Dzisiaj jest 27 lis 2024, 8:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 01 lis 2009, 17:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Witam

Prawidłowe odłączanie pompki (zwanej trochę nieściśle dozownikiem) polega na wyjęciu napędzającego ją trybika spod dekla na którym jest zamontowany.

Poradnik jest dedykowany do silnika minarelli am (nie ważne czy 3 czy 6), ale pewne zasady w nim zawarte są ogólne dla silników motorowerowych posiadających skrzynkę biegów i chłodzonych cieczą. W wypadku tego silnika należy postąpić tak:


1) Zamawiamy komplet uszczelek do silnika (będą potrzebne do ponownego złożenia). Koszt ok. 50-65 zł (dostępne w sklepie Mieloch).
2) Spuszczamy olej ze skrzynki biegów. W tym celu odkręcamy plastkowy korek u góry prawego dekla a potem korek spustu oleju (ten pod kick-starterem) i spuszczamy olej. Ten drugi korek jest pod śrubokręt krzyżakowy, i należy uważać aby go nie "obrobić" bo później śię nie odkręci go a tym bardziej nie przykręci. Ja zastąpiłem go śrubą o odpowiednim gwincie, z łbem pod klucz płaski.
3) Odkręcamy kick-starter (jeśli nasz minarelli am akurat go posiada, bo były wersje bez niego, posiadające tylko rozrusznik elektryczny).
4) Spuszczamy płyn chłodzący. Na pompce cieczy chłodzącej jest taka śrubka pod śrubokręt krzyżakowy, i ją właśnie należy odkręcić. Wcześniej oczywiście odkręcamy korek chłodnicy/zbiorniczka wyrównawczego, aby cały płyn sprawnie spłynął.
5) Odłączamy wąż od chłodnicy od pompki cieczy (jedna obejmka - jeśli jest seryjna, będzie ciężko - trzeba pomanewrować śrubokrętem; warto zastąpić ją zwykłą nową skręcana na śrubę).
6) Odkręcamy plastikową pokrywkę pompki oleju, mocowana na dwa imbusy. Odłączamy wężyki (dwa) od pompki oleju. Odpinamy także linkę od pompki oleju [linkę pompki oleju należy wyjąc z "trójnika", gdzie się rozdziela na pompkę i gaźnik biegnąc od manetki, lub zastąpić ją dorabianą w zakładzie zwykłą linką idącą od manetki prosto do gaźnika].
7) Jeśli jeden z nich (wężyków) idzie do króćca (ja mam aluminiowy Pollini 21mm, więc tak to jest tam rozwiązane - nie posiadam wiedzy jak jest w seryjnym) to czywiście odłączamy go od króćca, a otwór w króćcu zaślepiamy śrubką (u mnie była to srubka pod klucz płaski "10").
8) Drugi wężyk idzie oczywiście do zbiorniczka oleju i jego też trzeba w jakiś sposób zaślepić. Tu użytkownik ma pole do popisu, bo są różne możliwości. Ja wykonałem zaślepkę z kawałka wężyka i kleju Butapren. Może być też silikon np. biały. To bez znaczenia, ponieważ w tym zbiorniczku nie będzie żadnej cieczy, a zatyczka ma chronić jedynie przed kurzem. Mówię tu o zbiorniczku połączonym ze zbiorniczkiem wyrównawczym chłodnicy. Jeśli są one oddzielne, oczywiście cały zbiorniczek oleju można zdemontować.
9) Odkręcamy śruby imbusowe trzymające prawy dekiel silnika.
10) Zdejmujemy dekiel. Jeśli by złożony na silikon należy trochę popukać w niego z czuciem używając młotka gumowego lub czegoś drewnianego. Czyścimy brzeg dekla i kartera z resztek silikonu i starej uszczelki, aby po złożeniu nie ciekło.
11) Kiedy już mamy zdjęty dekiel, upeniamy się który z plastikowych trybów znajdujących siię w jego przedniej części napędza pompkę oleju.
12) Demontujemy zabezpieczający pierścień zeggera mocujący plastikowy tryb napędzający pompkę oleju. Używamy do tego celu specjalnych szczypiec dostępnych w każdym sklepie z narzędziami za ok. 10-15 zł.
13) Samej pompki oleju nie demontujemy!!! Jest ona dobrym zaślepieniem otworu, który by powstał po jej zdemontowaniu, a poza tym w niczym nie przeszkadza w jeździe.
14) Zaślepiamy dwa wyloty pompki oleju (te na których były wcześniej wężyki). Ja połączyłem je połączonymi wężykami o różnych średnicach wewnętrznych (trzy różne). Pamiętajmy, aby założyć na taki trzyczęsciowy wężyk tą czarną gunkę uszczelniającą, która byla tam oryginalnie.

Operacja wykonana - gratulacje! Teraz przystępujemy do składania.

15) Składamy starter nożny (jeśli go mamy). Przykręcamy dekiel do kartera, oczywiście stosując uszczelkę. Możemy składać uszczelkę "na twot" czyli smarując ją smarem z obu stron. Przykręcamy dekiel imbusami, pamiętając o odpowiednim ułożeniu kick-startera. Zajmuje to chwilkę, ale jest wykonalne.
16) Przykręcamy kick-starter i plastikowy dekielek pompki oleju. Pamiętajmy aby jego tylną część, tam gdzie jest otówr w gumowej wkładce na linkę, zaślepić np taśma izolacyjną.
17) Dołączamy wąż cieczy chłodzącej.
18) Przykręcamy wszystkie korki i zalewamy olej i płyn chłodzący (pamiętajmy aby nie zostawić pęcherzy powierza, bo silnik będzie ciągle się zagrzewał!).

To mój sposób. Mam nadzieję, że ifno kompletne i pomoże.

pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 01 lis 2009, 17:12 przez MVP, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2009, 21:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 gru 2009, 19:13
Posty: 381
Lokalizacja: Mrągowo
Pojazd:
po co robic tak skaplikowana operacje jak mozna odlaczyc dozownik oleju i zatkac od niego rurke




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 gru 2009, 21:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Robiąc tak jak piszesz rozwalasz sobie pompkę oleju :lol: Pompka jednocześnie smaruje się olejem. W przypadku jego braku zostaje uszkodzona nieodwracalnie.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2010, 16:19 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 12:25
Posty: 79
Lokalizacja: dolnośląskie
Pojazd:
A nic się nie stanie jak po prostu spuszczę cały olej i odłączę kabel od kontrolki i będę robił mieszankę? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2010, 19:00 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Stanie się. Pompka oleju ci się zatrze, bo będzie chodzić na sucho.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2010, 21:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2009, 18:00
Posty: 28
Lokalizacja: Morąg
Pojazd:
Są 2 opcje po których nic sie nie stanie:
1 wyciągasz pompkę i dozownik 2 kabelki od dozownika rozłączasz izolujesz ( ale tak zeby sie nie stykały)

2 robisz zamknięty obieg :)




_________________

Zipp Jazzy -> Aprilia Sr 99 -> Malagitu F12 03 -> Yamaha Aerox 99 -> Piaggio NRG 04 -> Aprilia RS125 99 -> Yamaha Aerox 97 -> RS125 GS ->itd.

Porting, flow, tuning silników 2T, 4T, lakierowanie
GG: 4129154




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2010, 21:34 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lip 2009, 18:58
Posty: 305
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd:
mam pytanie , czy dozownik jak jest odłączony już od dłuższego czasu i robię mieszankę ale jest nie wykręcony i pewnie się zatarł , czy on może obciążać wał ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 sty 2010, 21:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 12:25
Posty: 79
Lokalizacja: dolnośląskie
Pojazd:
A jak zrobić zamknięty obieg? ;> Pewnie ten wężyk od gaźnika podłączyć w jakiś sposób do pojemnika, tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sty 2010, 13:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:47
Posty: 1480
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Pojazd: Suzuki Bandit 400
Dokładnie tak :wink: Wtedy nic nie szkodzi silnikowi.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 sty 2010, 16:10 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2009, 12:25
Posty: 79
Lokalizacja: dolnośląskie
Pojazd:
I tak zrobię. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2010, 11:41 
*

Rejestracja: 28 maja 2010, 21:42
Posty: 20
Lokalizacja: tczew
Pojazd:
macie jaksi poysl zeby ten zamkniety obieg zrobic zeby jaki tam pojemnik sprytny wstawic w ten wezyk od oleju ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2010, 12:00 
*

Rejestracja: 02 kwie 2010, 8:24
Posty: 60
Lokalizacja: Ciechanów
Pojazd:
Zamknięty obieg robimy podłączajac przewód oleju idący do gaznika do zbiorniczka oleju.Wtedy pompka sie smaruje a olej trafia do zbiorniczka i jest cacy :)
Tylko wtedy pamiętaj o robieniu mieszanki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lip 2010, 17:28 
*

Rejestracja: 28 maja 2010, 21:42
Posty: 20
Lokalizacja: tczew
Pojazd:
aha taki patent dobra,dzieki, musze skolowac dluzszy taki wezyk i bedzie cacy wielkie dzieki, pozdrawiam nesta :d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 lip 2010, 22:03 
**

Rejestracja: 29 cze 2010, 22:42
Posty: 244
Lokalizacja: Dukla
Pojazd:
heh ale po co to odłanczac ?? zeby samemu robic mieszanke?
:D nie rozumie tego po co?




_________________

^_^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 11:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lip 2010, 20:50
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Pojazd:
Bo jest prawdopodobieństwo ze pompka nawali a i wtedy cylek sie zatrze ;p A jak sam robisz mieszankę to masz pewność że olej dociera do cylka ;)




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=73045 <--- Moja Sr'kaa ;D Malossi Sport'a 70 już nie ma.. jest Streetrace ;D i Yasuni R..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 17:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
a taki glośny szum moze być spowodowany zacierającą się pompką?




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 18:57 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 14:38
Posty: 510
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd:
m930x pisze:
a taki glośny szum moze być spowodowany zacierającą się pompką?


tak !


najlepiej jest zrobic obieg zamkniety i po klopocie ;))




_________________

Aero pisze:
KEWIN WYMIATSZ

:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 lip 2010, 20:11 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lis 2009, 22:05
Posty: 1094
Lokalizacja: Słupsk
Pojazd:
kewin pisze:
m930x pisze:
a taki glośny szum moze być spowodowany zacierającą się pompką?


tak !


najlepiej jest zrobic obieg zamkniety i po klopocie ;))



a;e az tak glosny ze zaglusza prace silnika?




_________________

[center]Obrazek[/center]
Prodżekt:

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &postorder




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy