Dzisiaj jest 14 lut 2025, 19:21



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 19:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Ciekawe czy w 2T nie będzie powodowac spalania stukowego.
maniutek1406 pisze:
żeczą jakom

CHRYSTE PANIE


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 19:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lip 2009, 21:19
Posty: 596
Lokalizacja: Long Beach, CA
Pojazd: Z4 E85/530dA E60 M-Tech/Sierra
maniutek1406, metanolu używają w żużlu.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 20:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
DJPIECZYWO pisze:
Taki mały wykład z chemii:
Nie prawdą jest że robią z "gówna". Ponieważ nazwa "BIO" odnosi się do ekologii alkohol jest wytwarzany z np. ziemniaków, buraków cukrowych i robimy z tego czysty spirytus (czyli alkohol etylowy który pijemy w różnej postaci od wódki po drinki czy wina).
Przy spalaniu alkoholu etylowego wydzielanych jest mniej związków zanieczyszczających środowisko, pozwala nam to zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska o około 25%
Alkohol etylowy to najczystsza ciecz łatwo palna (łatwiej się opary palą czystego spirytusu niż benzyny ponieważ etanol jest lżejszą cieczą od benzyny) - jak pamiętamy: metanol, etanol, propanol, butanol itd. (etanol jest na drugim miejscu i ma dwa wiązania natomiast benzyna ma bardzo podobną budowę do benzenu i ma trzy wiązania - więc jest cięższa).

Podsumowując:
- benzyna pb 95 (95 oktan ciężka)
- alkohol etylowy etanol (BIO85) (105 oktan bardzo lekkie)

To teraz niech mi ktoś wyjaśni dlaczego miał by być bardziej brudny ??

Tak na marginesie miałem 5 z chemii ale to było dawno :mrgreen:


A różnicy mieć nie będziesz ponieważ bioetanol (jak zwał tak zwał) ma 105 oktanów a nasza benzyna 95 jak sama nazwa wskazuje 95.

Czyli jak zrobisz mieszankę 1:40 nic się nie stanie - jedyną różnicę możesz poczuć to na plus :wink:

PS: Gdybym ja miał okazje lać takie coś w swoim mieście i by było tańsze chociaż o 50gr nigdy bym nie wrócił do zwykłej benzyny :wink: 5 sekund bym się nie zastanawiał tylko odrazu lał do pełna :wink:


W du*ie byles g*wno widziales :)

Nie metanol, etanol propanol itp tylko metan, etan, propan, butan, pentan, heksan, heptan, oktan, nonan, dekan itp

To sa tylko i wylacznie alkany, sa alkeny i alkiny jeszcze, sa tez weglowodory aromatyczne jak np benzen, ksylen, toluen itp

(etanol jest na drugim miejscu i ma dwa wiązania natomiast benzyna ma bardzo podobną budowę do benzenu i ma trzy wiązania - więc jest cięższa).

G*wno prawda :)
Benzen wzor sumaryczny C6H6, ma 6 wiazan, z czego 3 wiazania to wiazania podwojne. Benzyna jest mieszanina ogromu weglowodorow :) Liczba oktanowa mowi tylko i wylacznie o podatnosci spalania detonacyjnego! nie o predkosci spalania... Tak np. benzyna 98 spala sie wolniej od 95, za sprawa wyzszej kalorycznosci paliwa, a np taka benzyna shell v-power racing 100+ ma oktanowosc ponad 100 poprzez dodatki eterow do paliwa, ktore sa bardzo odporne na spalanie detonacyjne, a przy okazji spalaja sie naprawde bardzo szybko :) przyklad ze cos co jest lzejsze spala sie wolniej jest nieprawda jest to ze taki nitrometan, ma budowe podobna do alkoholu, masa molowa jest wyzsza, a spala sie duzo szybcjej, dziwne, nieprawda? Wszystko zalezy od budowy czasteczkowej zwiazku.

"Alkohol etylowy to najczystsza ciecz łatwo palna" nie rozumiem tego stwierdzenia... A np nitrogliceryna o czystosci sp.cz (spektralnie czysta ok 99.(99)% czystosci) bedzie bardziej czysta od alkoholu etylowego o czystosci cz.d.a czyli 99.95-99.98%? Pomysl czasami chlopie :)

Pozdrawiam, uczeń 2klasy technikum chemicznego :)




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 20:36 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 9:09
Posty: 150
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
PlastusR50X, jestem dysortografem
Borek96, byłem blisko xd
Given, nie tak nerwowo ;p ja tam wole praktykę niż teorie, praktykowałem już bimber z żyta w motorynce oraz inne ciecze łatwopalne, nawet i diesla lałem, ale jak silnik ostygł można było zapomnieć o odpaleniu xd




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=208799

oceń mojego matrixa xdd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 20:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
Ja i praktyke i teorie, bo jak znasz teorie to fajnie mozesz wykorzystac w praktyce. :)




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 20:48 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 9:09
Posty: 150
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
praktyka jest wtedy kiedy coś działa ale nie wiesz dlaczego ;p
Koledzy z forum jak myślicie bio benzyna wejdzie w obieg ??




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=208799

oceń mojego matrixa xdd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 20:52 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Given pisze:
czego 3 wiazania to wiazania podwojne
to jest tylko teoria, to są elektrony zdelokalizowane.
maniutek1406, a ja jestem dyslektykiem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 21:14 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
maniutek1406, nie wiem nie wgłębiałem się w to, ale jeżeli masz bezpośredni wtrysk paliwa to lepiej unikać jakichkolwiek dodatków biopaliw, właśnie w gaźnikowach chyba chodzi o to, że gardziel może korodować czy coś w tym stylu




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lis 2011, 22:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
"Dodatek benzyny silnikowej do etanolu (15-30%) wynika z konieczności poprawienia właściwości niskotemperaturowych. Wykorzystanie 100% etanolu (E100) byłoby utrudnione w niskiej temperaturze mieszanka paliwowa odparowuje wolniej i w związku z tym nie tworzy optymalnej mieszaniny z powietrzem . Benzyna w tym momencie spełnia tutaj rolę polepszacza właściwości paliwa i ułatwia zimny zapłon."

Mi się wydaje, że właśnie to ma największy wpływ na problemy z tym paliwem w gaźnikowcach.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 13:14 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 9:09
Posty: 150
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
razor99, jak ci może gardziel skorodować, skoro aluminium nie koroduje guma może się rozkruszyć co najwyżej,
aluminium może skorodować tylko jeżeli jest pokryte rtęcią. "Natomiast nie jest odporne na działanie wodorotlenków (np. NaOH, KOH), kwasów beztlenowych (HF, HCl), wody morskiej i jonów rtęci"(http://pl.wikipedia.org/wiki/Stopy_alum ... _aluminium).




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=208799

oceń mojego matrixa xdd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 15:01 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
maniutek1406, korozja to inaczej proces utleniania więc możliwe, że po prostu alkohol utlenia gardziele i niektóre elementy gaźnika (to nie moja teoria gdzieś o tym czytałem :mrgreen: )




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 16:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 cze 2009, 23:05
Posty: 766
Lokalizacja: Wschowa
Pojazd: Raptor R700 i 80 Cab
razor99 pisze:
po prostu alkohol utlenia gardziele i niektóre elementy gaźnika (to nie moja teoria gdzieś o tym czytałem )

razor99 pisze:
gardziel może korodować czy coś w tym stylu



No normalnie myślałem, nad tym, co by napisać na ten temat .. ale głowa mnie zaczęła boleć, takiego facepalma walnąłem :D

:mrgreen:




_________________

razor99 pisze:
muszę prowadzić jedną ręką bo już na obie ręce nie mogę

- Bo?
razor99 pisze:
bo jak waliłem to miałem zgiętą rękę w łokciu oraz w nadgarstku


Obrazek


Ostatnio zmieniony 25 lis 2011, 16:22 przez JawoR, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 19:22 
*

Rejestracja: 12 gru 2010, 9:09
Posty: 150
Lokalizacja: Legnica
Pojazd:
JawoR, Ja już tu tyle facepalmów walnołęm że masakra xd




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=208799

oceń mojego matrixa xdd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 19:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 wrz 2009, 8:12
Posty: 1770
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Insignia B
JawoR, tak w jakiejś gazecie czytałem :mrgreen: albo już coś przekręciłem xD maniutek1406, no właśnie mi też ta teoria się nie podobała, ale to szkodzi i już chyba wiem gdzie tkwi problem samochody typu flexi fuel mają przerobione gniazda zaworowe i na tym polega filozofia :D




_________________

toyota-corolla-1-6-dual-vvt-i-by-razor99-t323266.html Corolla by Razor
corolla-ts-by-razor99-t415180.html Corolla TS by Razor




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lis 2011, 22:00 
*

Rejestracja: 20 wrz 2011, 18:45
Posty: 22
Lokalizacja: Ostrowiec
Pojazd:
Kioshi, Ostrowiec ?:D
W ostrowcu kiedyś na Kilińskiego w Malpolu był 85 BIO
Lałem jedynie do komara i jeździ




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 10:17 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2009, 16:51
Posty: 1219
Lokalizacja: Kraków
Pojazd:
przeciez aluminium moze korodowac 0.o Tworzy sie wtedy warstwa tlenku (Al2O3) na powierzchni aluminium, co jest bariera ochronna przed dalsza korozja, tak samo koroduje np srebro, czarny osad na srebrnych sztuccach to jest wlasnie osad tlenku srebra...




_________________

Obrazek

Ku pamięci [*]
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 13:33 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lut 2010, 19:12
Posty: 814
Lokalizacja: Koło
Pojazd: A4 3.0 v6 quattro
Given pisze:
Tworzy sie wtedy warstwa tlenku (Al2O3) na powierzchni aluminium, co jest bariera ochronna przed dalsza korozja

Czyli po prostu pasywacja...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 14:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Kioshi pisze:
Alkohol etylowy??


spala się dużo czyściej niż benzyna :) Poczytaj lub pooglądaj coś o "Niewidzialnym ogniu" w pitstopie. :twisted:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 16:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2009, 13:21
Posty: 153
Lokalizacja: Jeżowe
Pojazd:
Czyli preferejucie to paliwo do skuterów czy nie ? Bo jak tak to jade do rzeszowa po to coś :D




_________________

SR Setup:
Top Perfomances due plus 70cc
Wariator Stage6 R/T!
Sprzęgło Stage6 torque control
Gaźnik 17,5 Tec. / tec 21mm
Yasuni C20 / leovince zx
Zapraszam do tematu z sr: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=178790




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 lis 2011, 16:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 paź 2010, 17:23
Posty: 243
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
Występuje spalanie stukowe, czego wynikiem jest wysoka temperatura spalania, głowica się niszczy, trzeba lać więcej oleju. Ale jeżeli ogarniecie sobie -

a) Świecę irydową
b) Gaźnik minimum 19mm przy 50'tce
c) Macie silnik chłodzony cieczą
d) Umiecie wyregulować skuter porządnie, a nie jakoś tam

To możecie motać :) Ale w ogólnym rozrachunku, nieopłaca sie




_________________

Cytuj:
.a siedze w branży juz pare ładnych latek .


Cytuj:
Cytat:
Wiek: 16

:cool: :cool:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy