy szczególnie chłodzony powietrzem to bardzo awaryjna jednostka wrażliwa na oleje i płyny eksploatacyjne




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 mar 2011, 22:47 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 mar 2009, 19:58
Posty: 332
Lokalizacja: Malbork
Pojazd:
Mylicie sie koledzy :)

Silnik Morini a Franco Morini różni się przede wszystkim sworzniem. Zwykłe morini takie jak w katanie, tgb ma sworzeń 12mm a już italjet formula ma 10mm.
Drugą różnicą jest pompa wody, inaczej napędzana.
Po trzecie, tu nie jestem pewien ale różnią się też podobno przełożenia.


PS: Aktualnie składam silnik Franco Morini.



Pozdrawiam.




_________________

S6 Sport Pro, S6 19mm BE, E13 Top Racing Race, Yasuni R City, Malossi Multivar, Hebo R, Dayco.

Aerox*Midrace ! Zobacz i oceń !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=48351




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 mar 2011, 22:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
AjekMK, TGB ma sworzeń 10mm.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 mar 2011, 22:53 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Po drugie TGB to jakaś dziwna jednostka, ni to z italjeta ni to z katany taki mieszaniec i jeszcze coś nowego dodane ;)
ale jeździ ..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2011, 16:44 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2011, 21:26
Posty: 36
Lokalizacja: Starogard Gd.
Pojazd:
Jeździ i to jak ;)))




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2011, 17:18 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
A moje coś ostatnio słabo, odpowiedzcie w tym temacie http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=129863
Gdzie może łapać lewe powietrze, czy to na pewno wina lewego powietrza czy coś innego ? zaraz wrzucę filmik iskry na świecy i jeszcze jakiś inny ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2011, 18:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2008, 17:25
Posty: 124
Lokalizacja: brac kase
Pojazd:
AjekMK, To ty się mylisz :mrgreen: tgb ma 10mm ale tgb to jest, ze tak powiem podróbka morini z italjeta, chociaż trochę części pasuje. A w sr i katanie to już co innego bo to jest tzw nowszy typ dlatego już jest inne.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy