Dzisiaj jest 15 lut 2025, 3:20



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 kwie 2013, 12:50 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
siema :) Mam rozebrany skuter, więc trzeba poczyścić, jest niewielki nagar na tłoku, w oknie wydechowym większy. Czym to wyczyścić ? można w ogóle to czyścić ? :D




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2013, 14:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
Rozpuszczalnik :)




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2013, 15:44 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2011, 19:39
Posty: 679
Lokalizacja: Czułów , KRK
Pojazd: Peugeot Trekker
Zwol4 pisze:
Rozpuszczalnik :)
no samym rozpuszczalnikiem to raczej nie zejdzie. szyszu3, weź papier ścierny bardzo drobny i ścieraj delikatnie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 kwie 2013, 21:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
spruboje umyc go jeszcze akra plynem do mycia silnikow, moze zejdzie, albo moze benzynom posmarowac ten nagar i go podpalic myslicie ze zmieknie ?




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:11 
*

Rejestracja: 19 wrz 2012, 18:46
Posty: 31
Pojazd:
Słuchaj rób jak chcesz ale taka moja rada. Często tłoki jak i gladzie cylindrów nei są idealne szczególnie przy większym przebiegu :P Nagar który masz na tłoku nie jest niczym złym! Czyszcząc go możesz nieumyślnie porysować tłok. Nagar ma jakąś objętość i zmniejsza komorę sprężania podczas pracy tłoka. Masz wtedy wyższą kompresję :) lepiej będzie odpalał, będzie lepszy kop :D
Kiedy ja rozbieram silniki to bardzo rzadko czyszczę tłoki :) wszystko jeździ i jest ok! Co do okna wydechowego to możesz wyczyścić, ale rób to delikatnie. Probuj począwszy od benzyny i rozpuszczalnika. Papier ścierny w ostateczności, jeśli już to drobna gramatura. Nie podpalaj nic xD popracujesz to samo zejdzie. W komorze spalania są dużo większe temperatury niż podczas spalania benzyny ;)
Powodzenia
pozdr. :)




_________________

:)


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 12:13 przez marnotrawca, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
marnotrawca, Dokładnie tak. Ale okno bym jednak umył Akrą :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 12:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
czyli tłoka nie myć, tylko okno. Okej DZIĘKI ! :)




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 13:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
marnotrawca, ale brednie wypisujesz.
Zwiększając stopień sprężania, nie zwiększa się kompresja "!!" "!!" "!!" "!!"
Zmienia się charakterystyka silnika.

szyszu3, wyczyść ten tłok i okno papierem. Nawet jak będą rysy to nic się nie stanie.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 16:17 
*

Rejestracja: 19 wrz 2012, 18:46
Posty: 31
Pojazd:
Maciek1997 - na spokojnie. Kiedy na tłoku nie ma nagaru to zwiększa się objętość komory spalania, tym samym zmniejsza się kompresja. :) Wyobraź sobie strzykawkę. Kiedy naciskamy na tłoczek a wylot zatkamy palcem to ciśnienie w cylindrze strzykawki jest większe. Dlaczego? Bo zmniejszyła się objętość cylindra. Kiedy mamy już wyjechany tłok i cylek to wszystko staje się mniej sczelne, spada komprecha itd ;) Co do czyszczenia papierem ściernym... Napisałeś, że nawet jak będą rysy to się nic nie stanie O.o ... Powiem tyle jak masz zatarty/przytarty tłok i na nim są zarysowania to nadaje się praktycznie na wyrzucenie ew. jak kasy nie masz to wrzucasz pierścienie nowe i jako tako to się trzyma, ale kiedy na tłoku lub cylindrze są zatarcia to jak to ma dobrze pracować? :P okno wydechowe jest najmniej ważne spośród całości i je można wyczyścić z nagaru, lecz to wszystko trzeba robić delikatnie, z wyczuciem :) warto przemyśleć całą robotę a dopiero później się za nią brać bo niechcąco można coś spepszyć. :) Z nagaru czyści się tylko wtedy kiedy zakładamy nowe pierścienie ponieważ gdy są stare to nagar uszczelnia całość ;) kiedy pierścienie są stare to najlepiej zostawić to wszystko. nagar - USZCZELNIA. po to się zbiera na tłoku :PP
Pozdrawiam.
ps. szyszu3 najlepiej zostaw papier ścierny w spokoju :P




_________________

:)


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 16:20 przez marnotrawca, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 16:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
marnotrawca, nagar to resztki lipnego oleju.
Nie zwiększysz kompresji, zwiększając stopień sprężania.
Co do pierścieni. Pierścienie dostosowują się do gładzi cylindra.

Co do papieru. Jak kupujesz tłok to on jest szorstki na denku. No to papier nie zaszkodzi.

Twoja teoria jest wyssana z palca.
W HIGH END'ach nie ma nagaru bo jeżdżą na syntetykach. A nawet jeśli jest to znikowe ślady są i jakoś to ma kompresje 10-12bar.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 16:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
szyszu3, tłok zostaw w odrobinie Akry na noc, żeby rozpuściło nagar i wystarczy, ja bym się nie bawił w papiery ścierne bo za 100km znowu będziesz miał osad- robota głupiego :D. Nagar na tłoku nie ma większego znaczenia na osiągi, w oknie wydechowym już ma.
Maciek1997 pisze:
W HIGH END'ach nie ma nagaru bo jeżdżą na syntetykach. A nawet jeśli jest to znikowe ślady są i jakoś to ma kompresje 10-12bar.

Te hajendy mają częściej zmieniane tłoki niż Twoje koleżanki z klasy podpaski, więc się nie dziwię że prawie nie mają nagaru przy najlepszych olejach :mrgreen: Nagar będzie zawsze :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 17:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
PlastusR50X, uwierz że jest różnica między mineralnym/pół syntetykiem a syntetykiem.
Wiem bo po 30 motogodzinach tłok w RM był jak nowy zero nagaru a w Hondzie na pół syntetyku był zawalony nagarem.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 17:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
PlastusR50X, hahahahaha, ale dałeś :D z tymi podpaskami :D spoko, zostawie w akrze chyba albo w ogóle nie będę robił nic, tylko okno wyczyszcze.




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 17:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Maciek1997, No tak ale do sportów nie leje się syntetyka (tak wyczytałem w necie i nie wiem dlaczego tak jest :mrgreen: ). Ogólnie z tego co mnie uczono na chemii to osad musi byc zawsze, bo nie wierzę że spalanie zachodzi w 100% Przecież benzyna to nie same węglowodory ale i metale ciężkie :mrgreen: . Czyli jak masz tak czysto w silniku to i w wydechu też masz tak czysto?
szyszu3, jaki masz przebieg i jaki olej lałeś? :P
/Wszystkie sporty to antypancerniaki, mi nie udało się jeszcze żadnego zatrzec a parę cylków przez łapę mi się przewinęło. Sporta katowałem na Motulu półsyntetyku, po 3kkm było trochę nagaru ale przed sprzedażą tylko wsadziłem do Akry z rozpuszczalnikiem pomiziałem go pędzelkiem ( :mrgreen: ) i był jak nówka :P


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 17:51 przez PlastusR50X, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
przebieg nie jest mi znany bo nie działa mi coś pędkościomierz ;x nie wwiem co jest z nim. Jak kupowałem skuter we wrześniu to koleś kazał mi zamawiać repsola z neta, bo on zawsze go lał :) Ale ja teraz castrol actevo x-tra scooter, powiem wam że tego nagaru nie ma dużo.. 1/4 tłoka taka plamka tylko jest. na oknie jest go o wiele więcej. Edit: Dam teraz chyba cylek do portingu do Maćka ;p to moge znów lać syntetyka ? bo castrol to semi syntetyk, a podobno po semi nie można dawać full syntetyka, ale jak będzie wszystko wyczyszczone :)




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297


Ostatnio zmieniony 02 kwie 2013, 18:40 przez szyszu3, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 kwie 2013, 20:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
szyszu3, Jaki masz konkretnie cylek? Rób porta, to daje dużo frajdy z jazdy :) . W necie jest port mapa do Polini Corsy / For Race do Morini :D .
szyszu3 pisze:
to moge znów lać syntetyka ?

Ja osobiście bym lał :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 13:47 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
cylek niestety chinski ;/ myslalem ze poliniak bo na glowicy jest napisane polini, a na cylku nic nie ma wiec chinol.. Jak sadzicie 10km wytrzyma seryjny wal ?




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 13:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2011, 22:49
Posty: 1002
Lokalizacja: Kłodawa
Pojazd: Aprilia Sr + Alfa 146 Ti
szyszu3, a co twój chiński cylek wygeneruje 10km? Niemożliwe. Wał spokojnie wytrzyma, jeśli nie ma luzów od teraźniejszego przebiegu.




_________________

Ktoś się podszywa pode mnie pod nr gg 41030559!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 14:37 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 paź 2012, 20:32
Posty: 74
Lokalizacja: Gryfice
Pojazd:
No Maciek1997, powiedział że da rade normalnie zrobić 10km, więc jak sie zna to dobrze wie :) Jak sprawdzić luzy na wale ? wiem że na korbie jest luz, że chodzi na boki, ale to podobno ma tak być.;p a jak sie łapie za wał od strony wario lub magneta to nic nie chodzi .;p




_________________

odwiedź moją apke !

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p ... 59#2169297




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 kwie 2013, 14:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
szyszu3, na boki może być. Aby nie było góra-dół ;)




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy