Dzisiaj jest 06 maja 2024, 14:03



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Paliwo
Post: 28 wrz 2011, 17:46 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2011, 0:03
Posty: 79
Lokalizacja: Rabka
Pojazd:
Witam ma pytanie. Mogę lać do Yamahy Jog RR (r. 2008) 98? Zawsze lałem 95 ale kumpel mówi, że on wlał 98 i skuter ma lepszego kopa. Ma racje czy nie? zatrze silnik czy bedzie lajt?:)
Prosze o odpowiedz i pozdrawiam :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 17:52 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2011, 13:53
Posty: 222
Lokalizacja: Rzeszów
Pojazd:
nyger96, to jest praktycznie to samo w jeździe, ale na 98 moze ci tłok wypalić bo jest suceh. Lałem 98 a teraz tylko 95 jak sie o tym dowiedziałem :/




_________________

Dziwki koks Aerox !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 18:02 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 15:57
Posty: 161
Lokalizacja: Podkarpacie
Pojazd:
nie zwiększy osiągów przy 50cc :mrgreen: a tak jak kolega wyżej powiedział jest suchsze niż 95 i może być nawet szkodliwe dla silnika :P

zawsze ziałem z ludzi którzy piszą np. na allegro na aukcjach " Zawsze jeżdżony na 98 " przy motocyklach 50cc :lol:




_________________

MÓJ ZIPEK! WPADNIJ I OCEŃ :)
Cytuj:
na pierwszym był total zimny na drugim zagrzany a na trzecim spuchł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 18:04 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2011, 23:00
Posty: 0
Lokalizacja: Wałcz
Pojazd:
Ja jakos leje caly czas Vpower na Shellu i jest dobrze a ma zrobione na nim 8tys km i nic sie nie psuje ani nic.




_________________

DoMaN




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 18:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
jeśli chcesz lać 98 polecam dodatkowo splanować głowicę o max 1,5mm, wtedy wykorzystasz maksymalnie jak tylko silnik spalinowy potrafi kaloryczność paliwa :wink:
Fatalek pisze:
nie zwiększy osiągów przy 50cc a tak jak kolega wyżej powiedział jest suchsze niż 95 i może być nawet szkodliwe dla silnika

To zależy od stopnia sprężania.
Cytuj:
Paliwo napędza silnik poprzez spalanie się mieszanki paliwowo-powietrznej w jego cylindrach. Spalanie to przebiega w bardzo krótkich cyklach. W trakcie każdego cyklu zmieszana wcześniej z powietrzem benzyna musi ulec możliwie jak najbardziej całkowitemu spaleniu z określoną (dużą) szybkością.
Istotne jest, aby zapłon nastąpił w wyniku iskry od świecy zapłonowej. Jeśli dla danego silnika liczba oktanowa paliwa będzie za mała, to nastąpią lokalne samozapłony paliwa przed właściwym momentem początku spalania czyli tzw. spalanie stukowe. Te lokalne samozapłony powodują powstanie przyrostów ciśnienia i generują powstawanie fal dźwiękowych, określanych jako stuki.
Stukanie może prowadzić do uszkodzenia silnika, szczególnie panewek na główce i stopie korbowodu i samego łożyskowania wału korbowego. W mniejszym stopniu niekorzystnie działa na zawory, tłoki, korbowód. Proces spalania zależy od jego warunków, które zależą od konstrukcji silnika, ale jest też zależny od składu chemicznego paliwa.
Ze względu na to, że tendencja do spalania stukowego wzrasta wraz ze wzrostem ciśnienia występującego przed momentem zapłonu w cylindrze, im w silniku występuje narzucony konstrukcyjnie wyższy stopień sprężania tym potrzebne jest wyżej oktanowe, a zatem zwykle droższe paliwo do jego napędzania. Z drugiej strony wzrost stopnia sprężania zwiększa sprawność i maksymalną moc silnika. Użycie w silniku o niskim stopniu sprężania paliwa wyżej-oktanowego niż wymaga tego producent nie powoduje wzrostu jego mocy, natomiast użycie paliwa o zbyt małej liczbie oktanowej dla danego silnika powoduje jego wyraźny spadek sprawności i może prowadzić też do jego uszkodzenia.



Do silnika bez splanowanej głowicy wystarczy 95, do cylindrów sportowych z głowicami dedykowanymi do nich należy lać paliwo wg instrukcji dołączonej.

W ramach małego OT odnośnie paliw...

Pamiętam jak kiedyś, kiedy jeszcze dziadek był w aeroklubie podkarpackim, był wezwany do wypadku Cesny, zwinęliśmy troche paliwa lotniczego... Przez tydzień testowaliśmy Opla Ascone 1,6s (na gaźniku, nominalnie 92KM kupiony w 92 roku w Polsce od niemca z przebiegiem 250 000) na tym paliwie :lol: Zawory przez następny miesiąc nie potrafiły się dostosować do zwykłej (hydraulicznie ustawiany luz zaworowy był) :wink: Miało to niezłego kopa na tym paliwie... jednak po zalaniu czystej Kerozyny występowało spalanie stukowe... Silnik przejeździł bez awaryjnie ponad 670 000 km i jeździł do końca, tylko w ostatnich 20 000 km brał już sporo oleju, został wymieniony na taki sam 1,6s z przebiegiem 150 000 a buda zanim poszła na złom przejeździła 1 200 000km




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"


Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 1:00 przez Marcin194, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 20:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lis 2010, 12:58
Posty: 342
Lokalizacja: Nowy Sącz
Pojazd:
Ja jeżdżę cały czas na 98 verwa ,twój kolega ma racje ja tez zauważyłem ze na 98 silnik szybciej sie na wieksze obroty wkreca :d




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 20:59 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
piter19, jesli silnik jest po jakimś tunie to napewno :wink:




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 22:40 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sie 2010, 17:04
Posty: 1600
Lokalizacja: z Biedronki
Pojazd:
Marcin194, Zwykła 50cc seria nawet też, ale to są minimalne różnice.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 wrz 2011, 22:56 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
W Apce odczuwałem różnicę w reakcji na gaz, może lekko przyśpieszenie się poprawiło i poza tym tyle.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2011, 5:29 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 wrz 2009, 13:20
Posty: 2672
Lokalizacja: Kraków/Krosno
Pojazd: Suzuki Bandit 600
Ja jak zaleje to czy tamto do Boostera różnicy zbyt niewidze... Musicie miec niezłą hamownie w oczach i uszach :D




_________________

Zapraszam na mój MotoBlog!
JUST RIDE
Romet
Custom-Klik
Witamina
Witamina B6

Nex pisze:
Michaś, nie każdy na forum operuje magią, zwłaszcza tajemniczym zaklęciem "Tatodaaaaaaaajpiniędze"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2011, 6:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2011, 0:03
Posty: 79
Lokalizacja: Rabka
Pojazd:
Ok, Wielkie dzięki wszystkim. Pomogliście. Pozdrawiam! :-)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy