Dzisiaj jest 30 lis 2024, 7:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 11 sty 2016, 14:11 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Witam forumowiczów! Otóż drodzy koledzy chciałbym się dowiedzieć czy idzie założyć chlodnice oleju do mojego moto jakim jest yamaha xs 400 dohc na dwóch wałkach rozrzadu .A wiec moja yamaszka strasznie się grzeje , nawet teraz w zime gdy jest 0 stopni rozgrzewa sie dosłownie w minute aż bucha od niej ciepło.Chciałbym poprawic jej chlodzenie poprzez chlodnice myslicie ze da sie to jakos zrobic ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 11 sty 2016, 14:43 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Warto wyregulować gaźnik na początek. Może to być główna przyczyna przegrzewania się jednostki.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2016, 14:54 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Wiec co do gaźnikow raczej jest ok silnik pali na dotyk nawet po postoju 2 tyg czy wiecej byl synchronizowany (podobno) trzyma wolne obroty i rowniez kreci wysokie dziala tez nawet ssanie .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 sty 2016, 18:19 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 gru 2013, 16:25
Posty: 1934
Lokalizacja: Morąg
Pojazd: Junak 305
Nie zmienia to faktu że może być źle wyregulowany gazior.




_________________

Longjia Exactly 2008r. next Generic Trigger 2007r. now Junak 305 2016r.

ObrazekJunak 305 by Nikodem
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Where I am?

Facebook

Youtube




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2016, 9:37 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Rozumiem was i wiem o co chodzi i postaram sie to ogarnac, ale nie ma kto mi pomóc w regulacji bo mieszkam na wsi da rade to jakos zrobic samemu ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2016, 13:39 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Oczywiście ,że da radę. Potrzebujesz tylko trochę wolnego czasu i chęci. Może się okazać ,że będziesz także potrzebował jakiegoś innego rozmiaru dyszy.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2016, 16:49 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Dobrze ,da sie tylko jak ? W wsk komar tego typu rzeczy umiem wyrególowac ale niesety tu sa 2 cylindry i dwa gaźniki i nie umiem moglibyscie mi cos podpowiedziec ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2016, 18:27 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Samemu "na czuja" ciężko będzie zsynchronizować gaźniki. Do tego celu są specjalne urządzenia, które niestety kosztują sporo. Prawdopodobnie czeka Ciebie ścisła współpraca z mechanikiem pojazdowym, który jest wyposażony w takowy sprzęt.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 16 sty 2016, 16:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
malpka321, regulacja to nie problem, gorsza jest synchronizacja...

Co do chłodnicy to wszystko da radę zrobić jeśli się chce :D Nie wiem jak tam wygląda silnik ale skoro pytasz to chyba nie ma przyłączeń na przewody chłodnicy, więc będzie potrzebne kombinowanie...




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 15:43 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Może i nie problem dla kogos kto juz w tym dłubał a nie moge znalesc nawet do tego serwisówki. A przyłaczeń nie ma tak jak mowisz i wlasnie nie wiem jak to zrobic od korka spustowego i jakos dalej ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2016, 16:06 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Gummma pisze:
Samemu "na czuja" ciężko będzie zsynchronizować gaźniki. Do tego celu są specjalne urządzenia, które niestety kosztują sporo. Prawdopodobnie czeka Ciebie ścisła współpraca z mechanikiem pojazdowym, który jest wyposażony w takowy sprzęt.

Takowy sprzęt a zarazem jeden z najdokładniejszych do synchro gaźników to koszt około 8 zł, i każdy kto zna podstawy mechaniki takie synchro zrobi ,przykładowy filmik;
https://www.youtube.com/watch?v=svydD_uD7VU
Co do regulacji gaźników to powiedz mi najpierw jaki kolor mają świece albo daj foto najlepiej.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2016, 20:31 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jaro pisze:
Takowy sprzęt a zarazem jeden z najdokładniejszych do synchro gaźników to koszt około 8 zł, i każdy kto zna podstawy mechaniki takie synchro zrobi ,przykładowy filmik;

Uznam to za żart. To jest tak dokładne jak pan Zdzisio po ósmym piwie... Słyszałeś o czymś takim jak wakuometr?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lut 2016, 20:55 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Gummma pisze:
Jaro pisze:
Takowy sprzęt a zarazem jeden z najdokładniejszych do synchro gaźników to koszt około 8 zł, i każdy kto zna podstawy mechaniki takie synchro zrobi ,przykładowy filmik;

Uznam to za żart. To jest tak dokładne jak pan Zdzisio po ósmym piwie... Słyszałeś o czymś takim jak wakuometr?

Powiem Ci że jest to najdokładniejszy wakuometr jaki może być ,tylko w końcówki wężyka trzeba jeszcze zastosować dławiki zrobione np. z igieł do zastrzyków.
Słabo to Ty się znasz ,ja używałem takiego wakuometru 20 lat temu i do tej pory jak robię synchro to tym urządzeniem mimo iż posiadam waku rtęciowy którego używam jeżeli mam więcej niż dwa gaźniki do synchronizowania. Jak byś miał motocykl typu Virago w latach 90-tych to byś takich bzdur nie pisał. Urządzenie to jest dla tego najdokładniejsze bo nie ma w nim miejsca na tzw. granice błędu ,Jeżeli płyn zatrzyma się na równym poziomie to oznacza to iż oba gary mają idealnie równe podciśnienie.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2016, 19:32 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 paź 2013, 16:12
Posty: 3214
Lokalizacja: RZE
Pojazd: CPI aragon GP
Imię: Marcin
Jaro pisze:
Powiem Ci że jest to najdokładniejszy wakuometr jaki może być

Zapewne podpisał się pod nim Urząd Miar i Wag.
Cytuj:
Słabo to Ty się znasz

Nie interesuje mnie Twoja opinia.
Cytuj:
ja używałem takiego wakuometru 20 lat temu

Dwadzieścia lat temu to używałem młotka i przecinaka, kiedy nie posiadałem odpowiedniego klucza. Nie oznacza to, że zatrzymałem się na tym etapie myślenia, bo inni tak robili, itp.
Cytuj:
Jak byś miał motocykl typu Virago w latach 90-tych to byś takich bzdur nie pisał.

Nie posiadałem, bo mnie nie było stać, z resztą bywały inne, pochłaniające czas i środki zainteresowania.
Cytuj:
Urządzenie to jest dla tego najdokładniejsze bo nie ma w nim miejsca na tzw. granice błędu

Wyssane z palca. Wszystkie przyrządy pomiarowe mają granice błędu pomiarowego (podstawy ślusarstwa).
Cytuj:
Jeżeli płyn zatrzyma się na równym poziomie to oznacza to iż oba gary mają idealnie równe podciśnienie.

Stosując wszelakiej maści płyny mamy przekłamanie w postaci przylegania danego płynu do ścianek. Nawet stosowana rtęć przekłamuje (są to znikome wartości). Nie ma super idealnego sposobu na "idealne" synchro. Zawsze pozostaje granica błędu pomiarowego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2016, 21:09 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sie 2010, 16:05
Posty: 583
Lokalizacja: Poddębice
Pojazd: Aprilia sr factory
Gummma, o co Ci chodzi?
Nie masz racji co do tego urządzenia dla tego choćby bo nie zainteresowałeś się na jakiej zasadzie ono działa.
Zastanów się co piszesz ,bo nie chodzi mi tu o to kto ma racje a Ty zaczynasz tutaj dziwne dywagacje.
Nie mierzy on podciśnienia danego cylindra, tylko różnicę podciśnienia między cylindrami i o to chodzi w silnikach wielocylindrowych aby takowych nie było.
Masz tu zsynchronizowane gaźniki mojej virówki;
https://www.youtube.com/watch?v=4vgW3OoUli0
I uwierz mi że żadnym waku nie zsynchronizujesz lepiej ,a wiem to z własnego i kolegów z takowymi silnikami doświadczenia.
Co do silników powyżej dwóch gaźników to już nie da się tak tego dokładnie zrobić.
Tak na marginesie ,czym się zajmujesz na co dzień?
A i jeszcze powiedz mi jak się mają najdokładniejsze wakuometry do silników bokser np.?
A może wiesz jak najdokładniej zsynchronizować gaźniki połączone linkami i czy się da w ogóle zrobić dokładnie to rtęciówką?
Co do przegrzewania się silnika kolegi z tematu podejrzewam jednak nie złą synchronizację ,tylko zły skład mieszanki. Tyle w temacie.




_________________

Mój projekt hamownia http://forum.mieloch.pl/motorynka-simron-70cc-zielony-szatan-pomiar-hamownia-10-koni-t415495.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 lut 2016, 8:47 
**

Rejestracja: 04 sty 2014, 9:50
Posty: 230
Pojazd: Swap
Panowie z synchro jakos bym sobie poradził bo tez myslalem o tym filmiku ,ale jak z dawka paliwa powietrza ? Nie mam do tego serwisówki nie mógłby moze mi ktos podrzucic ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy